دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده 35 مدل جذاب + نکات طلایی

یک فرش نرم با طراحی های مدرن تیره رنگ ، یک قالیچه ساده رنگارنگ یا یک گلیم سنتی و حتی یک موکت تیره رنگ که تمام بخش های اصلی سرامیک کف را پوشش داده است، همگی می توانند ایده های مناسبی برای انتخاب این کفپوش باشند. اولا لازم است این رنگ ها با رنگ سفید ترکیب شوند و به این صورت نباشد که تمام کابینت ها یا دیزاین آشپزخانه با چنین رنگ های پوشیده شود و ثانیا بهتر است در مورد این جزییات با یک طراح دکور حرفه ای مشورت نمایید. در آشپزخانه‌های امروزی استفاده از قفسه به جای کابینت حسابی هواخواه پیدا کرده است. جذابیت چیدن وسایلِ دکوری خاص، قرار دادن انواع گلدان و بزرگتر شدن فضا مهم‌ترین دلایل ترجیح قفسه به کابینت است.

  • مزیت بزرگ رنگ سفید کاملا یکدست بازتابش عالی نور و کمک به نمایش فضایی دلباز و روشن است.
  • آشپزخانه محلی است که کدبانوی خانه بیشتر وقت خود را در آن می گذراند و نیزبه دلیل نوع کاربری آن نیاز به طراحی مناسب و اصولی تر آن است.
  • درصورتی که می‌خواهید بازسازی کلی آشپزخانه را انجام دهید، کابینت، پرده، لوازم آشپزخانه و کف آن از مواردی است که تغییر آن توصیه می‌شود.
  • در سال ۲۰۲۰ استفاده هر چه بیشتر از وسایل توکار، پنهان کردن شیرآلات، لوازم خانگی و تجهیزات و استفاده از وسایل هوشمند به روند طراحی تبدیل شده است.
  • در همان دوره ها بود که پژوهشگران، طراحان و صنعت گران تحقیقاتشان را بر روی طراحی فضاهای کاری متمرکز کردند.

در آشپزخانه های باید لوسترها، طرح اپن و آرک، نورپردازی، انتخاب رنگ و میز غذاخوری باید مدرن انتخاب شوند تا کاملاً هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون شما برقرار شود. رنگ سفید از محبوبترین و پرطرفدارترین رنگها در دکوراسیون مدرن آشپزخانه های ایرانی است که البته در بعضی مواقع استفاده از کابینت های مدرن مشکی رنگ برای زوج های جوان نیز کار شده است. خانه های ایرانی را هیچوقت نمیتوان بدون آشپزخانه تصور کرد، بنابراین طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده دغدغه همیشگی افراد می باشد. شما میتوانید با در نظر گرفتن نکات ذکر شده و با استفاده از میز ناهار خوری چوبی ساده یک دکوراسیون زیبا و حرفه ای داشته باشید. ایرانی‌ها معمولاً از رنگ‌های روشن و نور زیاد در دکوراسیوان آشپزخانه خود استقبال می‌کنند.

نوع کابینت و متراژ کابینت تعیین می‌کنند که برای این قسمت از دکوراسیون آشپزخانه به چه میزانی بودجه کنار بگذارید. شاید اولین سوالی که برایتان پیش آمده این است که برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه چقدر بودجه کنار بگذاریم؟ قیمت دکوراسیون آشپزخانه چگونه و توسط چه کسی تعیین می‌شود؟ برآورد قیمت دکوراسیون آشپزخانه، از دو جهت قابل بررسی است. قیمت طراحی دکور آشپزخانه و قیمت اجرای دکوراسیون آشپزخانه؛ که هر کدام به شکل‌های مختلفی تعیین می‌شود. دکوراسیون آشپزخانه، مانند دکوراسیون دیگر قسمت‌های منزل با چالش‌های متعددی روبه‌روست. اگردکوراسیون آشپزخانه جدید شما باید با دکوراسیون قسمت‌های دیگر هماهنگ باشد. با این حال واقعیت این است که بسیاری از خانه‌ها آشپزخانه کوچکی دارند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

رنگ سفید شاید بدون اغراق مناسب ترین رنگ برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و یکی از جذاب ترین گزینه ها در طراحی کابینت آشپزخانه های بزرگ است. خیلی از افراد به استفاده از المان ها و وسایل زیاد در آشپزخانه خود علاقه دارند دارند. اما هستند افرادی که سادگی و خلوت بودن این مکان را بیشتر می پسنددند. در دکوراسیون آشپزخانه ساده نکاتی وجود دارد که در ادامه مهمترین آنها را بازگو خواهیم نمود. استفاده از یک نوع رنگ به جای چند رنگ در طراحی آشپزخانه ساده اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که به طور معمول وجود چند رنگ همزمان در یک طراحی و دیزاین خود باعث شلوغی مکان خواهد شد.

