بهترین نمونه های دکوراسیون اتاق خواب 12 متری برای هر سن و سلیقه ای خریدمگ

به‌عنوان مثال در تصویر بالا تنها از یک صندلی به‌همراه یک چراغ مطالعه ایستاده استفاده شده‌است. سادگی این دو عنصر می‌تواند در چیدمان به سبک مینیمال به شما کمک کند، و طراحی خاصش سبک چیدمان را مدرن نشان می‌دهد. استفاده از رنگ مناسب در اتاق خواب می‌تواند هم در یک خواب عمیق و راحت موثر باشد و هم فضای اتاق را برای آغاز یک روز پر انرژی مهیا کند. رنگ‌های روشن در کنار رنگ‌های تیره توازن رنگی مناسبی در اتاق خواب ایجاد می‌کند. رنگ‌های آرامش‌بخش و با تم رنگی هم‌ خانواده، برای دکوراسیون اتاق خواب توصیه می‌شوند.

همانطور که بزرگترها این حق را دارند که دکوراسیون مطابق با میل و سلیقه خودشان داشته باشند تا در آن احساس آسایش داشته باشند کودکان و نوجوانان هم از این حق برخودارند. اتاق خواب بچه ها در واقع دنیایی است که محیط امن آن‌ها را فراهم می‌کند و آنها آزادانه به انجام کارهای خود در آن می‌پردازند و می‌تواند موجبات آرامش کودکان و آموزش آنها را فراهم کند. این امر به ویژه در فضاهای کوچک و اتاق های کوچک بسیار مهم است ، جایی که فضا آنقدر محدود است که باید مطمئن شوید که می توانید نفس بکشید. اگر به خصوص مشکل دارید ، به فضای ذخیره سازی اضافی فکر کنید مثلا می توانید دراورهای زیر تخت خود را امتحان کنید. درضمن به‌کاربردن متریال چوبی در دیزاین‌های مینیمال بسیار مرسوم بوده و جزو زیبایی‌ها و محاسن این سبک به شمار می‌آید.

  • البته نیازی نیست که یک سبک را به طور کامل در اتاق پیاده کنید، بلکه می‌توانید با خلاقیت و سلیقه خار‌ق العاده خود چند سبک را با هم ترکیب کرده و دکوراسیون خاص خود را به خلق کنید و افراد را شگفت‌زده کنید.
  • اگر اتاق خواب غیرمعمول و متفاوت دوست دارید می توانید از ترکیب رنگ نارنجی و بنفش استفاده کنید.
  • اگر قابهای زیادی با ابعاد مختلف دارید، 2، 3 مورد از بزرگترینها را در قسمت اصلی و درتیررس قرار دهید.

طرح ها و اشیاء دکوری عجیب و غریب جزئی از دکوراسیون اتاق خواب پسرهاست . فرش یا قالیچه دو در دو یا دو در سه و یا سه در چهار متری با توجه به ابعاد اتاق خواب ، جهت دکوراسیون داخلی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً دور فرش یا قالیچه خالی می ماند و کف پارکت یا سرامیکی نمایش داده می شود . هنگام ارائه ایده های اتاق خواب ، آنقدر درگیر نکات تزئینات نشوید که در آخر به یک اتاق خواب تبدیل می شوید که احساس خوبی با شما ندارد. اتاق خواب شما باید احساس راحتی و متناسب با نیازهای شما کند ، بنابراین در این راه مطمئن شوید که چه چیزی شما را مجذوب خود می کند. اما اگر نمی خواهید یک سرویس کامل را برای اتاق خواب خود خریداری کنید، می توانید کمد هایی که در حال حاضر در اختیار دارید را به همین روش چیدمان کنید.

رنگ دیوار اتاق خواب

این طرح توسط یکی از متخصصین سلام ساختمان در کرج اجرا شده است. استفاده از رنگ زرد در زمینه صندلی و آباژور و ترکیب آن با رنگ سفید ملحفه و تخت خواب آبی رنگ، تخت خواب تک نفره زیبا و شیکی را نمایش میدهد. سایبان تخت توسط یونانیان مورد استفاده قرار گرفت و در زمان یونان باستان اجرای این روش نشانه ای از تجمل در اتاق خواب بود که توسط اشرافیان استفاده می شد . سایبان تخت یک محیط رویایی و افسانه ای را برای محل خواب فراهم می کند و سبب ایجاد یک فضای رمانتیک و راحت برای خوابیدن می شود .

دکوراسیون اتاق خواب – 9 نکته طلایی که اتاقتان را زیبا جلوه می دهد!

اما فراموش نکنید که اگر می خواهید از چنین طرح های قدرتمندی در اتاق خواب خود استفاده کنید، حتما آن را تنها بر روی دیوار پشت تخت خواب به کار ببرید و برای دیوار های دیگر رنگ های خنثی و طرح های ساده را مورد استفاده قرار دهید. اگر چه این نوع چیدمان بیشترین استفاده را در اتاق خواب های مستطیلی شکل دارد، اما تنها انتخاب به شمار می رود و روش های دیگری نیز برای چیدمان چنین مکانی وجود دارد. مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون اتاق خواب، شامل مبل، میز، کنسول، میز توالت (میز آرایش) و … از نظر طرح، اندازه و رنگ براساس ایده‌ی کلی طراحی انتخاب می‌شود. بر مبنای کلیت طرح دکوراسیون اتاق خواب، مدل و رنگ مبلمان را مشخص کنید.

انتخاب فرش اتاق خواب دخترانه

فرش‌های وینتیج یا کهنه‌­نما گزینه مناسبی برای دیزاین و دکوراسیون اتاق‌­های خواب با سبک مدرن می‌باشند. فرش اتاق خواب باید نرم باشد بهتر است از فرش‌هایی با بافت سفت مانند جاجیم و موکت‌های نمدی استفاده نکنید. برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آینه و میز آرایش (بعد از تخت خواب) از مهم‌ترین اجزای اتاق هستند. بعد از آن‌هم قاب عکس‌هایی خاص و تابلوهایی هماهنگ با سبک چیدمان اتاق. بعضی از دخترخانم‌ها ترجیح می‌دهند با استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های فانتزی یا با ایده از شخصیت‌های انیمیشنی دکوراسیون اتاق خواب‌ شان را هماهنگ کنند و یک اتاق خواب خاص داشته باشند.