دکوراسیون آشپزخانه ایرانی 5 راز ناگفته دکوراسیون آشپزخانه ایرانی خریدمگ

هرچند تصویر درستی است اما باید بدانید اولین و مهم‌ترین ویژگی سبک مدرن، مینیمالیسم یا به زبان خودمان ساده‌گرایی است و این سادگی شامل تمام جنبه‌های طراحی دکور می‌شود؛ از انتخاب رنگ گرفته تا نورپردازی، انتخاب وسایل و شکل چیدمان. با اینکه در طرحهای آشپزخانه مدرن امروزی، کانتر و اپن ها حذف شده اند ولی کماکان در ایران، اجرای اپن و آرک، طرفداران پروپا قرصی دارد. اغلب ما دوست داریم که میز غذاخوری خود را داخل آشپزخانه قرار دهیم. اما ممکن است فضای کافی برای آن‌ها را نداشته باشیم یا شاید هم دل‌مان بخواهد طرح متفاوت‌تری از میز غذاخوری را تجربه کنیم.

ولی نکته مهم این است که با استفاده از اصول و ترفندهایی، بهترین استفاده را از این فضا داشته باشیم.سبک مدرن برای آشپزخانه های کوچک مناسب تر است. چون اصولی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن وجود دارد به بزرگنر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک می کند. استفاده از رنگ های روشن، طراحی های به دور از شلوغی و بلندتر در نظر گرفتن سقف آشپزخانه، نیز کمک کننده است. برای طراحی آشپزخانه اولین و مهم ترین جز انتخاب کابینت مناسب و هماهنگ با دکوراسیون است. با انتخاب یک رنگ متناسب با دکور داخلی برای کابینت می توان گفت نصف بیشتر راه را برای زیبایی منزل خود رفته اید. پس ازانتخاب طرح و رنگ و جنس کابینت ها نوبت به خرید وسایل و اجزای دیگر آشپزخانه همچون یخچال، گاز و میز و صندلی و … می رسد.

  • همانطور که پیش تر گفته شد آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه می باشد و انتخاب یک کفپوش زیبا و مناسب برای آن تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت.
  • از جمله راهکارهایی که میتوانید برای بیشتر دیده شدن نور به کار بگیرید، استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه می باشد.
  • در واقع یک دکوراتور داخلی می‌تواند با طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه یا انتخاب رنگ‌های مناسب، مشکل کوچک بودن آشپزخانه را رفع کند.
  • در یک آشپزخانه بزرگ می توانید از تزییناتی مانند مبلمان های راحتی یا تاب های ریلکسی نیز برای دیزاین فضا استفاده نمایید.

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، قرارگیری عناصر باید به گونه ای باشد که بهترین چیدمان در آن تولید شود. امروزه معماران طرح های خود را برای دکوراسیون آشپزخانه به دو سبک طراحی آشپزخانه مدرن و طراحی آشپزخانه کلاسیک ارائه می دهند. سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یکی از پر طرفدارترین سبک‌هاست. با ظهور سبک مدرن در آشپزخانه‌ها طراحی این قسمت از فضای منزل، زیبا و کاربردی‌تر شکل گرفت. در واقع یکی از جدیدترین سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه، طراحی به سبک مدرن است. طراحی آشپزخانه مدرن می تواند سلایق مختلف را تحت پوشش قرار دهد و انتظارات افراد منزل را برآورده سازد.

مطبخ قسمتی از آشپزخانه است که در آن سینک ظرفشویی و اجاق گاز در آن طراحی می شود و این قسمت جدا از فضای اصلی آشپزخانه است و به بیرون دید ندارد. وسایلی که بیشتر با آن‌ها کار دارید مثل وسایل برای آشپزی و پذیرایی بهتر است دم دست قرار گیرد تا برای استفاده روزانه با سختی رو به رو نشوید. همچنین برای جلوگیری از کاهش زیبایی محیط و دکوراسیون آشپزخانه، از جمع شدن وسایل در یک قسمت خاص اجتناب نمایید. در دکوراسیون آشپزخانه در خانه‌های ایرانی یکی از وسایلی که همیشه بلاشک وجود دارد فرش می‌باشد و با حضور خود در آشپزخانه و یا سایر بخش‌های خانه، زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند. اما نکته‌ای که باید توجه کنید آن است که جهت جلوگیری از کوچک نشان داده شدن فضا، فرش‌های ساده‌تر انتخاب کنید و از انتخاب فرش‌های شلوغ اجتناب کنید.

زیرا به همان میزان که آشپزخانه بزرگ‌تر باشد، متریال و مواردی که استفاده می‌شوند بیشتر می‌شود. هنگام ثبت سفارش لازم نیست به طور دقیق متراژ آشپزخانه را اندازه بگیرید. در صورتی که کارشناس به صورت حضوری از پروژه بازدید کند؛ اقدام به محاسبه اندازه آشپزخانه می‌کند.

۲۰ راهکار و ایده کاملا متفاوت برای چیدمان کوسن

با توجه به رنگ سال که آبی کلاسیک در نظر گرفته شده است وسایل جزئی با رنگ آبی را به دکوراسیون داخلی آشپزخانه اضافه نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید برای ایجاد تغییرات مثبت در فضای آشپزخانه از گیاهان و گل های طبیعی که درون گلدان ها با رنگ آبی کاشته شده اند بهره ببرید. همچنین فضایی برای تعاملات خانوادگی محسوب می شود پس داشتن محیطی مدرن و شیک امری ضروری به شمار می رود. باز سازی روشی بسیار مناسب و به صرفه برای تغییر دادن دکوراسیون یک آشپزخانه سنتی می باشد. بازسازی می تواند علاوه بر اقتصادی بودن، به افزایش فضا و کارایی هم کمک کند. تغییراتی مانند تعویض کفپوش و یا بیشتر کردن نور پردازی و رنگ دیوار ها در باز سازی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است اما قطعا بیشترین تاثیر را تعویض و یا تعمیر کابینت ها خواهد داشت.

تزیین کردن آشپزخانه

در این صورت شما می توانید عکس مدل هایی که بیشتر می پسندید را ذخیره کنید و بعد با کمک یک طراح یا مشاور آنها را بررسی کرده تا سبکی که بیشتر به آن علاقه مند هستید را پیدا کنید. مجلات دکوراسیون داخلی هم در این زمینه می توانند کمک زیادی به شما بکنند. علاوه بر اینها سبک کلی دکوراسیون خانه شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای

اگر آشپزخانه شما پنجره دارد، حتما از چند گیاه در کنار آن استفاده کنید. این کار علاوه بر زیبایی آشپزخانه، تأثیر خوبی بر روحیه شما خواهد گذاشت. برای طراحی دکوراسیون سنتی آشپزخانه ایرانی می‌توانید از پارکت‌های طرح چوب، کاشی‌های سنتی، کابینت‌های طرح چوب، چند قاب عکس سنتی، قابلمه‌های مسی و تزئینات سنتی استفاده کنید. جزیره یک المان در آشپزخانه به شمار می رود که کاربرد های بسیاری دارد. اعضای خانواده می توانند به واسطه جزیره دور هم جمع شده و به گفتگو و یا انجام کارهای شخصی خود بپردازند.