دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده 35 مدل جذاب + نکات طلایی

جنس کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک از جنس چوب طبیعی مانند گردو، راش و … می‌باشد. سنگ‌های طبیعی که برای کانتر و روی سطح کابینت بکار می‌رود نیز از مشخصه‌های آشپزخانه کلاسیک است. استفاده از چوب طبیعی و سنگ طبیعی، این سبک از کابینت آشپزخانه را بسیار پر هزینه کرده است. مهمترین نکته در طراحی مدل کابینت و دکوراسیون آشپزخانه مینیمال حذف جزییات و تزیینات اضافی است سطوح کابینت ها صاف با خطوط مشخص طراحی می‌شود. این طراحی مینیمال تا جایی پیش رفت که فضایی به اسم مطبخ یا آشپزخانه کثیف بودجود آمد.

  • پرده های رنگی رنگی و با طراحی های شاد دقیقا همان چیزی ست که فضای آشپزخانه سفید منزل تان به آن نیاز دارد.
  • در سبک مدرن معمولا به جای استفاده از یک نقطه نوری بزرگ از تعداد زیادی نورهای کوچک استفاده می شود که در این صورت استفاده از نور، عملکردی تر شده و با توجه به عملکرد اشیاء نورپردازی مناسب آن انجام می شود.
  • جزیره آشپزخانه که به کانتر آشپزخانه معروف می‌باشد به نوعی، محیطی معین در نقطه معینی است که وسط آشپزخانه قرار دارد و اطراف آن آزاد و خالی است به همین دلیل رفت و آمد در اطراف آن به سهولت انجام می‌گیرد.
  • هر سه دیوار آشپزخانه به همراه یک کانتر یا اپن به شکل یک شبه جزیره در می آیند.

ساخت قفسه‌های شناور درون کابینت به آشپزخانه شما با سبک سنتی و ایرانی کمک می‌کند تا همه وسایل را درون آن فضا جا بدهید. با چیدمان ظروف مختلف و ملزومات آشپزخانه بر روی قفسه‌ها می‌توانید از شلوغی آشپزخانه کوچک ایرانی جلوگیری کنید. همچنین می توان از ظروف قدیمی مانند ظروف مسی و برنج نیز در این دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک استفاده نمود. اغلب در طراحی آشپزخانه ها با این سبک از مدل های کابینت هایی که با سبک کلاسیک برش خورده اند، استفاده می شود. همچنین استفاده از دو رنگ خنثی مانند سیاه و سفید در طراحی کابینت ها و دیگر وسایل آشپزخانه منجر به آشپزخانه ای ساده و شیک خواهد شد. همانگونه که در مطالب بالا اشاره گردید انواع مختلفی از سبک های دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد.

اصول طراحی آشپزخانه ارگونومیک + عکس

وجود درب یا پنجره در آشپزخانه باعث می شود که نتوان برای آن بخش کابینت ساخت و همین عامل سبب تکه شدن کابینت ها می شود . اپن بخشی از آشپزخانه است که بین فضای اتاق و آشپزی پارتیشن بندی می کند و این دو فضا را از یکدیگر تفکیک می کند . اپن در آشپزخانه به شکل یک طرف اپن، دو طرف اپن و یا اپن وسط به شکل جزیره قابل اجرا است. برای حداکثر کردن قابلیت و فضای کوچک آشپزخانه خود، مکان‌هایی برای اضافه کردن قفسه پیدا کنید.

طراحی احساس گرا از معماری تا مد به روایت بهناز فرهی از آرکانزاس

وجود سه یا شش کشو در بخش هایی از کابینت می تواند کارساز باشد و زیبایی را نیز به همراه داشته باشد . کف آشپزخانه می تواند با استفاده از سرامیک، سنگ و پارکت طراحی شود . تمیز کردن سرامیک نسبت به پارکت راحت تر است و طرفداران بیشتری دارد. آرگ اپن می تواند ضایعاتی که در سقف آشپزخانه وجود دارد را به شکلی زیبا پوشش دهد.

نقش کابینت ساز با توجه به نوع طرحی که ارائه می دهد و متریالهایی که در ساخت بکار می برد در زیبایی بیشتر دکور آشپزخانه بسیار مهم است. طراح کابینت ساز می بایست طراحی را به گونه ای انجام دهد که دسترسی سریع، جادار بودن، شیک بودن و انعکاس نور را برای فضای آشپزخانه فراهم کند. کابینت ساز کسی است که با توجه به طرحی که مشتری می خواهد دکوراسیون آشپزخانه را عوض می کند و در صورت نیاز جای انشعاباتی مثل گاز، برق و آب تعویض می شود. در صورتی که خانه را تازه خریداری کرده اید و از دکور آن خوشتان نمی آید یا اینکه سازه شما کهنه شده و می خواهید به طور کل فضای آشپزخانه را عوض کنید، لازم است بازسازی کلی و یا جزئی انجام دهید. ابزارها و لوازم خانگی مثل یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، هود، سینک ظرفشویی، آبچکان، قالیچه و کابینت آشپزخانه، دکوراسیون داخل آشپزخانه را تکمیل می کنند. آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های یک خانه بویژه برای بانوان به حساب می آید .

وجود نور کافی در آشپزخانه‌های ایرانی باعث می‌شود تمامی ظرافت ظروف ایرانی و ویژگی خاص نقش و نگار سنتی به خوبی دیده شود. بنابراین هنگام طراحی یک آشپزخانه به سبک سنتی چراغ‌های دیوارکوب و یا طرح سنتی رومیزی را برای آن فضا در نظر بگیرید. کاشی در طراحی سنتی ایرانی نقش به سزایی دارد به همین دلیل استفاده از آنها در طراحی آشپزخانه‌های ایرانی می‌تواند به خوبی حال و هوای سنتی را تداعی کند.