بهترین فرش ماشینی کدام است؟ فرش 700 یا 1000 یا 1200 شانه؟ کدام فرش بهتر است؟-فرش شادرخ

بهترین فرش ماشینی کدام است؟ فرش 700 یا 1000 یا 1200 شانه؟ کدام فرش بهتر است؟-فرش شادرخ

سازمان استاندارد نیز فرش‎­ها را از لحاظ برخورداری از استانداردهای لازم بررسی می­‌کند و طبق اعلام این سازمان، تولیدکنندگان فرش باید شناسنامه فرش را در پشت آن الصاق کنند. این شناسنامه باید حاوی جنس نخ خاب، جنس نخ پود، تعداد تراکم، تعداد شانه، ابعاد، درجه، ارتفاع خاب و … باشد. بهترین فرش های ماشینی 1200 شانه با قیمت مناسب و کیفیت و زیبایی مطلوب در وب سایت کالا فرش به صورت مستقیم از کارخانه عرضه می شوند .

  • نیاز به توضیحاتی در مورد نخ فلامنت در فرش دارم جدیدا به نمایندگی فرش فرهی رفتم گفته از نخ اکریلیک بهتره ؛ نظر شما چیست .
  • باید توجه داشته باشید که این سبک زندگی شما با افرادی که تنها زندگی می‌کنند بسیار متفاوت است ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که خانواده‌ی کم جمعیت دارید و عادت به رفت و آمد و شلوغی ندارید بهتر است از فرشی که دارای نقوش کم و به رنگ روشن است، استفاده کنید.
  • به جز دقت به شفافیت و زیبایی یا کیفیت فرش ها از دیگر عواملی که باید به آن توجه کرد همخوانی فرش مدرن یا فرش کلاسیک نسبت به محیط مورد نظر است.

در حال حاضر بیشتر طرح های مدرن و فانتزی با تراکمهای پایین تولید میشه چراکه این طرح ها عموما طرح های ساده و خلوتی هستن و ظرافن زیادی ندارن به همین خاطر لزومی نداره که با تراکمهای بالا مثل 1500 یا 1200 خرید مستقیم فرش از کارخانه فرش کاشان شانه تولید بشن. تراکهای بالا معمولا برای طرح های پر کار و ظریف استفاده میشه و استفاده از تراکم بالا برای طرح های ساده و خلوت فقط باعث افزایش قیمت و هزینه محثول میشه بدون اینکه ضرورتی داشته باشه. البته من دیدم طرح های مدرنی که با 1200 شانه تولید شدن اما در مورد اونها هم این مسئله صادق بود و 1200 شانه بودنشون بیشتر جنبه تبلیغی و روانی داشت. همونطور که فرمودید در فرش های اکریلیک، رنگ هایی مثل طوسی یا حتی آبی در جهت خاب فرش و بلعکسش کمی سایه میندازن یا به عبارت دقیقتر در یک جهت کمی پر رنگ تر و در جهت مقابل کمی کمرنگ تر دیده میشن که البته این، با نوع سایه روشن فرش های پلی استر کاملا متفاوت هست. تا جایی که اطلاع دارم قبلا از الیاف درالون آلمان استفاده میکرد، اگر مواد اولیه مورد استفاده اش رو تغییر نداده باشه کیفیتش خوبه.

فرش ماشینی مشهد طرح 803031 کرم گل برجسته

معمولا قیمت فرش ها با نوع و کیفیت مواد اولیه ارتباط مستقیم داره. البته در بعضی موارد برند بودن و هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی و … هم روی قیمت نهایی محصول تاثیرگذار هستن اما در مورد برند مورد نظر شما نمیدونم علت مناسب بودن قیمت چی هست.

ابعاد فرش

با عرضه فرش های ماشینی، تحولی بزرگ در صنعت فرش ایجاد شد و افراد زیادی شروع به تاسیس کارخانه تولید و عرضه فرش در کاشان نمودند. شهر کاشان در رده تولید فرش ماشینی باکیفیت و درجه یک در ایران و جهان شناخته می شود و افتخاری بزرگ برای ایران است. شخصا از نزدیک محصولاتشون رو تجربه نکردم اما سعی کردم در موردش تحقیق کنم و تجربیات کسانی که استفاده کرده بودند رو جویا بشم.