استفاده از رنگ های روشن و شاد مانند رنگ سفید، آبی آسمانی، سبز روشن و صورتی، باعث بزرگتر نشان داده شدن فضای داخلی آشپزخانه خواهد شد. یکی دیگر از قسمت های مهم برای خانم ها در طراحی آشپزخانه وجود کابینت است. لازم به ذکر است که کابینت ها باید به گونه ای طراحی شوند که بتوانند با بیشترین کارایی در آشپزخانه قرار گیرند و قابلیت نگهداری بیشترین تعداد اقلام و در عین حال دسترسی کامل به کاربر را داشته باشند. همچنین پنل کابینت مورد استفاده باید به راحتی تمیز شود و قابلیت ضد آب بودن را نیز داشته باشد. دکوراسیون آشپزخانه خیلی مهم است و می بایست چیدمان دکوراسیون آشپزخانه طوری باشد که کدبانوی خانه بتواند هم کلیه وسایل را در فضایی مخفی جای دهد و هم اینکه دسترسی سریع به ابزارهای پخت و پز داشته باشد. تصویر بالا نمونه ای از دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده و روستیک است.

همچنین می توان از ظروف قدیمی مانند ظروف مسی و برنج نیز در این دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک استفاده نمود.

این ریتم با ایجاد روند خاصی در طراحی باعث ایجاد تعادل و یکپارچکی فضا می‌شود. برای نمونه، در تصویر زیر اولین چیزی که در این آشپزخانه مدرن توجه هر کسی را به خودش جلب می‌کند، نورپردازی ویژه‌ی بوفه است. تاکیدی که با یک نورپردازی متفاوت به‌خوبی و کاملاً به‌اندازه به اجرا در آمده است. اگر شیفته‌ی طراحی مینیمال هستید و تصمیمتان را گرفته‌اید که سبک مدرن را در آشپزخانه‌تان اجرا کنید، خوب است پیش از شروع کار، اصول این نوع طراحی را بشناسید تا با شناخت بیشتر و درک بهتری از این سبک، ایده‌هایتان را عملی کنید. سومین روشنایی، نورپردازی های تاکیدی بر روی فضاهای خاص است، مثلا نورپردازی دیواری روی شلف خاصی که در آشپزخانه نصب شده و ظروف تزیینی را به نمایش گذاشته است.

آشپزخانه به سبک کلاسیک

ترکیب کاشی تزئینی سبز و کابینت مشکی یک دکوراسیون ساده و زیبا را به وجود آورده است. ترکیب رنگ موجود در دکوراسیون را میتوانید براساس سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. حین خرید وسایل برای این آشپزخانه ها می‌توانید ظروف مسی یا چینی هایی با گل های قرمز را انتخاب کنید. فرش ایرانی نیز نمادی است که در آشپزخانه ، می تواند فضا را به سنتی بودن نزدیک کند. ضمنا اگر دوست داشتین بیشتر در مورد دکوراسیون آشپزخانه بدونید و با زبان انگلیسی هم میونه بدی ندارید، توصیه میکنیم سایت houzz رو هم حتما ببینید.

شما می‌توانید از عناصر ساده‌ای مثل گلدان، چراغ تزیینی کوچک و ظروف شیشه‌ای رنگی ساده استفاده کنید. نکته‌ی مهم دیگر این است که شما برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید تزیینات پرنقش‌ونگار و طرح‌های شلوغ را کنار بگذارید. در طراحی مدرن کابینت‌ها و کمدهای آشپزخانه ساده و بدون کنده‌کاری‌اند، کابینت‌هایی که یا دستگیره ندارند و یا دستگیره‌شان کاملاً ساده و بدون مدل خاصی است. استیل ضدزنگ، لاک، کروم و شیشه‌های مات از جمله موادی پرکاربرد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن است. اصطلاح مدرن اغلب اوقات نشان دهنده سبک ها، روند ها و روش های جدید است.

در گذشته از این ریسه‌های آویزان پس از خشک شدن برای تهیه ادویه استفاده می‌کردند. اما امروزه می‌توانید با آویختن آنها در جای جای آشپزخانه حس و حال سنتی و ایرانی فضای خود را بیشتر کنید. یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند آشپزخانه پنجره دار شما را به طراحی ایرانی نزدیک‌تر کند، استفاده از قاب‌های چوبی با گره چینی است. این المان زیبا و جذاب آشپزخانه شما را سرشار از حس و حال سنتی و ایرانی خواهد کرد.