بهترین مدل طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دی ایران

طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب در به وجود آمدن آرامش و لذت، بسیار موثر بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد. برخلاف زمان‌های قدیم اتاق خواب امروزه علاوه بر مکان خواب و استراحت، به یک مکان برای مطالعه، تفریح و کار تبدیل شده است. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دختر معمولاً از ترکیب رنگ های مختلف با تم صورتی و برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسر از ترکیب رنگ های مختلف با تم آبی استفاده می شود . می توان به صورت ترکیبی از رنگ های کرم ، طوسی و ترکیبی از دیگر رنگ ها نیز برای تزئین اتاق خواب دختران و پسران استفاده کرد .

اگر سوالی داشتید طراحان دکوراسیون اتود در دیدگاه های همین مطلب پاسخگوی شما هستند. در خدمات مشاوره معماری آنلاین و مشاوره های دکوراسیون نیز به تحلیل و بررسی چیدمان اتاق خواب و ارائه راهکارهای متناسب با حس و حال خانه شما می پردازیم. اگر از تم خاصی در طراحی اتاق خواب خود استفاده می کنید، می توانید برای ایجاد فضای اضافه در جهت نگهداری از وسایل از کمدهای پارچه ای استفاده نمایید. اگر اتاق خواب شما فضای کافی برای استفاده از دراور را ندارد، می توانید از سبدهای تزئینی برای وسایل مورد نظر استفاده نمایید. استفاده از وسایل زیاد در چنین اتاقی بدون شک باعث ایجاد هرج و مرج می شود و نمای بدی ایجاد می کند.

  • شما می‌توانید این تخت و کمد خاص را از هرجای ایران به ما سفارش دهید.
  • آینه یکی از اقلام ضروری می باشد، اما علاوه بر این، استفاده از آن ها در اتاق خواب های کوچک باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن ها نیز می شود.
  • پرده های زیبایی در مدل ها و رنگ های جدید مورد استفاده قرار گرفته که در ادامه چند نمونه را با هم می بینیم.
  • هر چیز دیگری خارج از این لیست می تواند فضای آن را آشفته و نامرتب سازد.
  • هر دو طرفدار دیزاینی خلوت و ساده عاری از هر نوع شلوغی هستند .

همچنین نور میز آرایش را بالا آینه یا دو طرف آن قرار دهید، تا هنگام آرایش کردن و آماده شدن، سایه روی صورتتان ایجاد نشود. توجه داشته باشید که نور وظیفه ای، نوری است که روشنایی لازم برای مطالعه و آرایش کردن را در اتاقتان به صورت مخصوص تامین می کند. یا مثل اتاق زیر، رنگ پرده، تخت و روتختی را مشابه انتخاب کنید. همچنین سعی کنید این هماهنگی، بین اثاثیه اتاقتان نیز وجود داشته باشد. مثلا می توانید مانند تصویر زیر رنگ بالش، فرش و تابلو را در طیف رنگی مشابه انتخاب کنید.

استفاده از گل و گیاه در طراحی اتاق خواب

حتی برای یک اتاق کاملا ساده و خلوت این سبک کاغذ دیواری می تواند جلوه ای آشفته و پرهیاهو ایجاد کند. این تونالیته رنگی می تواند در کوسن های تخت خواب، پرده (اگر پرده کوتاه و کوچکی دارد) یا اکسسوری های مجاور تخت اتفاق بیافتد. رنگ های گرم تند جلوه سرزنده تر و دلنشین تری در دکوراسیون یک اتاق خواب ساده خواهند داشت و رنگ های سرد می توانند جلوه ای رسمی و شیک در اتاق ایجاد کنند.

در طراحی انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای ترین اصول طراحی داخلی محسوب می‌شود پس از اینکه نوع و سبک دکور اتاق دخترانه را مشخص کردیم مهم‌ترین کاری که باید بعد از آن انجام دهیم انتخاب پالت رنگی برای آن است. اگر نگرانی امروز شما نداشتن ایده جدید و نو برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ای که در خانه دارید هست، باید به شما بگویم که این نگرانی بیهوده است چون که در این مقاله می‌توانید ایده‌های ناب و دست اول رو مشاهده کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی، احترام به سلیقه افراد، عامل مهمی به حساب می آید.

