بهترین طرح های دکوراسیون آشپزخانه + نمونه کارهای اجرا شده

در آشپزخانه کلاسیک نورپردازی در قالب لوستر های لوکس و گرانقیمت انجام می شود. در سبک کلاسیک کابینت ها معمولا دارای تزیینات و منت کاری شده هستند. در سبک مدرن سعی بر این است که از لوازم و تجهیزات در کنار فناوری نوین استفاده شود و از ترکیب آنها و استفاده از لوازم چند کاره و قفسه های چند منظوره نکاتی مثل کمتر اشغال کردن فضا و پر کاربرد بودن لوازم در نظر گرفته شود.

  • همچنین باید توجه نمود که کابینت های آشپزخانه های مدرن به طور معمول بدون دستگیره می باشند.
  • اگر آشپزخانه شما پنجره دارد، حتما از چند گیاه در کنار آن استفاده کنید.
  • جای قرار گرفتن یخچال و گاز و ماشین لباسشویی و چیدمان داخل کابینت ها و انتخاب رنگ آن ها اهمیت زیادی دارد.
  • در تصویر زیر قرارگیری کابینت‌ها و مطابقت آن با شکل پنجره و همین‌طور چیدمان صندلی‌ها همگی اجرای یک ریتم مناسب در آشپزخانه‌ای مدرن را نشان می‌دهد.

ترکیب کاشی تزئینی سبز و کابینت مشکی یک دکوراسیون ساده و زیبا را به وجود آورده است. ترکیب رنگ موجود در دکوراسیون را میتوانید براساس سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. حین خرید وسایل برای این آشپزخانه ها می‌توانید ظروف مسی یا چینی هایی با گل های قرمز را انتخاب کنید. فرش ایرانی نیز نمادی است که در آشپزخانه ، می تواند فضا را به سنتی بودن نزدیک کند. ضمنا اگر دوست داشتین بیشتر در مورد دکوراسیون آشپزخانه بدونید و با زبان انگلیسی هم میونه بدی ندارید، توصیه میکنیم سایت houzz رو هم حتما ببینید.

بازسازی و تعمیرات دکوراسیون آشپزخانه

کابینت هایگلاسو ام دی اف در کنار صفحه کابینت کورین که میدرخشه، باعث زیبایی و چشم نوازی این طرح شده اند. جزیره این آشپزخانه سینک نداره اما گاز روکار برروی اون قرار گرفته تا کاربردی تر بشه. در این آشپزخانه نوآوری زیبایی در طراحی پنجره صورت گرفته که کمتر دیده ایم. رنگ قهوه ای تیره در طراحی آشپزخانه و کابینت ها، کاربرد کمتری نسبت به قهوه ای روشن داره و کاربرد اون بیشتر در موارد و طراحی های خاص هست. همچنین سادگی اجزا و طراحی بدون پیچیدگی و اضافات، از مؤلفه های دیگر طراحی در آشپزخانه مدرن به حساب میان.

از انتخاب رنگ‌های قرمز، بنفش، سبز و آبی در فضای آشپزخانه به سبک سنتی خودداری کنید. وجود یک پنجره در چارچوب دیوارهای آشپزخانه یک تنوع و نقطه آرامش برای این فضای پر کاربرد منزل به شمار می آید. یک پنجره نوری را برای آشپزخانه به ارمغان می آورد که با هزاران چراغ مصنوعی نمی تواند آن را جایگزین نمود.

دکوراسیون آشپزخانه سنتی

استفاده از رنگ های روشن و شاد مانند رنگ سفید، آبی آسمانی، سبز روشن و صورتی، باعث بزرگتر نشان داده شدن فضای داخلی آشپزخانه خواهد شد. یکی دیگر از قسمت های مهم برای خانم ها در طراحی آشپزخانه وجود کابینت است. لازم به ذکر است که کابینت ها باید به گونه ای طراحی شوند که بتوانند با بیشترین کارایی در آشپزخانه قرار گیرند و قابلیت نگهداری بیشترین تعداد اقلام و در عین حال دسترسی کامل به کاربر را داشته باشند. همچنین پنل کابینت مورد استفاده باید به راحتی تمیز شود و قابلیت ضد آب بودن را نیز داشته باشد. دکوراسیون آشپزخانه خیلی مهم است و می بایست چیدمان دکوراسیون آشپزخانه طوری باشد که کدبانوی خانه بتواند هم کلیه وسایل را در فضایی مخفی جای دهد و هم اینکه دسترسی سریع به ابزارهای پخت و پز داشته باشد. تصویر بالا نمونه ای از دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده و روستیک است.

خلاقیت در ساخت صندلی با استفاده از چوب طبیعی

آشپزخانه که یک بخش مهم در خانه محسوب می شود، طراحی داخلی آن تحت شرایط موجود در فضا انجام می شود. به عنوان مثال متریال و رنگ های مورد استفاده برای آشپزخانه که بسیار متنوع هستند هر کدام کاربرد و زیبایی خاص خود را دارند که این رنگ ها و متریال باید متناسب با دکوراسیون آشپزخانه باشد. رعایت کنتراست رنگی در بین اشیاء در دکوراسیون می تواند جلوه بصری مناسبی را برای فضای آشپزخانه فراهم کند . رنگ سفید بیشترین طرفدار را در ساخت کابینت و رنگ دیوارها و انتخاب سرامیک دارد و قابل ترکیب با کلیه رنگ های دلخواه مشتریان است.

ما در این مقاله سعی داشتیم برایتان از اصول طراحی در سبک مدرن بگوییم و نکات ضروری‌ای را که برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه مدرن به آن احتیاج دارید، به شما گوشزد کنیم! در کنارش هم با استفاده از تصاویر مختلف آشپزخانه‌های مدرن، شما را با ایده‌های روز دنیا را آشنا کردیم. انتخاب لوسترهای برنجی برای سقف آشپزخانه به سبک مدرن انتخاب بسیار درستی خواهد بود. همچنین قرار دادن چندین گیاه که درون گلدانی از جنس سفال فیروزه‌ای کاشته شده‌اند، فضای آشپزخانه شما را به سبک سنتی و ایرانی نزدیک‌تر می‌کند.