بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب+ مدل دکور پلاس

از گذشته تا به امروز سعی می‌کرده‌اند عناصر اتاق خواب عروس را در رنگ‌های روشن (ترجیحا سفید یا شیری و یا …) تهیه کنند. شما نیز می‌توانید از این رنگ‌ها در انتخاب پرده، فرش، سرویس خواب و … استفاده کنید. فراموش نکنید هرچه فضای اتاق خواب‌تان دلبازتر باشد، تاثیر بهتری بر روحیه شما و همسرتان خواهدداشت. استفاده از ترکیب رنگ‌های سورمه‌ای با سفید و شیری، و به‌کارگیری سبک طراحی مدرن و مینیمال، می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر شما را بی‌نقص و فوق‌العاده نشان دهد. معمولا در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از لوسترهای ظریف ساده یا فانتزی استفاده می‌شود؛ که انتخاب آن به سبک چیدمان اتاق و سلیقه دخترخانم شما دارد. دکوراسیون داخلی اتاق خواب، یکی از پراهمیت‌ترین بخش‌ها در هر خانه‌ای محسوب می‌شود.

حالا یک نگاهی به مدل دکوراسیون اتاق خواب شیک، مدرن و اغلب ساده ای که در این مطلب برای شما جمع آوری کرده ایم بیاندازید، ایده ها را مطالعه کنید و بعد سروقت تغییر دکوراسیون اتاق خواب تان بروید. تغییرات دکوراسیون اتاق خواب بهتر است که در سطح خیلی بزرگی انجام نشود چون عادت کردن به دکوراسیون جدید و اینکه دوباره بتوانید در آن محیط ریلکس کنید، زمان زیادی طول می‌کشد. حال که به اهمیت و تأثیر دکوراسیون اتاق خواب بر زندگی خود پی بردیم، وقت آن است که با انواع سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب و ویژگی‌های هریک آشنا شویم تا سبکی را که بیشتر به نیازهای ما نزدیک است انتخاب کنیم.

  • سرویس های خواب کلاسیک به دلیل اینکه تزیینات و طراحی های نسبتا شلوغی دارند، اغلب برای فضای اتاق خواب های ایرانی خصوصا اتاق های کوچک به هیچ وجه مناسب نیستند و جلوه ای بسیار شلوغ و نامتناسب ایجاد می کنند.
  • نداشتن ایده دکوراسیون اتاق خواب یکی از مهم‎‌ترین چالش‌های افراد در چیدمان منزل است.
  • طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب بعنوان یکی از بخشهای دکوراسیون داخلی منزل باید بگونه ای باشد که وقتی وارد اتاق خواب می شوید حس آرامش به شما دست بدهد و انرژی مثبت آن به شما منتقل شود .
  • برای مثال در طراحی‌های مدرن و در اتاق های با رنگ روشن، مبلمان با رنگ‌های تند و گاها متضاد در یک انتخاب، خوب به حساب می‌آید اما در طراحی های کلاسیک اتاق خواب، مبلمان در هماهنگی با تنالیته‌ی رنگ اصلی طراحی مدنظر قرار می‌گیرد.

برای عمق بخشیدن بیشتر به دکوراسیون در ادامه می توانید یک شال طرحدار برای روی دسته صندلی استفاده کنید. همچنین می توانید آویزان کردن پرده های ابریشمی و یا ساخت تختخوابی کانوپی به کمک آن را امتحان کنید. در هرحال، کفپوش اصلی اتاق هرچه که هست، لازمست برای محیط اطراف تخت خواب یک فرش زیبا و متناسب با دکور اتاق خواب در نظر بگیرید. ابعاد و چیدمان این فرش لازمست به نحوی باشد که پای افراد در هنگام بیدار شدن بر روی آن قرار بگیرد و به عبارتی بخشی از فضای زیرین تخت و محیط اطراف آن را پوشش دهد. برای جای دادن میز آرایش و سایر کاربردهای مورد نیاز می توانید از میزهای جمع شونده که پس از استفاده بر روی دیوار جمع می شوند استفاده نمایید. دکوراسیون اتاق خواب قبل از هر کاری نیازمند برنامه‌ریزی حساب شده است.

شش – چه رنگ هایی بهتر است در دکوراسیون اتاق خواب استفاده شود؟

اما اینکه کدام یک از این تزیینات برای اتاق شما مناسب است بستگی به جزییات متعددی مانند نورگیری، ابعاد اتاق و رنگ های بکار رفته در آن دارد. اما قانون ششم؛ قانون نور اتاق‌خواب هست که تأثیر بسزایی در دکوراسیون اتاق خواب دارد. اگر می‌خواهید اتاق خوابی دنج با جوی گرم و صمیمی و آرام داشته باشید، از نور سقف کمتر استفاده کنید و بجای آن از چراغ مطالعه یا شمع استفاده کنید. تمرکز دکوراسیون اتاق‌خواب باید حول تخت باشد و بقیه وسایل دور آن چیده شوند. بعضی طراحان قرار دادن فرش زیر تخت یا قرار دادن چراغ در دو طرف تخت خواب، نصب یک نقاشی یا تصویر روی دیوار بالای تخت را برای نشان دادن افزایش تمرکز روی تخت خواب پیشنهاد می‌دهند.

