بهترین مدل طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دی ایران-پارسیان دکور

نصب پرده در محلی نزدیک به سقف باعث بلندتر به نظر رسیدن دیوار و در نتیجه بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق می شود. اگر دیوارهای اتاق بسیار کوتاه است، از رنگ هایی روشن و یا طرح های راه راه افقی و عمودی برای بزرگتر به نظر رسیدن آن کمک بگیرید. انتخاب عناصر دیزاینی با گوشه های گرد از دیگر مواردی است که انتخاب مناسبی برای دیزاین یک اتاق خواب کوچک است چرا که فضای کمتری به خود اختصاص می دهند و همچنین قدرت تطابق بالایی با انواع سبک های دکوراسیون دارند. پرده های بالای تاج تخت به لوکس بودن فضای اتاق شما کمک می کند و یک دیزاین شاهانه را برای شما به ارمغان می آورد. تاج تخت نشان از لوکس و کلاسیک بودن سبک دکوراسیون اتاق خواب شما دارد.

  • نور طبیعی فضای اتاق خواب شما را بزرگتر نشان می دهد و البته محیطی انرژی بخش تر برای شما فراهم می کند.
  • یکی از ایده‌های دکوراسیونی خیلی قشنگ برای اتاق پسرها، استفاده از رو تختی‌ها و رو بالشتی‌هایی با طرح زیگزاگی است.
  • هرگز یک تخت خواب سنگین و بزرگ را برای یک اتاق خواب کوچک انتخاب نکنید.
  • برای مدیریت هزینه‌های دیزاین اتاق خواب (چه کوچک و چه بزرگ) حتما با یک گروه باسابقه و قابل اعتماد درباره ایده‌هایتان برای دکوراسیون اتاق خواب مشورت کنید.
  • می‌توانید از لگوی شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه پسرتان هم در تزئین اتاق استفاده کنید.

اتاق خواب های خاکستری تیره فوق العاده انعطاف پذیر هستند ، زمانی که به پالت رنگ ها دقت می کنیم در این سبک رنگی ، احساساتی بزرگتر از زندگی دنیوی ، در این خلوت مرموز احساس می کنیم. ۳۵- دیوارکوب های چوبی از متداول ترین پوشش ها برای دیوارها هستند. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب این پروژه از دیوارکوب و نورمخفی استفاده شده است . لازم نیست که حتما در جنگل چادر بزنید تا حس فضای آزاد جنگلی را به اتاق خواب خود بیاورید. اتاق خواب سبز و سفید ملایم با نقش‌های الهام‌ گرفته از جنگل به همراه اشیاء دکوراتیوی که شما را به یاد جنگل می‌اندازد، می‌تواند فضای اتاق خواب جنگلی آرامش‌بخشی را برای شما فراهم کند. حضور چوب در مبلمان و سردیس گوزن مثالی از این موضوع در دکوراسیون بالاست.

استفاده بهینه از فضا در چیدمان اتاق خواب

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق به سلیقه‌ و شخصیت صاحب اتاق بر می‌گردد. سبک دیزاین اتاق خواب از آن جهت بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد که نوع طراحی و مواردی که باید تهیه شوند به آن بستگی دارد. در هرحال، کفپوش اصلی اتاق هرچه که هست، لازمست برای محیط اطراف تخت خواب یک فرش زیبا و متناسب با دکور اتاق خواب در نظر بگیرید. ابعاد و چیدمان این فرش لازمست به نحوی باشد که پای افراد در هنگام بیدار شدن بر روی آن قرار بگیرد و به عبارتی بخشی از فضای زیرین تخت و محیط اطراف آن را پوشش دهد.

استفاده از کاغذ دیواری می تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را تغییر دهد . می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار برای ایجاد یک فضای جدید و زیبا بهره بگیرید . در انتخاب رنگ کاغذ دیواری خیلی دقت کنید که رنگی که انتخاب می کنید به آرامش فضا کمک کند . همچنین می توانید از کاغذ دیواری ساده استفاده کنید و با نصب استیکر های زیبا آن را تزیین کنید . طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب بعنوان یکی از بخشهای دکوراسیون داخلی منزل باید بگونه ای باشد که وقتی وارد اتاق خواب می شوید حس آرامش به شما دست بدهد و انرژی مثبت آن به شما منتقل شود .

