آشنایی با دکوراسیون کلاسیک و 30 نمونه طراحی داخلی محبوب به این سبک-پارسیان دکور

هر شی که جنبه کاربردی، دکوراتیوی و اکسسوری داشته باشد در این سبک حضور فعال خواهند داشت. البته در چیدمان نباید قانون تناسب، تقارن و نقطه کانونی را فراموش کنید. این امر باعث می شود که تمام اجزا با محوریت یک اِلمان یا شی زیبا نظم خاصی داشته باشند. در نتیجه از شلوغی بصری و بهم‌ ریختگی جلوگیری می‌ شود. به تدریج سبک دکوراسیون کلاسیک که در اروپا رواج پیدا کرد باعث شکل گیری زیر شاخه های سبک کلاسیک در اروپا شد. تمام زیر مجموعه ها جزو سبک کلاسیک محسوب می‌شوند، مانند روکوکو، گوتیک و ویکتوریایی.

  • اتاق های سنتی مدرن نیستند بلکه تا حدودی معمولی هستند.
  • افراد برای دیزاین از قوانین و جزئیات دکوراسیون کلاسیک کمک می گیرند.
  • مبلمان کلاسیک در یک دکور سنتی در محور راست منزل قرار می گیرد و به طور مستقیم یا عمودی به شومینه می چسبد.
  • اکثر مجتمع‌های بزرگ و گرانقیمت، معماری داخلی به سبک کلاسیک را انتخاب کرده اند به دلیل اینکه ماهیت اشرافی را به نمایش می گذارد، در نتیجه توصیف جلال و شکوه آن مکان غیرقابل وصف می باشد.

میز ناهار خوری مستطیل شکل است و اطراف آن صندلی های همسان به طور مساوی قرار داده شده است. با سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و ویژگی های هر کدام آشنا شوید! بهترین اندازه فرش، اندازه‌ای است که در وسط فضا قرار بگیرد. البته باید اضافه کرد که تاکید بیشتر بر روی فرش‌های دستباف و طرح‌های اصیل و سنتی است. بازسازی منزل با به کار بردن انواع چوب به هر گونه فعالیتی که باعث ایجاد تغییر و یا تعمیر فضاها و عناصر مختلف در یک ساختمان شود ، بازسازی می … البته بسته به انتخاب مشتری ما در هر متراژی قادر به اجرای دکور کلاسیک هستیم.

نشیمن به سبک کلاسیک

به طور مثال مبلمان کلاسیک با پارچه های براق از گذشته تا امروز استفاده می کنند. به همین دلیل می توانیم بگوییم دکوراسیون کلاسیک منزل یک سبک بی زمان است که در دنیای مدرن امروز نیز جایگاه خود را حفظ کرده است. این نکته که اگر وسایلتان زیاد است برای این‌که از شلوغی اتاق جلوگیری کنید کاغذ دیواری‌هایی با طرح های ساده و ظریف و نیز با رنگ‌های ملایم تر را انتخاب کنید. بعضی از افراد طرفدار ترکیب سبک مدرن و یا کلاسیک هستند. اگر دو سبک مدرن و کلاسیک به درستی در کنار هم قرار بگیرند چیدمانی شیک و چشم‌نواز ایجاد خواهد شد.

تفاوت دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون مدرن

برای طراحی کلاسیک پذیرایی اول از همه پای رنگ های سرد مثل کرم و سفید و قهوه ای را به اتاق نشیمن باز کنید. برای پرده ها ، کوسن ها یا روکش مبلمان ها از پارچه های طرحدار نقش و نگار مجله خبری دکوراسیون استفاده کنید. برای تزیین اتاق از مجسمه های سنگی و گچی ، تابلو فرش یا تابلو های نقاشی و آینه های تزیینی و یا آلات موسیقی مثل ویولن یا سه تار های قدیمی اصلاً غفلت نکنید.

البته سبک کلاسیک نیز در معماری و طراحی داخلی و مبلمان سبک منحصر به فردی است. سبکی که در پس از عصر روشنگری در اروپا به ویژه ایتالیا پدید آمد و ارجاع به هنر و معماری روم و یونان باستان دارد و ازویژگی های آثار آنان بهره می برد. در ادامه درباره مبلمان و دکوراسیون کلاسیک بیشتر می خوانیم. هر سبکی در معماری و طراحی داخلی با پترن های مخصوص به خود شناخته می شود. در سبک کلاسیک از نقش و نگارهای گل و بته استفاده می شود.