اظهارنامه عملکرد سال ۱۳۹۸ اشخاص حقوقی مراحل ثبت نام و اسال اظهارنامه اشخاص حقوقی | تکس مپ

اظهارنامه عملکرد سال ۱۳۹۸ اشخاص حقوقی مراحل ثبت نام و اسال اظهارنامه اشخاص حقوقی | تکس مپ

منظور از سال مالی شرکت ها، یک سال کامل شمسی می باشد که باید نرخ درآمد، سود و زیان، ترازنامه و تمام مباحث مورد نیاز شرکت، هر ساله و در بازه زمانی سال مالیاتی مقرر در اساسنامه،محاسبه و بر اساس آن، اظهارنامه مالیات شرکت ها، تکمیل شود. از جمله اشخاص حقوقی که مشمول مالیات بر درآمد 1402هستند، می توان به شرکت های بورس، فرابورس، تعاونی متعارف، سهامی عام و مواردی از این دست، اشاره نمود. نرخ مالیات بر درآمد هر کدام از این شرکت ها، براساس مواد 105 تا 118 قانون مالیات های مستقیم، متفاوت است. پس در سال 1400 هم خطر این که مالیات شما به طور علی الراس و به طور نا عادلانه ای محاسبه شود به قوت خود باقیست.

  • اگر سال مالی شرکتی با سال مالی اداره مالیات برابر و در بازه زمانی از اول فرودین تا پایان اسفند باشد ، در این صورت مودی مالیاتی تا 31 تیر ماه هر سال برای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی فرصت دارد .
  • ورود کد کاربری و رمز عبور محرمانه ارسال شده از اداره دارایی محل سکونت شرکت خود برای عملیاتی شدن اظهارنامه مالیاتی.
  • از جمله اشخاص حقوقی که مشمول مالیات بر درآمد 99 هستند ، می توان به شرکت های بورس ، فرابورس ، تعاونی متعارف ، سهامی عام و مواردی از این دست اشاره کرد .
  • مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال 1401 اشخاص حقوقی ( شرکتها ) تا پایان 31 تیر 1402 می باشد و هیچگونه بخشنامه در خصوص تمدید این مهلت صادر نگردیده است در صورت هرگونه بخشنامه در این خصوص در این صفحه و اپلیکیشن مشاوره مالیاتی حسابدار اپ اطلاع رسانی خواهد گردید.
  • ممکن است ورژن دانلود اظهارنامه شما با ورژن جدید نباشد ، ورژن 5 جدیدترین فایل دانلود است .

به طور کلی، میزان مالیات ها، توسط سازمان امور مالیاتی کشور و بر اساس اظهارنامه های مالیاتی که اشخاص حقیقی و حقوقی ارسال می کنند، مشخص می شود. اظهارنامه مالیاتی و اصلاحیه های اظهار نامه مالیاتی طی قوانین هر ساله برای اشخاص حقیقی تا 31 خرداد و برای اشخاص حقوقی تا 31 تیر ماه می باشد. برای اشخاص حقیقی تا 15 تیر ماه تمدید شد و اشخاص حقوقی تا 31 تیرماه 1401 باید اظهارنامه مالیاتی 1401 را با ورود به پنل کاربری خود در سامانه اداره مالیات ارسال نمایند.

دفاع از اظهارنامه مالیاتی

تاخیر در ارسال یا ارسال نکردن این اظهارنامه باعث محرومیت از بخشودگی‌ها و معافیت‌های مالیاتی و اعمال جریمه معادل 30 درصد مالیات، برای مودیان حقوقی می‌شود. در این مقاله تصمیم داریم درمورد نحوه تدوین و ارسال اظهارنامه اشخاص حقوقی صحبت کنیم. اگر کسب‌وکار یا شرکت دارید و با قوانین مالیاتی مربوط به آن آشنا نیستید، فقط چند دقیقه از زمان خود را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید. در مطلب زیر نکاتی وجود دارد که با دانستن آن‌ها، از شر دردسرهای مالیاتی خلاص می‌شوید.

اظهارنامه اصلاحی

در صورتیکه در اظهارنامه اصلاحی مودی تنها قادر به اصلاح اشتباهات محاسباتی و یا تغییر طبقه‌بندی حساب‌ها است؛ همچنین اظهارنامه اصلاحی نباید تغییرات زیاد و اساسی نسبت به اظهارنامه اصلی داشته باشد. این آموزش منطبق با آخرین تغییرات سامانه و قوانین سال 1401 می باشد و در صورتی که تغییراتی در روند تکمیل اظهارنامه یا قوانین آن اتفاق افتد این محصول بروزرسانی می شود. کلیه حقوق مادی و معنوی پرشین تکس متعلق به کانون حسابداران و مشاوران رسمی مالیاتی ایران است. منظور از هزینه مالیات، پرداخت هایی است که در عملیات و معاملات شما بعنوان مالیات به اداره دارایی پرداخت و یا از حساب شما توسط دیگر شرکت ها کسر و واریز می گردد.

درخواست تمدید مهلت های مربوط به انجام وظایف قانونی و مالیاتی شرکتها

تا جایی که مردم ایران به دنبال روزنه ای امید چشم به انتخابات امریکا دوخته بودند که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده می شود یا دونالد ترامپ. اما از سال 1391 فرم های الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی در سامانه اداره مالیات تعریف شد که به نوعی باعث سرعت در روند تکمیل و تنظیم اظهار نامه مالیاتی شد. درآمد اجاره املاک و سود سپرده بانکی، انتقال حساب بین بانکی شخص در محاسبات سقف تعیین شده، آورده نمی شود. موسسه بانکی سطح گردش حساب هر شخص را حداکثر پس از 48 ساعت از زمان وقوع هر تراکنش محاسبه می نماید. در صورتی که قبل از سررسید یک ساله از سطح گردش حساب بالاتر رود، به صورت ارسال پیامک و یا سایر روشها از شخص دعوت می شود تا برای ارائه توضیحات ظرف مهلت یکماه به بانک مراجعه کند و توضیحات لازم در خصوص افزایش گردش حساب را به بانک ارائه کند.