اتاق خواب ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-پارسیان دکور

می توانید کاغذدیواری هایی با طرح های ریز و هندسی انتخاب کنید. اگر رنگ سفید مطلوب شما نیست، رنگ های مورد علاقه خود را وارد فضا کنید، اما به روشی متفکرانه. برای اینکه اتاق شما حس خوابگاه به خودش نگیرد کافی است بالای تخت از تابلو و چند تخته‌ی کوچک قفسه‌ای شکل استفاده کنید. این امر به ویژه در فضاهای کوچک و اتاق های کوچک بسیار مهم است ، جایی که فضا آنقدر محدود است که باید مطمئن شوید که می توانید نفس بکشید.

  • البته که این کار به دلیل هزینه بالا اولین گزینه نیست ولی در برخی موارد محدودیت های فضا به حدی زیاد است که چاره دیگری نمی ماند.
  • این سبک تخت خواب ها در فضایی اندک جمع شده و امکان فعالیت های روزانه را بدون حضور تخت فراهم می کنند.
  • ابعاد و چیدمان این فرش لازمست به نحوی باشد که پای افراد در هنگام بیدار شدن بر روی آن قرار بگیرد و به عبارتی بخشی از فضای زیرین تخت و محیط اطراف آن را پوشش دهد.
  • با پخته‌تر شدن این سبک، رنگ‌های خنثی، به‌عنوان رنگ‌های اولیه در جای خود باقی‌ ماندند، ولی استفاده از رنگ‌های براق و شاد بیشتر متداول شد.

۱۹- یکی از مزایای اتاق خواب های به سبک اسکاندیناوی ها این است که حس زیبایی شناسی آن ها اجازه به التقاط قطعاتی مانند طرح های جالب و مجسمه هایی که دیوار پشتی را پوشش داده اند، می دهد. ۱۴- این اتاق خواب دارای یک دیواره چوبی براق و ظریف است که جذابیت طبیعی بودن و حس گرمابخشی را به فضای داخلی اضافه کرده است . ۹- در اینجا گونه ای دیگر از پانل های دیواری را مشاهده می کنید . اگر چه این اتاق دارای مقدار زیادی روشنایی قوی است، اما این پانل ها بیشتر برای ایجاد احساس آرامش در شب هستند.

برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه | 8 ایده برای ایجاد فضایی شیک و کاربردی

به نظر شما اتاق خواب باید پر نور باشد یا نوری ملایم و کم داشته باشد؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد. اگر اتاق خواب شما فضایی برای مجله خبری دکوراسیون کار و مطالعه است نیاز به نور کافی خواهید داشت. همچنین می ­توانید یک چراغ خواب برای زمانی که نیاز به نور کمی دارید، تهیه کنید.

۲. تفاوت سبک امروزی و مدرن

نورپردازی یکی از مسائل مهم در دکوراسیون منزل و اتاق خواب است که باید به درستی اجرا شود . اگر اتاق خواب نور کافی ندارد می توانید از چراغ خواب های زیبا برای تامین روشنایی آن استفاده کنید . در اتاق خواب نباید نور فضا یکدست باشد و استفاده از چراغ خواب ها در کنار لوستر ها این مشکل را حل خواهد کرد . برای جذابیت بیشتر می توانید اطراف آینه میز توالت نورپردازی اجرا کنید و فضای اتاقتان را زیباتر کنید . در طراحی دکوراسیون اتاق خواب یک لیست از وسایلی که باید داشته باشید و یا دوست دارید داشته باشید هم تهیه کنید. اتاق خواب ایده آل خودتان را تصور کنید و ببینید که این اتاق ایده آل چه چیزهایی باید و چه چیزهایی نباید داشته باشد که اتاق رویایی شما باشد و آن ها را یادداشت کنید.

راهکار نهایی و منطقی، استفاده از مشاوره و راهنمایی یک طراح دکوراسیون حرفه ای ست. رنگ های حنثی و تیره نیز برای دکوراسیون اتاق خواب هایی با نور اندک مناسب نیستند و حس و حالی خسته و غمزده در فضا ایجاد می کنند. برای تغییر دکور اتاق خواب هایی که رنگ های خنثی و ساده ای مانند تونالیته های طوسی، خاکستری و کرم در آن ها به کار رفته است، کافیست کمی تناژ رنگی جیغ و هیجان انگیز به آن ها بیافزایید.