با سبک دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک و ویژگی های هر کدام آشنا شوید! گروه بینا-پارسیان دکور

رنگ هایی که در این سبک از آن‌ها استفاده می شود، رنگ هایی با وقار می باشند که به فضای داخلی خانه شما شخصیت می‌بخشند، رنگ‌هایی مانند طیف قهوه ای، بژ و کرم. معمولا از کابینت های چوبی با رنگ های کرم و قهوه ایی برای سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک استفاده می شود. برای ایجاد سبک کلاسیک در سرویس بهداشتی بایستی از روشویی های کابینت دار استفاده کنید.

  • با نورپردازی بر جزییات ظریف و زیبای نشیمن تاکید کنید.
  • از دیگر عوامل مهم و حائز اهمیت در طراحی این سبک ، انتخاب مبلمان مناسب و متوازن با این سبک می باشد.
  • البته فراموش نکنید که باید روح قواعد و اصول سبک کلاسیک مانند قرینگی حفظ شود.
  • ناگفته نماند که در هر یک از این کشورها سیر تکامل و حتی گاهی توقف در این سبک دیده شده است.

معمولاً رنگ پارچه‌ای که برای قسمت دکوری پرده انتخاب می‌شود، همرنگ پارچه مبلمان انتخاب می‌گردد. در مرکز اتاق ، باید یک لوستر عظیم باشکوه را در چندین سطح آویزان کنید. مطلوب است که با آویزهایی به شکل تذهیب ، نقره یا کریستال از اشکال مختلف تزئین شود. آنها باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و گران به نظر برسند. ترکیب ایده آل چوب رنگ روشن و جزئیات طلایی با رنگ سفید یا بسیار روشن روی دیوارها و سقف مناسب است. ترکیبی از رنگ ها مانند شرابی ، برنز و چوب ماهون نیز بسیار محبوب است.

استفاده از فرش‌های ابریشمی دست‌بافت که به صورت متقارن سطح کف را پوشش داده است گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. اما فقط باید در نظر داشت معمولا فرش را برای فضای وسط در نظر می‌گیرند و معمولا دیده نمی‌شود که این فرش‌ها تا گوشه کنار و زیر مبلمان رفته باشد. کلیساها و نماهای ساختمان رومیان باستان و یونان نمونه‌ای بارز از این نوع سبک محسوب می‌شود.

البته تنظیم تمامی بخش های دکوراسیون بر اساس قاعده تقارن لازم و ضروری نیست. اما بهتر است این اصل در چیدمان مبل ها ، پرده ها و لوازم دکوری رعایت شود. برای چیدمان یک اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک فرش های ریز بافت با نقشه‌های پر کار مجله خبری دکوراسیون انتخاب مناسبی است. هماهنگی بین تک تک اجزا به کار رفته در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک به چشم می خورد. سبک کلاسیک در لغتنامه، ترکیب تئوری و کاربردی طراحی های باستانی یونانی و رم، در شاخه های مختلف هنر تعریف می‌شود.

ناگفته نماند که علاوه بر طراحی دکوراسیون کلاسیک، بازسازی آپارتمان، بازسازی منزل، بازسازی بیمارستان، نقاشی ساختمان و طراحی ویلا، از دیگر خدمات شاخص آچیلان دکور محسوب می شود. این سبک از طراحی برای معماری و دکوراسیون داخلی بیش از 2000 سال قدمت دارد و کاربرد آن بیشتر در مکان‌های اشرافی و سلطنتی به کار برده می‌شود. نکاتی که برای ارائه این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی و حتی خارجی پیش می‌گیرند شامل گزینه‌هایی است که در ادامه نام خواهیم برد. برای کف در سبک کلاسیک از متریال هایی همچون پارکت، لمینت، چوب در انواع و رنگ های مختلف آن استفاده میکنند. در آشپزخانه و سرویس از کاشی ها با طرح دار و یا سنگ های طبیعی استفاده میکنند.

دوره دکوراسیون داخلی

رنگ های طلایی، سفید و قهوه ای سوخته از جمله رنگ های پرکاربرد برای این نوع مبلمان هستند. بدون اغراق، یکی از المان های مهم و تاثیر گذار برای به تصویر کشیدن جذابیت و زیبایی نمای دکوراسیون را باید در مبلمان در نظر گرفته شده مربوط دانست. طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. بر این اساس، از معیارهای اصلی و مهم برای انتخاب مبلمان در سبک کلاسیک، برخورداری از تقارن و توازن، به انضمام خطوط ساده می باشد.