دکوراسیون داخل منزل – طرح های اجرا شده و سبک های مختلف

یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما انتخاب یک رنگ و اضافه کردن طرح های مختلف آن به دکوراسیون است. این رنگ می تواند هر رنگی از سبز گرفته تا آبی، رنگ های پاستلی و یا رنگ هایی موسوم به رنگ های جواهرات باشد. وجود تناسب بین ابعاد عناصر دکوراسیون و فضا از مهمترین نکاتی است که باید مد نظر قرار دهید.

از لوازم دکوراتیو مورد علاقه‌ی خود، فارغ از سبک طراحی اتاق خواب استفاده کنید. سادگی در سقف اتاق خواب، خود به تنهایی یک ترفند مناسب برای طراحان است. جانمایی مناسب نورپردازی در سقف، رنگ مناسب و آرامش بخش، اصلی‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون سقف اتاق خواب هستند. المان‌های نورپردازی که در سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از نظر طرح و اندازه متناسب با طرح کلی اتاق خواب باشند. نور طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب بهترین نور محسوب می‌شود و تا جایی که ممکن است، از نور طبیعی باید بهره گرفت. تنظیم نور اتاق خواب برای زمان‌های مختلف، می‌تواند به صورت دستی یا هوشمند انجام شود.

یکی از مشکلات بزرگی که ما از نزدیک به ده سال پیش تاکنون در مشاوره های دکوراسیون و معماری آنلاین داشته و داریم، تاکید برخی از خانواده های ایرانی بر تخت و سرویس خواب کلاسیک است. اگر از رنگ روشن برای دیوارهای اتاق استفاده کنید، اتاق بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید در حالی که رنگ‌های تیره حس کوچک و محدود بودن محیط را در فرد القا می‌کنند. اتاق خواب نباید شلوغ باشد.شلوغ بودن و وجود وسایل زیاد و غیرضروری در اتاق خواب باعث کاهش آرامش ذهنی فرد می‌شود و دیگر محیط مناسبی برای استراحت نخواهد بود. برای مثال استفاده از شلف هایی که به شکل شش ظلعی هستند، علاوه بر ایجاد فضای اضافی برای قرار دادن وسایل، می توانند در جهت زیباسازی اتاق نیز مؤثر واقع شوند.

برای پاسخ به این سوال که در مشاوره های دکوراسیون اتود اغلب مطرح می شود، نیاز به نگارش یک یا حتی چند جلد کتاب است! اما اگر قرار باشد بپرسید چه رنگ هایی برای دکور اتاق خواب مناسب نیستند شاید ساده تر بتوانیم به نتیجه برسیم. می دانید که هم از تزیینات کلاسیک و هم اکسسوری های مدرن می توان برای دکوراسیون یک اتاق خواب مدرن استفاده کرد.

اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری ندارید، می توانید از دو طیف رنگ برای ایجاد چنین نمایی استفاده نمایید. به این منظور استفاده از رنگ های پاستیلی می تواند انتخاب مناسبی باشد. فرش از جمله بافت هایی است که باعث ایجاد عمق در فضای اتاق خواب می شود و هم چنین می تواند در القای گرما به فضای اتاق خواب به شما کمک کند. استفاده از گل و گیاه طبیعی در اتاق خواب حس ناب زندگی را به ارمغان می آورد. گیاهان نه تنها رنگ، کنتراست و حسی از طبیعت را در اتاق ایجاد می کنند، بلکه به تصویه هوا نیز کمک می کنند. امروزه با استفاده از گیاهان آپارتمانی می توان زیبایی را در خانه های کوچک به ارمغان آورد و از زیبایی آن ها لذت برد.