دکوراسیون آشپزخانه ایرانی 5 راز ناگفته دکوراسیون آشپزخانه ایرانی خریدمگ

ماهیت آشپزخانه به عنوان یک فضای خدماتی که به صورت روزانه فعالیت های گوناگونی در آن اتفاق می افتد و نیازمند پاکیزگی مکرر و زدودن آلودگی هاست، اغلب طراحان را ملزم به انتخاب رنگ های روشن برای کفپوش آشپزخانه می کند. اگر طراحی پلان ساختمان منزل شما به نحوی ست که آشپزخانه به صورت یک راهرو کشیده و باریک با عرض کم و طول زیاد در نظر گرفته شده است، استفاده از رنگ سفید یک راهکار عالی برای کمتر به چشم رسیدن این بعد نامناسب فضا خواهد بود. رنگ سفید برای آشپزخانه های کوچک، خصوصا وقتی که نیازمند فضای بزرگی برای جانمایی کابینت ها و طراحی آن ها هستید اکیدا توصیه می شود.

  • با دیزاین آشپزخانه های سقید ، رنگ های متعددی را می توانید ست و در کنار یکدیگر چیدمان نمایید که در زیر به صورت خلاصه و فهرست وار می توانید این موارد را مطالعه نمایید.
  • وسایلی مثل یخچال، اجاق گاز، قابلمه ها، ظروف مختلف و … باید در جای مناسب قرار گیرند.
  • در اون مطلب میتونین با مدل های کابینت گوشه آشپزخانه آشنا بشین و شیوه استفاده از فضای آشپزخانه در طراحی مدرن رو ببینین.

برای مثال در سال ۲۰۱۸ در دکوراسیون آشپزخانه، استفاده جسورانه از رنگ، قفسه بندی باز، فلزات برنجی و مسی متداول بود که در ۲۰۲۰ اینطور نیست. در سال ۲۰۲۰ استفاده هر چه بیشتر از وسایل توکار، پنهان کردن شیرآلات، لوازم خانگی و تجهیزات و استفاده از وسایل هوشمند به روند طراحی تبدیل شده است. گلیم و فرش ایرانی که دارای طرح و نقش‌های اسلیمی یا عشایری است، یکی از مهم‌ترین عناصر رعایت دکوراسیون به سبک ایرانی محسوب می‌شود. این المان کاملا ایرانی به شما کمک می‌کند تا آشپزخانه خود را به راحتی همچون یک طرح سنتی ایرانی تزئین کنید. انتخاب گلیمی با طرح گبه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کف آشپزخانه است. به عبارتی نیاز به پنجره، برای آشپزخانه ضرورتی ندارد و تعبیه یک نورگیر برای این فضا کفایت می کند.

دکوراسیون اتاق کودک با بهترین ایده های طراحی شده + مدل و نمونه کار

رنگ مشکی، روکش های تیره رنگ مانند کابینت بتنی ورنگ های خنثی مثل طوسی و خاکستری برای دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار ایده آل هستند. دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید قابلیت ترکیب شدن با سایر رنگ ها را دارد از این رو بهتر است در طراحی آشپزخانه از رنگ سفید استفاده شود تا بتوانید از سایر رنگ های مورد علاقه خود نیز در فضای آشپزخانه تان استفاده کنید. ترکیب رنگ سفید قهوه ای و سفید مشکی از پرطرفدارترین ترکیب رنگی ها می باشد. یکی از انواع کابینت کابینت که امروزه توجهات بسیاری را به سمت خود جلب نموده است، کابینت پلکانی است. کابینت پلکانی به صورت دو طبقه و معمولا در دو رنگ متفاوت و حتی با متریال های مختلف قابل اجراست. این سبک از کابینت ها در کابینت سبک مدرن، جلوه ای خاص را به دکوراسیون آشپزخانه خواهد بخشید.

هفت- منزل چیدمان شده با مبلمان و اثاثیه زیاد

در مهم بودن آشپزخانه نسبت به سایر قسمت‌های منزل هیچ شکی نیست چرا که خانم‌ها نیز بیشتر وقت خود را در این مکان سپری می‌کنند. حتی در پذیرایی کردن نیز تاثیر ویژه‌ای دارند و این موضوع که امروزه اکثر خانه‌ها دارای اپن هستند و همین باعث ایجاد دید در محیط آشپزخانه می‌شود، موید این موضوع می‌باشد. می‌خواهید می‌توانید از کابینت‌های تمام چوب و میز و صندلی های چوبی استفاده کنید.

استفاده از سبد سوپرمارکت در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از مواردی که در طراحی آشپزخانه های مدرن دیده میشه، این است که معمولاً این آشپزخانه ها دارای فضای جدا کننده از سایر بخش های منزل نیستن. اکثر طراحی های آشپزخانه مدرن، با در نظر گرفتن یک جزیره برای آشپزخانه انجام میشه. این جزیره به عنوان عامل جداکننده فضای داخل آشپزخانه از فضای منزل عمل میکنه. همانطور که ملاحظه کردید استفاده از متریال چوب همراه با کابینت‌های براق سفید برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن بسیار مناسب است و ترکیب آن با اجزاء دیگر بسیار زیبا خواهد شد. اگر کابینت شما فلزی است و یا کهنه و قدیمی شده بهتر است که به فکر تعویض آن باشید. ممکن است برخی به شما پیشنهاد کنند که روکش کابینت خود را تعویض کنید.