یک – چطور به اتاق خواب ساده و شیک دو نفره کمی حس و حال سرزندگی بدهیم؟

بعضی ها طبق نیازشان یک میز کامپیوتر یا میز مطالعه در اتاق خواب شان دارند که بخشی از فضای اتاق را پر می کند . هر دو طرفدار دیزاینی خلوت و ساده عاری از هر نوع شلوغی هستند . از یک تم رنگی ملایم در فضا به همراه ترکیب رنگ های دیگر استفاده می شود . در این سبک فقط ابزارهای ضروری در فضا استفاده می شود بقیه چیزهای اضافی در خفا می مانند . اتاق خواب مکانی برای استراحت و ریلکسیشن است به همین علت می بایست به طراحی آن توجه کافی شود تا راحتی و آرامش را برای انسان در هنگام خواب و استراحت فراهم کند . اتاق خواب ها معمولاً جزء حریم خصوصی هر فرد در خانه به حساب می آیند و اکثریت افراد برای خود اتاق خواب شخصی دارند و تم آن را طوری می چینند که دوست دارند .

سایبان خصوصاً برای کودکان بسیار راحت و عالی است و می تواند محلی امن را برای خوابید ن فراهم کند و از ورود گرد و غبار و حشرات مزاحم به داخل محل استراحت و جایی که تخت در آنجاست ، جلوگیری نماید . اتاق خواب ها با توجه به اندازه ای که دارند مربع یا مستطیل شکل هستند . بعضی ها ترجیح می دهند در داخل اتاق خواب سرویس بهداشتی همچون حمام و دستشویی نیز داشته باشند .

برای دیزاین اتاق خواب می توانید از تصاویر اتاق خواب هایی که در این مطلب قرار داده ایم ایده بگیرید و آن را با سلیقه خود ادغام کنید و دیزاین اتاق خواب خود را انجام دهید. برای طراحی اتاق خواب باید جسارت داشته باشید و تصورات خودتان را روی دکوراسیون پیاده کنید. با پیاده‌سازی سلیقه خود می توانید به یک دیزاین منحصر به فرد در اتاق خواب خود برسید. اگر برای دکوراسیون اتاق خواب چوبی، چوب‌هایی با رنگ تیره را انتخاب کردید، مابقی المان‌ها را با رنگ روشن انتخاب کنید؛ به این ترتیب فضا از یک‌نواختی و دلگیری درمی‌ آید.

کفپوش اتاق خواب دو نفره

اما اگر متخصص براتون طراحی انجام داد ولی باهاش به توافق نرسیدین باید هزینه طراحی رو پرداخت کنین. یکی مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان در مرحله اول است و دیگری مشاوره مستقیم با متخصصینی که برای اجرای کار بهتون معرفی شدن. اگر در شهرهای محدودهی سلام ساختمان باشین (استانهایی که در نقشهی بالا مشخص شده)، بین 24 تا 48 ساعت کاری طول میکشه تا پشتیبان سلام ساختمان باهاتون تماس بگیره. همانطور که در بالا می‌بینید، قفسه‌های بیشتر برای گذاشتن وسایل بازی، باعث می‌شوند اتاق همیشه مرتب باشد.

شما هم اگر ایده دکوراسیون اتاق خوابی (ایده اتاق خواب، پذایرایی و …) دارید که در این مقاله نبوده، حتما در قسمت کامنت‌ها به ما اطلاع دهید؛ تا همه دوستان بتوانند از ایده شما هم استفاده کنند. از گذشته افراد زیادی سیسمونی و لوازم مورد نیاز نوزادان پسر را به رنگ آبی آسمانی انتخاب می‌کرده‌اند. اگر می‌خواهید اتاق خواب نوزادتان حالتی نوستالژی داشته‌باشد، می‌توانید از ترکیب رنگ آبی آسمانی با رنگ‌های سفید، آبی کاربنی، سرمه‌ای، خاکستری و … استفاده کنید. از جمله رنگ‌هایی که در طراحی اختصاصی دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر کاربرد دارد، رنگ آبی است. شما می‌توانید از طیف‌های روشن یا تیره آن در کنار دیگر رنگ‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین نکته در دکوراسیون اتاق خواب نوزاد خلوت و تمیز بودن اتاق است؛ طوری که وسایل قابل بلعیدن یا اجسام خطرناک و اضافه در اتاقش قرارداده نشود.

از آنجایی که طرح‌های راه راه، تلفیقی از رنگ‌های تیره و روشن هستند؛ فضای متعادلی را برای اتاق خواب درست می‌کنند. دیزاین تخت خواب بالا هم یکی از طرح‌های خاص است که می‌توانید قیمت آن را از متخصصین سلام ساختمان دریافت کنید. یکی از ایده‌های دکوراسیونی خیلی قشنگ برای اتاق پسرها، استفاده از رو تختی‌ها و رو بالشتی‌هایی با طرح زیگزاگی است. تلفیق رنگ سفید با رنگ‌های خنثی مثل رنگ طوسی، فضای اتاق خواب را آرامش بخش‌تر و زیباتر می‌کند. انتخاب سرویس خواب های کمجا و تخت تاشو نیز یکی دیگر از انتخاب های خانواده ها برای اتاق خواب های نوجوان میباشد. انتخاب رنگ مناسب دخترانه باعث میشود فضای اتاق خواب به محلی گرم و جذاب تبدیل شود.