بهترین مدل طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دی ایران

نور در یک محیط بسیار تاثیرگذار است و اکثریت افراد اتاق هایی که دارای پنجره یا درب هستند و نور بیرون را به داخل منعکس می کنند را دوست دارند . برای نورپردازی دکوراسیون اتاق خواب می توانید از سقف کاذب ، کناف و لوسترهای مخصوص اتاق خواب استفاده کنید . آباژور نیز یکی از ابزارهای شیکی است که جهت نورپردازی استفاده می شود . پنجره در دکوراسیون سبب می شود نور داخلی و یک منظره تماشایی برای اتاق فراهم شود و انرژی و اشتیاق کافی پس از استراحت برای شروع یک روز جدید فراهم شود . سرویس خواب هایی که از جنس چوب هستند جزو محبوب ترین های سرویس خواب ها برای اتاق خواب می باشند.

دو صندلی زیبا و راحت در کنار پنجره در نظر بگیرید تا فضای دو نفره دلنشینی ایجاد کند. جایی را برای خود تعبیه کنید که بتوانید کتاب بخوانید و از منظره بیرون لذت ببرید. یک میزگرد کوچک جایی برای خوردن قهوه صبحگاهی آرامش شما را دو چندان می‌کند. در طراحی دکوراسیون خواب مستر نیز به دلیل متراژ بالا چنین فضایی در نظر گرفته می‌شود. افرادی که می‌خواهند برای دکوراسیون منزل و اتاق خواب خود وسایل مختلفی مانند مبلمان و سرویس خواب خریداری کنند بیشترشان به علت عدم آگاهی کافی در مورد چیدمان و دکوراسیون دچار اشتباهاتی می شوند که باع..

  • یک سری دغدغه ها و سوالات در مشاوره های دکوراسیون و معماری اغلب دوستان مشاوره گیرنده مطرح هستند.
  • دور نگه داشتن وسایلی همچون تلویزیون، لپ تاپ و یا وسایل ورزشی تان از اتاق خواب شما را یک قدم به تجربه آرامش در فضای آن نزدیک می کند.
  • بخشی از کمد دیواری برای کفش ، بخشی برای آویز لباس ، بخشی برای جاسازی کیف ، بخشی به صورت کشو برای قرار دادن لباسها و دیگر موارد مورد نیاز قابل طراحی است .
  • نورپردازی اصولی می­‌تواند فضای اتاق خواب شما را سرشار از آرامش کند.
  • اتاق خواب فضایی است که از آشفتگی ها و استرس های روزانه به آن پناه می بریم.

به جای اینکه فقط به نور بالای سر خود یا یک چراغ میز متکی باشید ، روش خوبی است که نور اتاق خواب خود را لایه لایه کنید ، این به این معنی است که چندین منبع نور مختلف را می توانید برای حداکثر عملکرد و انسجام روشن و خاموش کنید. یکی از بهترین راه ها برای دادن فضای آرام به اتاق خواب ، تمرکز بر سهولت حرکت است ، یا اینکه چطور می توانید در فضای اتاق با خیال راحت قدم بزنید. در صورت امکان ، سعی کنید از مبلمان اضافی در اتاق خواب خود اجتناب کنید تا مبادا قفسه های کتاب یا میزهای کنار تخت را کنار بزنید و به تخت خود برسید. کمد هایی که دارای درب های کشویی و آینه ای هستند برای استفاده در اتاق خواب های باریک انتخاب مناسبی به شمار می روند، زیرا هم فضایی دلباز تر ایجاد کرده و هم کاربردی راحت و ساده دارند.

با این کار هم ارتفاع اتاق کمتر به نظر می رسد و هم فضایی صمیمی تر ایجاد می شود. برای دیزاین سقف همچنین می توانید از کاغذدیواری و یا ایجاد طرح های مختلف رنگی استفاده کنید. به اعتقاد بسیاری از طراحان داخلی سقف دیوار پنجم اتاق است که فرصت مناسبی برای ارتقای دیزاین فضا در اختیار ما قرار می دهد. زمانی که روی تختخواب خود دراز می کشید حداقل لحظه ای چشم شما به سقف می افتد و احتمالا با بخشی خالی و ساده روبه رو می شوید. فراموش نکنید رنگی که برای سقف انتخاب می کنید بهتر است یک درجه از رنگ دیوارها روشن تر باشد. در چیدمان اتاق خواب نیاز نیست قوانینی سنتی را که از این کار در ذهن دارید، رعایت کنید.

