تعریف سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری+ 7 ویژگی مهم-پارسیان دکور

تزیینات و طراحی هایی برای نمایش این سبک در آن ها به کار رفته باشد. یکی دیگر از ویژگی های این سبک طراحی دکوراسیون لوکس ساختمانهایی با ارتفاع سقف بلند چه در داخل و چه در خارج ساختمان است. این ارتفاع سقف زیاد نیز به همان ویژگی استواری و استحکام بر میگردد. ارتفاع سقفی زیاد باعث میشود عظمت و شکوه فضا بیشتر شود و در نتیجه حس استواری به افراد منتقل شود.

  • تزیین گچبری و پتینه کاری ها نیز توسط استادکار طراحی می شوند.
  • از دیگر ویژگی های یک دکوراسیون به سبک کلاسیک درخشش و لوکس بودن آن است.
  • دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک طراحی خاصی دارد که باعث می شود فضای داخلی آشپزخانه فوق العاده شیک، باوقار و با شکوه به نظر برسد.
  • جلوه ناب و زیبای آنها همیشه دوست‌داشتنی و چشم نواز است.
  • ضمنا، آب و هوا هم یک عامل بسیار موثر در رنگ‌آمیزی منزل است.

اولین نکته مهم این است که طراحی سقف در دکوراسیون منزل، اداری و … شاخصه مهم دیگر، گچبری هایی است که در زوایا و مرکز سقف مشاهده می‌شوند. گچبری هایی که به صورت یکپارچه و قرینه در سقف و ستون ها امتداد دارند. در دکوراسیون کلاسیک باید از نورپردازی های غیر ضروری خودداری کرد. هدف برجسته کردن اِلمان ها یا همان نقش و نگار سرستون ها و منبت کاری ها در سبک معماری کلاسیک می باشد. تقارن در نورپردازی نیز باید برگرفته از سبک کلاسیک باشد.

برای پذیرایی‌ها با سبک دکوراسیون کلاسیک بهتر است از فرش های ریز بافت و دارای نقشه پرکار‌تر استفاده کنید. استفاده از المان هایی قدیمی و عتیقه جات یک مکمل عالی برای طراحی کلاسیک پذیرایی شما به شمار می رود. مثلاً مجسمه‌ها، گلدان‌های بزرگ و پایه دار، آباژور، ساعت های ایستاده، تابلو فرش‌های قیمتی و خیلی از وسایل و تزئینات گران قیمت دیگری که در چیدمان کلاسیک به کرات مشاهده می کنید. طراحی کلاسیک پذیرایی کار بسیار مهمی است چرا که پذیرایی اصلی ترین بخش یک خانه است .

روش های طراحی و دکوراسیون کلاسیک

نکته مهم در انتخاب رنگ مناسب ، بکارگیری رنگ های باوقار و سنگین و غیر جیغ! طلایی و توالیته های سفید نیز به عنوان زمینه کلی و تزیینات به میزان زیاد استفاده می شود. سرویس بهداشتی های کلاسیک، معمولا کابینت های چوبی با رنگ های کرم و قهوه ای دارند.

آباژورهای برنزی و چوبی نیز در سایزهای مختلف و با حباب های بزرگ می توانند جلوه منحصر به فردی را در این محیط ایجاد کنند. سنگ های مرمر و گرانیت مناسب ترین انواع کفپوش مجله خبری دکوراسیون برای این سبک می باشند. این کفپوش ها فضایی لوکس را به وجود آورده و دیزاین کلاسیک را بدون نقص می کنند. از کفپوش های پارکت چوبی نیز در این سبک می توان استفاده کرد.

طراحی داخلی کلاسیک

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک بایستی یک تخت خواب کلاسیک را انتخاب نمایید. و یک تخت خواب چوبی با تاج و تزیینات زیبا را جایگزین تخت خواب های فلزی کنید. هم چنین بایستی روتختی را نیز از جنس مخمل ، ابریشم و ساتن انتخاب کنید. از پرده های بلند با پارچه های نفیس و تزییناتی مثل والان برای پوشش پنجره ها بهره گیرید.

حضور پنجره با نورگیر طبیعی در تمام قسمت ها الزامی است. یکی دیگر از طراحی ها برای سقف در نمای کلاسیک، پتینه کاری است. به طور مثال در ستون ها، طاق‌ها و سردرها باید از دو جهت به صورت قرینه نورپردازی به کار برده شود.

معنای اصیل کلاسیک از این کشورها به سایر نقاط جهان نفوذ پیدا کرده است. پارچه های طبیعی مانند کتان، پنبه، ابریشم با طرح های سنتی یا ساده را انتخاب می کنند. از فلز، مس، نقره و حتی گاهی طلا برای ساخت ظروف آنتیک و گرانقیمت دکوری و اکسسوری ها استفاده می کنند. برای چیدمان بهتر می توانید از یک مجری دکوراسیون کلاسیک مشاوره بگیرید . طراحی های پر زرق و برق در سبک طراحی کلاسیک چشم هر بیننده ای را خیره می کنند.

جلا دادن، استفاده از واکس ها و در صورت فرسودگی تعمیرات این وسایل نیز از قیمت بالایی دارند. امروزه از این سبک در کنار المان‌های مدرن به کار گرفته می‌شود. این یعنی برای مثلا نصب پرده از ابزارآلات قدیمی استفاده نمی‌شود و سعی در به کارگیری ابزارآلات به روز و مدرن برای نصب آنها خواهد شد. درست است سبک اصلی کلاسیک است اما المان‌های مدرن را باید برای آن به کار برد تا به دکوراسیونی ماندگار و ارزشمند دست یافت. در این سبک رنگ‌های تیره‌تر مانند عنابی، سبز تیره، شرابی و… استفاده می‌شود. اغلب رنگ‌های اشرافی برای این سبک دکوراسیون گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

اکثر کابینت های کلاسیک، دارای رنگ های روشنی مثل سفید و شیری یا رنگ های تیره ای مثل قهوه ای هستند. برقراری تعادل و توازن، در تزئین و طراحی بخش‌های مختلف منزل، از جمله اصول بسیار مهم در طراحی داخلی کلاسیک هستند. برای رعایت این مساله، ابتدا یک نقطه را به عنوان نقطه اصلی یا اصطلاحا «نقطه کانونی» اتاق خود انتخاب کنید. پاسخ دادن به این سوالات نیاز به بررسی مفصل زیبایی‌شناسی طراحی کلاسیک دارد. اما بطور خلاصه، طراحی داخلی کلاسیک برای منازلی مناسب است که قرار است یک خانواده‌ در آن زندگی کند.