بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب+ مدل دکور پلاس

با در نظر گرفتن درازای اتاق و ابعاد مبلمان می توانید به صورت کاملا حرفه ای و با جزئيات، یک برنامه ریزی صحیح انجام داده و به چیدمان مناسب دست پیدا کنید. مهم ترین موضوعی که باید به طور کلی در نظر داشته باشید این است که در دو طرف و پایین تخت خواب، فضایی برای رفت و آمد باقی بماند. زمانی که تخت خواب را در جای مناسب خود قرار دادید می توانید سایر مبلمان را بر اساس محل قرار گیری تخت خواب چیدمان کنید. اگر چه دکوراسیون اتاقی مستطیلی و باریک به عنوان اتاق خواب کار دشواری است، اما بدین معنا نیست که نمی توان به اتاق خوابی با فضایی زیبا و در عین حال کاربردی و فرح بخش دست پیدا کرد. رنگ، جنس و طرح کف اتاق خواب، بر اساس کلیت طرح، اندازه‌ی اتاق و هماهنگ با خواسته‌های ساکنین انتخاب می‌شود.

  • کاغذ دیواری هایی با نقش و نگارهای بسیار بزرگ نیز می توانند تعادل بصری اتاق را بر هم بزنند و جلوه نازیبایی ایجاد کنند.
  • رنگ پایه تمامی دیوارهای اتاق خنثی و یا خاکی است تا لوازم دکور شما بیشتر نمایان شوند و زیبایی فضای شما را دوچندان کنند.
  • دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده ایرانیبرای دیدن قیمت این محصول اینجا کلیک کنید.
  • هر نوع اثری که با سلیقه شما مطابقت دارد را می توانید انتخاب کنید از جمله یک تابلو نقاشی، پوستر و کلکسیونی از قاب عکس های خانوادگی.
  • در انتخاب فرش و پرده بهتر است به دکور اتاق خواب و سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و همچنین پالت و تم رنگی آن توجه کنیم.

فرش هایی با طرح های پوست پلنگ، گورخر، ببر یا دیگر حیوانات می تواند انتخاب جذاب و متفاوتی باشد. اگر اتاق خوابی ساده و با پارچه های یک رنگ دارید که طرح زیادی ندارند، این نوع فرش برای اتاق شما عالی است. تصور بیشتر افراد این است که در اتاق خواب کوچک از فرش کوچک استفاده کنند. بهتر است برعکس از فرشهای بزرگ در خانه های کوچک استفاده نمایید. در منازل کوچک یا اتاق خواب های کوچک این حرکت تاثیر منفی در زیبایی خواهد داشت. وقتی برای سنین زیر 5 سال طراحی میکنید درنظرداشته باشید که تا بیشترین حالت ممکن شکستگیها را از بین ببرید.

اگرچه ممکن است که فرزندانمان دو قلو باشند اما می‌توانند سلیقه و روحیه متفاوتی داشته باشند. اولین گام انتخاب یک سبک مشخص برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است و پس از آن تعیین پالت رنگی یا همان تم رنگی برای اتاق است تا بتوانیم وسایل اتاق را متناسب با هم ست کنیم و براساس اصول فنگ شویی چیدمان کنیم. بنابراین اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون اتاق خواب دخترانه منزل‌تان دارید باید سادگی فضا را رعایت کنید و اگر می‌خواهید از وسایل دکوری در اتاق خواب استفاده کنید دقت زیادی به خرج دهید تا با سبک طراحی دکور اتاق هماهنگی داشته باشد.

ایکیا دستور پخت مبلمان خوردنی را منتشر کرد!

به عنوان مثال طبیعتا انتخاب تختخوابی بزرگ برای اتاق خوابی کوچک، نتیجه ای جز ایجاد محیطی آشفته نخواهد داشت. از طرفی انتخابی تختخوابی با تاج تختی بلند باعث خواهد شد سقف بلند آن خالی به نظر نرسد. در مورد اتاق خواب های بزرگتر مراقب باشید اتاق بیش از حد خالی به نظر نرسد. در این راستا اضافه کردن یک صندلی یا اتومان به دیزاین آن را اضافه کنید. در مورد انتخاب عناصر دکوراسیون اتاق خواب صرفا آن هایی را که مورد نیازند، مد نظر قرار دهید که این اغلب شامل تختخواب، یک یا دو میز کنار تختی، یک دراور یا کمد و یک صندلی است. هر چیز دیگری خارج از این لیست می تواند فضای آن را آشفته و نامرتب سازد.

می توانید چندین قفسه را در بالای تختخواب یا به یکی از دیوارها نصب فضایی کوچک برای نگه داری وسایل تان درست کنید. شما هم می توانید در ادامه تجربه های خود در زمینه طراحی چیدمان اتاق خواب را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال سبک دکوراسیونی هستید که برای هر دوی فضاهای کوچک و بزرگ مناسب باشد پس بوهو شیک همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

برای دیزاین اتاق خواب ایده جمع کن!

اگر اتاق پسران شما کوچک است و می‌خواهید از کم‌ترین فضا بیش‌ترین بهره را ببرید، ایده بالا که توسط یکی از متخصصین سلام ساختمان در تهران اجرا شده است برای شما کاملا مناسب است. پس با در نظر گرفتن این نکته، سعی کنید که وسایل غیر ضروری را در کمد و کمد دیواری چیدمان کنید. همچنین می توانید آن هایی که کاربرد خیلی کمی دارند را زیر تخت جا دهید.

استفاده از رنگ ها، عناصر و وسایل مناسب در اتاق خواب، سبب ایجاد یک دکوراسیون جذاب و خاص شده و حضور در اتاق خواب برای خود شخص و سایر افراد لذت بخش خواهد بود. در دکوراسیون ساده، هماهنگ بودن اجزا، رنگ ها و عناصر نتیجه خوبی را به همراه دارد. به بیان دیگر هرچقدر وسایلی از قبیل روتختی، پرده و فرش از نظر جنس و رنگ با یکدیگر هماهنگی داشته باشند، از شلوغی اتاق جلوگیری می شود. در این نوع سبک سعی کنید، از کمد های دیواری، شلف و قفسه ها نهایت استفاده را ببرید، چون خلوت بودن محیط، سادگی و شیک بودن آن را نمایان می کند‌. استفاده از کاغذ دیواری می تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را تغییر دهد . می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار برای ایجاد یک فضای جدید و زیبا بهره بگیرید .

دو – استفاده از سرویس خواب کلاسیک در دیزاین یک اتاق شیک و جذاب صحیح است؟

بهتر است رنگ دیوار اتاق خواب شما باعث ایجاد احساس آرامش در شما شود. در اتاق خواب شما، سرویس خواب ها از مهم ترین مواردی است که باید به آن ها توجه شود. سرویس خواب شما باید در سبکی انتخاب شود که سبک کلی منزل از آن پیروی می‌کند. به طور مثال اگر سبک دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی و آشپزخانه خود را از نوع مدرن انتخاب کرده اید بهتر است قسمت اتاق خواب شما هم دارای سرویس خواب مدرن باشد که از این سبک پیروی کند. وجود چراغ در بالای تخت خواب یکی از ویژگی های مهم در طراحی اتاق خواب بوده که باعث ایجاد راحتی بیشتر می شود. معمولا برای ایجاد چنین امکانی از آباژور هایی استفاده می شود که بر روی میز های پاتختی قرار داده می شوند.