مهم‌ترین ویژگی این فرش‌ها که با نام الفین هم شناخته می‌شوند جذب کم رطوبت است و از آن جا که از دوام خوبی نیز برخوردارند گزینه مناسبی برای خانه‌هایی که در مناطق مرطوب ساخته شده هستند. ضمناً جنس پلی‌پرولین به دلیل این که بسیار نرم هستند، در اتاق خواب هم قابلیت استفاده دارند. طرح‌های خشتی نقشه‌هایی هستند که در آن فرش با اشکال هندسی، چهارگوش و لوزی، نقسیم‌بندی شده و در داخل هر یک از آن‌ها نقش‌هایی مانند گلدان، درختان، پرندگان و… جای گرفته است. طرح لچک ترنج از کهن‌ترین طرح‌هاست که طراحان آن را نمادی از کاروان‌سرا و خانه‌های قدیمی ایران می‌دانند. در طراحی لچک ابتدا قسمت سمت راست پایین فرش کشیده می‌شود و ادامه نقشه از روی این قسمت به ‌صورت قرینه‌ای تکرار می‌شود.

نقشه‌های قالی‌های قدیمی قم از طرح‌هایی مشهور به لچک و ترنج شاه عباسی – محرمات- محرابی و شکارگاه تشکیل می‌شدند. این طرح‌ها که با اقتباس از نقشه‌ فرش‌های کاشان و اصفهان تهیه شده بود به سرعت با خلاقیت طراحان قم متحول و سبک جدیدی در صنعت قالیبافی ایران پدیدار شد. این سبک با ویژگی‌هایی مانند طراحی استادانه و هماهنگی نقوش و رنگ‌آمیزی بدیع و کم‌نظیر به «سبک فرش قم» مشهور شد. یک مورد بسیار مهم در خرید فرش ماشینی برای راه پله، دوام فرش است، حتما می‌دانید که راه پله یک مسیر پر ترافیک است و احتمال کثیف شدن و آسیب دیدن فرش در این مسیر بسیار بالاست و لازم است که فرش عمر بالایی هم داشته باشد.

به قدری کف پاهامونو میسابه که شده سفید رنگ و پر از ترک..و هر بار هم که جارو برقی میکشیم بعد از دو سال کلی پرز میده لعنتی!!! دوست عزیز چیکار کنیم …فرش شاهکار مشهد هست از ستارخان سه سال پیش خریدم…دو بار هم شکایت کردم میگن اینکه فرش پرز میده یعنی فرش خوبیه!!! ما ۱۲ سال پیش دو تخته فرش فرهی خریدیم و خیلی راضی بودیم، ولی الان میخواهیم دو فرش ماشینی تازه بگیریم.

این شرکت در تولید فرش های ماشینی خود از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده می نماید. کارخانه فرش کوروش کاشان نیز یکی از مجموعه هایی است که جزو بهترین مارک های فرش ماشینی فعالیت دارد و توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. در ادامه شما را با مارک های فرش ماشینی کاشان آشنا می کنیم تا در زمان خرید فرش، انتخابی خوب داشته باشید. فرش عالی مقام از برندهای برتر فرش ماشینی در ایران بوده و در سال ۱۳۷۸ تاسیس شده است. این شرکت در حال حاضر فرش های متنوعی مانند فرش ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را در طرح های مختلف تولید و به بازار عرضه می کند.

اما نکاتی هم هست که شما به عنوان یک فرد غیر متخصص می‌توانید تشخیص دهید. کارشناسان قالی معتقدند که ارزش هنری یک فرش دستباف به میزان استفاده از رنگ‌های طبیعی و هماهنگی قرار گرفتن این رنگ‌ها در کنار هم بستگی دارد. اما قیمت فرش دستباف به ریزی و درشتی بافت، نقشه و رنگ و جنس تار و پود آن بسته است. همه ی ما دوست داریم هر کالایی که تهیه می کنیم علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی نیز داشته باشد.