دکوراسیون آشپزخانه، طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های خاص خانه معمار

همچنین شما می توانید با کمک طراح دکوراسیون از رنگ های دیگر برای ترکیب با رنگ سفید نیز استفاده کنید، توجه داشته باشید که استفاده از کابینت های تیره برای این فضا باعث می شود آشپزخانه شما بسیار کوچک به نظر برسد. همان طور که گفتیم استفاده از رنگ سفید برای آشپزخانه هایی که فضای کوچک تری دارند، مناسب است به خصوص اگر شما برای جا کردن کابینت ها نیازمند یک فضای بزرگ هستید رنگ سفید بهترین گزینه است. اگر از رنگ های تیره استفاده کنید علاوه بر تیره شدن فضا موجب می شود تا فضا بسته تر نشان داده شود اما استفاده از رنگ سفید این مشکل را تا حدودی حل می کند. این روزها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه سبک‌های جدید و مختلفی قابل مشاهده است. به‌طور مثال سبک مدرن، سبک مینیمال، سبک روستیک یا روستایی، سبک صنعتی، آشپزخانه‌هایی با سبک سنتی ایرانی، سبک تلفیقی و …

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، قرارگیری عناصر باید به گونه ای باشد که بهترین چیدمان در آن تولید شود. امروزه معماران طرح های خود را برای دکوراسیون آشپزخانه به دو سبک طراحی آشپزخانه مدرن و طراحی آشپزخانه کلاسیک ارائه می دهند. سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یکی از پر طرفدارترین سبک‌هاست. با ظهور سبک مدرن در آشپزخانه‌ها طراحی این قسمت از فضای منزل، زیبا و کاربردی‌تر شکل گرفت. در واقع یکی از جدیدترین سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه، طراحی به سبک مدرن است. طراحی آشپزخانه مدرن می تواند سلایق مختلف را تحت پوشش قرار دهد و انتظارات افراد منزل را برآورده سازد.

  • با ارائه یک رنگ خاص در آشپزخانه یا جا به جایی رنگ ها و ترکیب آن ها با یکدیگر می توان احساس و اندیشه درونی خود را به بیننده انتقال داد.
  • حتی اگر صندلی راحتی نباشد بدون شک ظاهری باب میل بیشتر خانوم‌ها دارد.
  • همه این سبک را به ابزار و حکاکی هایی که روی درب کابینت هایست می شناسند همچنین وجود ستون های منبت کاری شده دلیلی بر محبوبیت روز افزون این سبک است.
  • فقط شباهت زیادی به برخی مدل های دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی داره.

شرکت طراحی دکوراسیون داخلی آرکسان همراه شماست تا جدیدترین سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انتخاب کنید. یکی از ایده طراحی دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از دو رنگ متضاد برای صفحه روی کابینت و درهای کابینت هاست. در تصویر زیر می بینید که دو رنگ مشکی و سفید چه ترکیب زیبایی را ایجاد کرده اند.

دیوار آشپزخانه

با توجه به رنگ سال که آبی کلاسیک در نظر گرفته شده است وسایل جزئی با رنگ آبی را به دکوراسیون داخلی آشپزخانه اضافه نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید برای ایجاد تغییرات مثبت در فضای آشپزخانه از گیاهان و گل های طبیعی که درون گلدان ها با رنگ آبی کاشته شده اند بهره ببرید. همچنین فضایی برای تعاملات خانوادگی محسوب می شود پس داشتن محیطی مدرن و شیک امری ضروری به شمار می رود. باز سازی روشی بسیار مناسب و به صرفه برای تغییر دادن دکوراسیون یک آشپزخانه سنتی می باشد. بازسازی می تواند علاوه بر اقتصادی بودن، به افزایش فضا و کارایی هم کمک کند. تغییراتی مانند تعویض کفپوش و یا بیشتر کردن نور پردازی و رنگ دیوار ها در باز سازی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است اما قطعا بیشترین تاثیر را تعویض و یا تعمیر کابینت ها خواهد داشت.

جزیره مناسب در آشپزخانه:

مطبخ قسمتی از آشپزخانه است که در آن سینک ظرفشویی و اجاق گاز در آن طراحی می شود و این قسمت جدا از فضای اصلی آشپزخانه است و به بیرون دید ندارد. وسایلی که بیشتر با آن‌ها کار دارید مثل وسایل برای آشپزی و پذیرایی بهتر است دم دست قرار گیرد تا برای استفاده روزانه با سختی رو به رو نشوید. همچنین برای جلوگیری از کاهش زیبایی محیط و دکوراسیون آشپزخانه، از جمع شدن وسایل در یک قسمت خاص اجتناب نمایید. در دکوراسیون آشپزخانه در خانه‌های ایرانی یکی از وسایلی که همیشه بلاشک وجود دارد فرش می‌باشد و با حضور خود در آشپزخانه و یا سایر بخش‌های خانه، زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند. اما نکته‌ای که باید توجه کنید آن است که جهت جلوگیری از کوچک نشان داده شدن فضا، فرش‌های ساده‌تر انتخاب کنید و از انتخاب فرش‌های شلوغ اجتناب کنید.