ایجاد دیواری برجسته در اتاق خواب

اگر تمایل دارید دکوراسیون اتاق خواب شما لوکس به نظر آید بهتر است از پرده‌­های بلند استفاده کنید. لایه رویی پرده­‌ها را از جنس کتان یا مخمل، و لایه دوم از جنس تور بانتخاب کنید. این کار باعث می‌شود هنگام استراحت میزان نور ورودی از پنجره ها را کنترل کنید. دیگر زمان استفاده از آباژورهای قدیمی کنار پاتختی گذشته است، اگر علاقمند به سبک مدرن هستید و می‌خواهید طراحی اتاق خواب مدرن و یک دیزاین خاص داشته باشید به جای آباژور از آویزهای نور کنار تخت خواب استفاده کنید. آویزهای نور با تنظیم ارتفاع و میزان نور، روشنایی مناسبی جهت استراحت و مطالعه برای شما ایجاد می‌کنند. از لحاظ بصری هم آویزهای نور بسیار زیبا هستند و از طراحی‌های متنوعی برخوردارند به همین دلیل با هر سلیقه‌ای هماهنگ می‌شوند.

برای اینکه یک چیدمان درست و اصولی داشته باشید باید هنگام خرید وسایل اتاق خواب به نوع دکوراسیونی که برای منزل و اتاق خوابتان در نظر گرفته اید توجه کنید و همه ی وسایل را با توجه به سبک انتخابی خریداری کنید . اینکه عکس های مورد علاقه تان در قاب هایی قرار دهید جلوه زیبایی مجله خبری دکوراسیون به دیزاین می بخشد اما تغییر آن ها را سخت می سازد. اگر به دنبال ایجاد نوعی گالری دیواری هستید که به روز کردن آن راحت تر باشد بهتر است برای نشان دادن تصاویر از ایده های دیگر جز قاب عکس استفاده کنید. به عنوان مثال آن ها را از ریسه های نوری آویزان و فضایی رمانتیک خلق کنید.

وسایلی که متناسب با فضای داخلی است و به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در فضا خواهد شد. علاوه بر این، از سازه هایی مثل کشو، طاقچه و کمد برای دکوراسیون اتاق استفاده می کنند. هماهنگی رنگ و طرح در وسایلی مانند پرده، فرش و روتختی از شلوغی اتاق جلوگیری می ­کند. اگر اتاق خواب کوچکی دارید و مجبور به قرار دادن وسایل زیادی در آن هستید؛ حتما از کمد دیواری نهایت استفاده را ببرید و همچنین کاربرد انواع نظم دهنده و شلف را در اتاق خواب فراموش نکنید. سبک مدرن برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار مناسب است.

رنگ های بنفش ملافه ها، فرش و آثار هنری، همراه با قفسه های سفید، مبلمان و گلدان، نمونه ای کامل از مدرنیسم است. برای جای دادن میز آرایش و سایر کاربردهای مورد نیاز می توانید از میزهای جمع شونده که پس از استفاده بر روی دیوار جمع می شوند استفاده نمایید. برای پاسخ به این سوال که در مشاوره های دکوراسیون اتود اغلب مطرح می شود، نیاز به نگارش یک یا حتی چند جلد کتاب است! اما اگر قرار باشد بپرسید چه رنگ هایی برای دکور اتاق خواب مناسب نیستند شاید ساده تر بتوانیم به نتیجه برسیم.

با اینکه در سبک مدرنِ اواسط قرن معمولا کمتر از رنگ‌های متنوع استفاده می‌شود، ولی همیشه در طراحی داخلی استثنا وجود دارد. این اتاق رنگارنگ و سرگرم‌کننده، قدرت تأثیر‌ فرشی با رنگ‌های زنده در جذابیت فضا را نشان می‌دهد. استفاده از تخت خواب‌های ساده و مینیمال به شما این اجازه را می‌دهد که بالای تخت از تابلوها یا قاب عکس‌های کوچک و جذاب استفاده کنید. برای کمک به تعادل نرمی تخت ، سعی کنید در یک یا دو مکان دیگر از آن نرمی استفاده کنید ، که باعث می شود بقیه قسمت های اتاق در مقایسه با شما “سخت” نشوند. پارچه های پنجره ای ، فرش های منطقه ای ، یا پتوها روش های عالی برای گسترش ظاهر نرم در اتاق است. در حالی که سهولت در حرکت یک روش عالی برای قضاوت در مورد شلوغ بودن یا نبودن اتاق خواب شما است ، اما مهم است که چگونه به نظر می رسد.

به رغم این که روکش‌های گل‌دار هرگز کاملا از مد خارج نمی‌شوند، سبک‌های چاپی گل‌دار از مدهای متداول دکوراسیون پیروی می‌کنند. طرح‌های دارای گل‌های ریز دیگر به دوره مادربزرگ‌ها پیوسته‌اند. امروزه گل‌های بزرگ و دارای فواصل زیاد، سرزنده و به‌روز به نظر می‌رسند. تا به اینجا مشخص شد که سبک مدرن شباهت زیادی به سبک مینیمال دارد که در آن سادگی حرف اول را می زند.