جدیدترین سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه و مدل کابینت گروه معماری آرمند

وجود پنجره در آشپزخانه می تواند بدون نیاز به لامپ های فراوان این امر را مرتفع ساخته و همچنین زیبایی این فضا را دو چندان نماید . لبه پایین پنجره در آشپزخانه محل بسیار مناسبی برای چیدن گلدان های طبیعی و زیبا است. علاوه بر آن می توان با نصب پرده های مناسب و زیبا این ویژگی ها را بیشتر نمود. طراحی دکوراسیون آشپزخانه در فرهنگ ایران با فرهنگ کشور های دیگر متفاوت هست ، در خانه های ایرانی آشپزخانه ها قسمت مهم و جذاب ماجراست و خانم های خانه دار حساسیت زیادی در دکوراسیون آن دارند.

چون خانم ها بیشترین تایم خود را در داخل آشپزخانه جهت پخت و پز و شستشو به سر می برند، لازم است دکور آشپزخانه به صورتی شیک و زیبا طراحی شود تا حس راحتی و آرامش را برای ساکنین خانه بویژه خانم ها فراهم کند. ثبت سفارش خدمات دکوراسیون آشپزخانه در “خدمت از ما” کاملاً رایگان است. شما با پاسخ دادن به چند سؤال ساده می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید. با مشخص کردن متراژ آشپزخانه و قید مواردی که می‌خواهید بازسازی شود، می‌توانید متخصص مناسب‌تری برای بازسازی دکوراسیون اشپزخانه خود پیدا کنید. در انتها با تعیین تاریخ و زمان حضور متخصص و همچنین آدرس موردنظرتان، ثبت سفارش به پایان می‌رسد و می‌توانید منتظر پیشنهاد متخصص‌ها بمانید.

  • دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید قابلیت ترکیب شدن با سایر رنگ ها را دارد از این رو بهتر است در طراحی آشپزخانه از رنگ سفید استفاده شود تا بتوانید از سایر رنگ های مورد علاقه خود نیز در فضای آشپزخانه تان استفاده کنید.
  • به کابینت های پایینی که به دیوار وصل می شوند و پایه ندارند، شناور می گویند.
  • سعی کنید در آشپزخانه‌های کوچک حداقل یک پنجره قرار دهید تا نور خورشید باعث دل‌باز‌تر شدن آشپزخانه شما شود.
  • استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه هم به لحاظ طراحی و تعبیه کابینت‌های زیاد با عمق و ابعاد بزرگ و هم طراحی دو منظوره فضاهایی مثل اپن آشپزخانه هم برای استفاده از میز غذاخوری و هم میزکار و هم گذاشتن وسایل دکوری و …
  • استفاده از دو رنگ طوسی و قهوه ای، به عنوان رنگ‌های خنثی اما مکمل، ست مناسبی در طراحی آشپزخانه ست.

و احتمالا می دانید که این نکات ، برای دکوراسیون یک خانه ایرانی مطرح شده اند و به دلایل متعددی که در انتهای این مقاله به آن ها اشاره شده است، بخشی از ایده و راهکارهای ارائه شده، برای دیزاین و چیدمان خانه هایی در خارج از کشور صدق نمی کند. در عکس زیر که از طراحی‌های آشپزخانه مدرن ۲۰۱۹ است، می‌توانید نمونه‌ی خوبی از هماهنگی را میان رنگ، اجزا و وسایل موجود در آشپزخانه ببینید. خوب است که پیش از شروع کار تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم که آیا سبک مدرن را دوست داریم یا نه؟! برای همین این مقاله را با بررسی ویژگی‌های یک آشپزخانه مدرن شروع می‌کنیم تا مطمئن شوید آیا سبک مدرن به سلایقتان نزدیک است یا برای اجرای خواسته‌هایتان باید سراغ سبک‌های دیگری بروید. مکان کلید و پریزها در هنگام استفاده از وسایل برقی در آشپزخانه اهمیت ویژه ای دارند. در دکوراسیون آشپزخانه یا باید برای استفاده از وسایل برقی در نزدیکی محل فعلی پریزها، مکانی در نظر بگیرید یا حواستان باشد پریزها پشت کابینت نروند.