این مسأله یعنی تلفیق کلاسیک و مدرن در طراحی، اصلاً ایراد نداره و اگر خوب اجرا بشه، میتونه به زیبایی فضا بسیار کمک کنه. در آشپزخانه های کوچک که محدودیت زیادی در فضا داریم، اهمیت بهینه سازی فضا بیشتر میشه. در این آشپزخانه، از رنگ قهوه ای تیره برای کف، دیوار وکابینت ها استفاده شده و باعث شده که آشپزخانه نمایی جالب و زیبا داشته باشه. البته به دلیل تیره بودن کابینت ها و کف، در این آشپزخانه ها اهمیت نورپردازی مناسب و قوی، دوچندان است. در طراحی آشپزخانه های مدرن، معمولاً برروی جزیره ها، سینک ظرفشویی کوچکی قرار میدن که بسیار کاربردی است.

رعایت این موارد نه تنها در دکوراسیون آشپزخانه های سفید رنگ ، بلکه در تغییر دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب طرح و رنگ کابینت ها نیز می تواند برای شما راهنمایی مفیدی تلقی شود. در هرحال اکسسوری های آشپزخانه با طرح و رنگ های متفاوت می توانند دیزاین آن را به سرعت از یک فضای سردِ بی روح به یک مکان شلوغ پر از رنگی رنگی و خورده ریز بدل کنند و لازم است در انتخاب ، خرید و یا حداقل در نمایش! درنورپردازی آشپزخانه می توانید خلاقیت های متعددی به خرج دهید و نیازی به هزینه های گزاف نخواهید داشت. اگر به این ایده برای طراحی یک دکوراسیون شیک و متفاوت در آشپزخانه سفید رنگ منزل تان علاقه مندید، لازم است مطلب زیر را نیز به دقت مطالعه بفرمایید. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که دکوراسیون آشپزخانه به صورت منفرد و بدون ارتباط با سایر فضاها دیده نمی شود و گاه یک میز غذاخوری خانوادگی یا یک اکسسوری مربوط به پذیرایی می تواند تاثیرات عمده ای در رنگ و دیزاین آشپزخانه باقی بگذارد.

در این صورت شما می توانید عکس مدل هایی که بیشتر می پسندید را ذخیره کنید و بعد با کمک یک طراح یا مشاور آنها را بررسی کرده تا سبکی که بیشتر به آن علاقه مند هستید را پیدا کنید. مجلات دکوراسیون داخلی هم در این زمینه می توانند کمک زیادی به شما بکنند. علاوه بر اینها سبک کلی دکوراسیون خانه شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

از آنجایی که آشپزخانه مکانی است که کدبانوی خانواده بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می کند، بهتر است که دکوراسیون داخلی آشپزخانه انرژی بخش باشد بنابراین می بایست در انتخاب رنگ آشپزخانه و طراحی دکوراسیون آشپزخانه حساسیت لازم را به خرج دهید. انتخاب جنس و رنگ کابینت ها با توجه به بودجه و سلیقه شما صورت خواهد گرفت. مثلا یکی از پرکاربردترین انواع دکوراسیون با کابینت آشپزخانه مدل های‌گلاس است. کابینت های‌گلاس با درخشندگی زیبایی که دارد مناسب آشپزخانه‌های مدرن است و کاربردی در دکوراسیون های کلاسیک ندارد.

هرچند تصویر درستی است اما باید بدانید اولین و مهم‌ترین ویژگی سبک مدرن، مینیمالیسم یا به زبان خودمان ساده‌گرایی است و این سادگی شامل تمام جنبه‌های طراحی دکور می‌شود؛ از انتخاب رنگ گرفته تا نورپردازی، انتخاب وسایل و شکل چیدمان. با اینکه در طرحهای آشپزخانه مدرن امروزی، کانتر و اپن ها حذف شده اند ولی کماکان در ایران، اجرای اپن و آرک، طرفداران پروپا قرصی دارد. اغلب ما دوست داریم که میز غذاخوری خود را داخل آشپزخانه قرار دهیم. اما ممکن است فضای کافی برای آن‌ها را نداشته باشیم یا شاید هم دل‌مان بخواهد طرح متفاوت‌تری از میز غذاخوری را تجربه کنیم.