دیوارکوب های شاخص و گچبری های برجسته

در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی حساسیت لازم را به خرج دهید زیرا اولین مکان در هر خانه ای که توجه مهمان ها به چیدمان و طراحی داخلی آن جلب می شود پذیرایی است. برای طراحی کلاسیک پذیرایی از انواع رنگ های سرد مانند کرم و سفید و قهوه ای و … استفاده می شود. وقتی صحبت از طراحی خانه به سبک کلاسیک می شود همه ذهن ها به سمت مبلمان کلاسیک معطوف می شود در صورتی که باید گفت کلاسیک بیش از اینکه سبک مبلمان باشد یک سبک طراحی داخلی و دکوراسیون است. آنچه که صفت کلاسیک بهش نسبت داده می شود؛ ارزش و محبوبیتی ماندگار و اصیل دارد و همچنین در بالاترین «درجه» یا «کلاس» از نوع خودش قرار دارد. مثلا موسیقی کلاسیک ما را یاد «باخ» و «بتهون» می اندازد یا سینمای کلاسیک هم می تواند «کازابلانکا» را در بر بگیرد هم «ادیسه فضایی». به بیان بهتر به هر اثر هنری یا محصول که نمونه اولیه و بسیار کامل از یک سبک خاص باشد می توان لفظ کلاسیک اطلاق کرد.

نتیجه یک کار غیر حرفه ای، دلی و سلیقه ای شاید در دکوراسیون منزل به سبک مدرن قابل تحمل باشد، اما در چیدمان کلاسیک بعید است به نتیجه مطلوبی ختم شود. به نوعی می توان گفت که این سبک یکی از سبک های منظم است که پایداری و استقامت خاصی را به فضا می بخشد. کاربرد لوستر در دکوراسیون تنها به نورپردازی و روشنایی محدود نمی‌شود یک لوستر زیبا به جذابیت دکوراسیون شما اضافه می کند لوسترها از تزیینات چشمگیر دکوراسیون به شمار می‌روند.

این نظم دقیق و کاملا اصولی جلوه ای بسیار فاخر و باشکوه در دکوراسیون داخلی منزل می آفریند و به راحتی بیننده تحت تاثیر این فضای لوکس و رسمی قرار می گیرد. زمانی که تصمیم به چیدمان اتاق نشیمن کلاسیک می کنید، قبل از هر چیز جای مبلمان را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که چگونه بقیه دکوراسیون را با مبلمان هماهنگ کنید. مبلمان کلاسیک بزرگترین عنصر اتاق نشیمن کلاسیک هستند، بنابراین مهم است که آنها متناسب با فضا انتخاب شوند. اگر مبلمان به لحاظ بصری هم حجیم و سنگین باشد و رنگ های به کار رفته در آن تیره باشند، برای دیوار و فرش و پرده حتما باید رنگی چند درجه روشن تر را مدنظر داشته باشید. دقت کنید بین میز جلومبلی با مبل و صندلی ها به میزان کافی فاصله باشد و مسیری ایجاد کنید تا افراد بدون مشکل بتوانند در اتاق حرکت کنند و البته برای گفتگو مجبور نباشند فریاد بزنند.

در ادامه این مطلب با ویژگی های سبک کلاسیک آشنا خواهید شد. در نهایت می توان گفت مبلمان کلاسیک استیل یا سلطنتی مبلمان با خطوط و سطوح منحنی با ساختار چوب و رویه مخمل یا پارچه درجه یک، پر از آرایه و حکاکی به ویژه در تاج و با ظاهری باشکوه و لوکس و گرانبهاست. در واقع رنگ‌های کلاسیک رنگهایی هستند که درصدی از سیاه، طوسی یا قهوه‌ای داشته باشد. سبک کلاسیک دکوراسیون به جهت قدمت زیادش به عنوان سبک مادر شناخته می شود، که در کشور‌های مختلف هویت‌ها و حتی اسامی متفاوتی پذیرفته است. برای مثال کلاسیک در انگلستان با نام ویکتوریا و در فرانسه با نام لویی شناخته می‌شود در ادامه برای آشنایی بیشتر با این سبک به معرفی مولفه‌های یک دکوراسیون کلاسیک به سبک ایرانی می‌پردازیم.