اینها گران ترین شهرهای جهان هستند


در سراسر جهان، مردم با افزایش هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کنند. بر اساس گزارش واحد اطلاعات ا،ومیست (EIU). 2022 هزینه زندگی در سراسر جهان نظر سنجیمیانگین قیمت کالاها در سال جاری 8.1 درصد افزایش یافت که عمدتاً ناشی از جنگ روسیه با اوکراین و تأثیر مداوم همه‌گیری ویروس کرونا بود.

برای مطالب بیشتر مانند این دنبال کنید

با این حال، برخی از شهرها کیف پول ،نان خود را بیشتر از سایرین دراز می کنند. بار دیگر، EIU با مطالعه مقایسه قیمت – از 16 اوت تا 16 سپتامبر 2022 – بین 172 شهر بزرگ در سراسر جهان، از جمله بیش از 200 کالا و خدمات (مانند غذا، حمل و نقل و پوشاک) گران ترین شهرهای جهان را تعیین کرد.

شهر نیویورک و شهر – ایالت سنگاپور رتبه اول را به خود اختصاص داد و اپل بزرگ برای اولین بار در صدر نظرسنجی EIU قرار گرفت.

نیویورکرتبه بالای k تا حدی تحت تأثیر تورم اخیر ایالات متحده است. فدرال رزرو در سال جاری نرخ بهره را 375 واحد افزایش داده است و کالاهای اساسی را بسیار گرانتر کرده است. دو شهر دیگر ایالات متحده در فهرست 10 شهر برتر قرار گرفتند: لس آنجلس، کالیفرنیا (که در رتبه چهارم در کنار هنگ کنگ قرار دارد) و سانفرانسیسکو، کالیفرنیا (که در رتبه هشتم قرار گرفت).

در همین حال، سنگاپوررتبه بالا در نظرسنجی EIU چیز جدیدی نیست. بر اساس این گزارش، این کشور «به دلیل کنترل های شدید ،ت بر روی شماره خودروها، بالاترین قیمت حمل و نقل در جهان را دارد. همچنین به دلیل موفقیتش به ،وان یک مکان برتر برای سرمایه گذاری تجاری، یکی از گران ترین شهرها برای پوشاک، الکل و تنباکو است.

مقام سوم به تل آویو، اسرائیل، که قبلاً در نظرسنجی EIU در سال 2021 به ،وان گران ترین شهر جهان رتبه بندی شده بود.

بر اساس شاخص هزینه زندگی جه، EIU، 10 شهر گران جهان در سال 2022 به شرح زیر هستند:

این در حالی است که کم هزینه ترین شهرهای جهان در سال جاری هستند دمشق، سوریه، طرابلس، لیبی، و تهران، ایران.
می تو،د گزارش کامل EIU را بخو،د اینجا.




منبع: https://www.apartmenttherapy.com/worlds-most-expensive-cities-2022-37197361?utm_source=RSS&utm_medium=feed&utm_campaign=Category%2FChannel%3A+main