ایده های دیزاین اتاق خواب

اما یکی از ترند های محبوبی که در اتاق خواب های نسل جدید پیش روی ما قرار می گیرد، لوستر های سقفی ای هستند که دقیقا بالای تخت خواب از سقف آویزان می شوند. چنین نور پردازی ای در اتاقی باریک، هم باعث ایجاد فضایی شلوغ نخواهد شد و هم چنین باعث می شود تا سقف از آن چه که هست بلند تر دیده شده و طبیعا فضایی دلباز تر ایجاد شود. تخت خواب هایی که در زیر آن ها فضایی برای جاسازی اشیاء وجود دارد تقریبا برای تمام اتاق خواب ها مناسب هستند. اما در سال های اخیر طراحی های جدیدی برای این مدل تخت خواب ها ایجاد شده است که برای دسترسی به فضای زیر آن ها نیازی نیست که حتما تشک تخت را بلند کنید. با ایجاد کشو های متعدد در اطراف تخت خواب، دسترسی به این فضا بسیار ساده تر خواهد بود. این مدل تخت خواب ها برای اتاق های باریک و کوچک انتخاب ایده آلی به شمار می روند.

یادتان باشد که رنگ های خنثی و سرد بهترین گزینه برای نقاشی و کاغذ دیواری اتاقتان هستند. در واقع این رنگ ها آرامش بخشند و محیط آرام و بدون استرسی را برای خوابیدن، فراهم می کنند. یکی دیگر از کارهایی که برای زیباسازی دیزاین اتاق خواب انجام می شود ، دوخت پرده دور تخت یا بالای تخت است . اگر بخواهید دور تا دور تختان را با پرده پوشانده شود می بایست در سقف چوب پرده نصب کنید و پرده ها را آویزان نمایید .

مدت زمان انجام هر پروژه متفاوت بوده و به تعداد و ابعاد فضاها و نوع طراحی انتخابی شما بستگی دارد. بله، از طراحی تا بازسازی و اجرای دکوراسیون تماما توسط تیم دکور پلاس اجرا می گردد . بنابراین جهت حفظ امنیت و سلامت جسمی نوزاد بهتر است اتاق را تمیز و خلوت نگه‌دارید.

تزیینات و تابلوها در دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

اگر به دنبال ایجاد نوعی گالری دیواری هستید که به روز کردن آن راحت تر باشد بهتر است برای نشان دادن تصاویر از ایده های دیگر جز قاب عکس استفاده کنید. به عنوان مثال آن ها را از ریسه های نوری آویزان و فضایی رمانتیک خلق کنید. این فضا می تواند بخشی از اتاق خواب باشد که از آن برای مطالعه و یا ریلکس کردن کمک می گیرید.

هم چنین استفاده از فلز زیاد در دکوراسیون، مبلمان و لوازم دیگر، حداقل کاربرد پارچه و فرش و عدم استفاده از اشکال پیچیده از ویژگی های این سبک دکوراسیون است. این اتاق احساس آرامش و سادگی و بی تکلف بودن را به شما القا می کند. شما می توانید در اتاق خواب خود از وسایل چوبی خام مثل گلدان، میز، پاتختی، صندلی یا تابلوهای چوبی و سبدهای حصیری استفاده کنید که حس طبیعت را برای شما زنده می کنند. از حداقل 3لایه پرده برای پنجره ها استفاده کنید تا بتوانید نور طبیعی را در روز دراختیار کودک قرار دهید. بسیاری از افراد در سالن منزل ترس از دلگیر شدن فضا دارند و ریسک کمی در این قسمت میکنند. اما اتاق خواب مانند سالن این حساسیتها را نداشته و میتوانید اوج خواسته های خود را درفضایی کوچکتر داشته باشید.

سقف در دکوراسیون اتاق خواب :

اگر می خواهید جلوه خاصی به اتاق خواب خود ببخشید ، رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری سقف خود را با یک رنگ یا طرح ظریف در نظر بگیرید، حتی می توانید به فکر انجام یک سقف قالب دار باشید. فرش با توجه به این که کف اتاق خواب را می‌پوشاند تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون اتاق دارد بنابراین باید در زمان انتخاب فرش برای اتاق خواب به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشیم. یکی از آن موارد سبک طراحی فرش است که آن را با توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید انتخاب کنیم. مثلا از یک فرش با طراحی کلاسیک برای یک اتاق دخترانه با طراحی مدرن استفاده نکنیم. اما در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم‌ترین دکورها یعنی دکور اتاق خواب دخترانه بپردازیم و ایده‌‌های جدیدی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم. شما می‌توانید با الهام گرفتن از این ایده‌ها بهترین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را بر اساس سلیقه خود انتخاب و چیدمان کنید.