تزئین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با42مدل جدید درسال ۱۴۰۱

نور طبیعی فضای اتاق خواب شما را بزرگتر نشان می دهد و البته محیطی انرژی بخش تر برای شما فراهم می کند. در این راستا استفاده نکردن از پرده و یا انتخاب پرده هایی نازک تصمیم هایی منطقی خواهند بود. بدون پنجره یعنی به صورت کاملا تاریک با نورگیری کم متفاوت بوده و پاسخ به سوال شما می تواند بسته به یکی از این دو گزینه تغییر کند. به علاوه، ابعاد اتاق (کوچک از نظر هر فرد یک مفهوم متفاوت دارد) ، ارتفاع ، مدل پلان (داری شکستگی، مربع، مستطیل یا هر نوع طراحی دیگر) ، مبلمان های ثابت و متحرک و چندین پارامتر دیگر در انتخاب تزیینات دیوار اتاق خواب موثر هستند. برای تغییر دکور اتاق خواب هایی که رنگ های خنثی و ساده ای مانند تونالیته های طوسی، خاکستری و کرم در آن ها به کار رفته است، کافیست کمی تناژ رنگی جیغ و هیجان انگیز به آن ها بیافزایید. خوگر – ایده هایی ناب از معماری و طراحی دکوراسیون داخلی برای معمارها و افراد علاقه مند به دکوراسیون را در مجله خوگر بخوانید.

  • اگر سوالی داشتید طراحان دکوراسیون اتود در دیدگاه های همین مطلب پاسخگوی شما هستند.
  • استفاده از وسایل زیاد در چنین اتاقی بدون شک باعث ایجاد هرج و مرج می شود و نمای بدی ایجاد می کند.
  • برای نورپردازی اتاق خواب، می‌توان از نورهای نقطه‌ای یا گسترده استفاده کرد.
  • رنگ اتاق خواب دخترانه می تواند در ذهن و افکار کودک تأثیربگذارد.

بهتر است رنگ دیوار اتاق خواب شما باعث ایجاد احساس آرامش در شما شود. در اتاق خواب شما، سرویس خواب ها از مهم ترین مواردی است که باید به آن ها توجه شود. سرویس خواب شما باید در سبکی انتخاب شود که سبک کلی منزل از آن پیروی می‌کند. به طور مثال اگر سبک دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی و آشپزخانه خود را از نوع مدرن انتخاب کرده اید بهتر است قسمت اتاق خواب شما هم دارای سرویس خواب مدرن باشد که از این سبک پیروی کند. وجود چراغ در بالای تخت خواب یکی از ویژگی های مهم در طراحی اتاق خواب بوده که باعث ایجاد راحتی بیشتر می شود. معمولا برای ایجاد چنین امکانی از آباژور هایی استفاده می شود که بر روی میز های پاتختی قرار داده می شوند.

۴- سبک روستایی یا سبک صنعتی و مدرن

برای مثال قابی که به حالت پازلی به دیوار نصب شده است، فضای خاصی را ایجاد کرده است. استفاده از طرح‌های شطرنجی برای صندلی و یا بخشی از کاغذ دیواری هم، برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه خوب است. اتاق خواب هایی که شامل درب یا پنجره هستند برای پوشش و تزئین آنها نیاز به نصب پرده است .

دکوراسیون اتاق خواب با تم زنانه

توجه داشته باشید که در اتاق خواب های کوچک از کمدهای بزرگ استفاده نکنید و فضای اتاق را همیشه مرتب نگه دارید. این نوع طراحی به دلیل نمایان کردن عناصری که سبک‌های دیگر برای پوشاندن آنها سخت تلاش می‌کنند، با سایر سبک‌ها متفاوت است. سبک صنعتی هم کاربردی بودن و هم زیبایی را در یک فضا ترکیب می‌کند. با این حال، این نکته وجود دارد که این سبک در درجه اول یک طراحی اتاق خواب مردانه است. لازم به ذکر است که این سبک برای طراحی اتاق خواب دخترانه هم بسیار رایج و محبوب است.

فوت و فن طراحی کابینت مدرن ایرانی در دکوراسیون آشپزخانه

با در نظر گرفتن درازای اتاق و ابعاد مبلمان می توانید به صورت کاملا حرفه ای و با جزئيات، یک برنامه ریزی صحیح انجام داده و به چیدمان مناسب دست پیدا کنید. مهم ترین موضوعی که باید به طور کلی در نظر داشته باشید این است که در دو طرف و پایین تخت خواب، فضایی برای رفت و آمد باقی بماند. زمانی که تخت خواب را در جای مناسب خود قرار دادید می توانید سایر مبلمان را بر اساس محل قرار گیری تخت خواب چیدمان کنید. اگر چه دکوراسیون اتاقی مستطیلی و باریک به عنوان اتاق خواب کار دشواری است، اما بدین معنا نیست که نمی توان به اتاق خوابی با فضایی زیبا و در عین حال کاربردی و فرح بخش دست پیدا کرد. رنگ، جنس و طرح کف اتاق خواب، بر اساس کلیت طرح، اندازه‌ی اتاق و هماهنگ با خواسته‌های ساکنین انتخاب می‌شود.