تزیینات دیواری در دکوراسیون آشپزخانه

اما اگر از کفپوش های تیره استفاده کنید در صورتی برای دکوراسیون شما زیبایی به دنبال دارد که رنگ های روشن بدون هیچ گونه رنگ تیره ای بر روی آن ها قرار گیرد. یکی از مسائل مهمی که تاثیر مستقیم بر روی ست رنگی و دیزاین منزل دارد، کفپوش ها اعم از پارکت، سرامیک، موکت و غیره می باشد. یک کفپوش روشن در واقع مانند یک کاغذ زمینه سفید عمل می کند و امکان طراحی و پیدمان مبلمان با هر رنگی را برای شما فراهم می کند. برای طراحی دکوراسیون سنتی آشپزخانه نیز شما قادر هستید تا از پارکت‌های چوبی، کاشی‌های سنتی، کابینت‌های چوبی، چندین قاب عکس قدیمی، قابلمه‌های مسی و تزئینات سنتی بهره مند گردید. میتونید در بخش مشاوره رایگان پرسش تون رو همراه با توضیح و توصیف کامل فضا یا تصویر ارسال بفرمایید که پاسخ دقیق تری خدمتتون ارائه بشه. برای خرید اکسسوری ها، انتخاب رنگ کابینت و حتی طرح و رنگ پرده ، لازم است یک نگاه کلی به تمام بخش های منزل که در یک محدوده دید واقع شده اند داشته باشیم.

اما خانه هایی که در نت دیده ام دکوراسیون بسیار سرد و یکنواختی دارند!

این قفسه‌های بدون در که به جای کابینت طراحی شده‌اند باعث می‌شوند، فضای آشپزخانه دلباز تر به نظر برسد. رنگ‌های سفید، خنثی، آبی و سبز علاوه بر ایجاد حس آرامش فضای آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. ظروف سفالی و مسی یکی از اصلی‌ترین المان‌های آشپزخانه به سبک ایرانی است. از گذشته‌های دور این ظروف همیشه مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه هم طرفداران زیادی دارد. حتی برخی از بانوان که قصد استفاده از ظروف مسی را ندارند، با آویختن آن‌ها در بخشی از آشپزخانه، حال و هوای سنتی به فضای خود می‌بخشند.

در واقع کابینت آشپزخانه یکی از ابزارهایی است که علاوه بر زیبایی و جذاب بودن محیط آشپزی، سبب چیدمان وسایل آشپزخانه به صورتی شیک و مرتب می شود. در واقع یک دکوراتور داخلی می‌تواند با طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه یا انتخاب رنگ‌های مناسب، مشکل کوچک بودن آشپزخانه را رفع کند. با کمک یک طراح و رکوراتور باتجربه نیازی به جستجو در مورد جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه، دکوراسیون آشپزخانه مدرن، دکوراسیون آشپزخانه ترکیه و …

برای اضافه کردن رنگ دوم می توانید به سراغ جزییات کوچک در حد دستگیره ها و یا روشنایی بروید. در آشپزخانه های کوچک و اپن بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنیم و در حد امکان سطوح بیشتری را برای کار تعبیه کنیم. همانطور که در تصویر می بیند و با توجه به ویژگی های سبک مینیمال، آشپزخانه مینیمال هم با رنگ های روشن و خنثی و حداقل تزیینات و با سطوح ساده و بدون جزییات یا تزیینات زیاد طراحی می شود.

همانطور که پیش تر گفته شد آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه می باشد و انتخاب یک کفپوش زیبا و مناسب برای آن تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت. انتخاب کفپوش به اندازه دکوراسیون سایر قسمت های آشپزخانه از اهمیت برخوردار است. اگر برای کف سایر قسمت های خانه از سنگ یا سرامیک استفاده کرده اید، بهتر است برای کف آشپزخانه نیز از سنگ یا سرامیک استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از سنگ یا سرامیک برای کف آشپزخانه قابلیت شسته شدن آن می باشد.