دکوراسیون آشپزخانه سفید هالی سارن طراحی داخلی ، دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان

اگر طراحی ساختمان شما به گونه ای است که آشپزخانه شما به صورت راهرویی کشیده و باریک با عرض کم و طول زیاد است، استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون موجب می شود کوچک بودن فضا تا حدودی مشخص نباشد. انتخاب کاشی‌های آشپزخانه به شیوه سنتی موجب می‌شود تا آشپزخانه شما رنگ‌و‌بوی سنتی و ایرانی خود را حفظ کرده و فضای دلنشینی را به ارمغان بیاید. همینطور می‌توانید برای آشپزخانه خود از روش‌های سنتی و مدرن به صورت ترکیبی نیز بهره مند شوید..

  • اگر کابینت شما فلزی است و یا کهنه و قدیمی شده بهتر است که به فکر تعویض آن باشید.
  • همچنین با ترکیب نمودن خاکستری با رنگ های شکلاتی و قهوه ای به دکوراسیون شیک و زیبایی خواهید رسید.
  • شاید هم بخواهید خوراکی‌ها بعد از مدرسه بچه‌ها را در محلی قرار بدید که راحت‌تر بهش دست رسی داشته باشند و البته بهتر خوراکی‌های سالم و مقوی بذارید.
  • مهمترین منبع و ابزار برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، کابینت است .

تنها موضوعی که در زیبا به نظر رسیدن و البته کاربردی بودن آشپزخانه نقش دارد، نحوه چیدمان آن است. شما می توانید با به کارگیری نکات و ترفندهای خلاقانه بهترین چیدمان ممکن را برای آشپزخانه ایجاد کنید. برخی از افراد در آشپزخانه ‎های خود لوازمی را نگه داری می کنند که بلا استفاده ‌هستند و یا خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرند و در کنار آن جای زیادی را نیز اشغال می کنند.

رنگ کابینت: روشن یا تیره؟

چرا که یکی از پر استفاده ترین قسمت های منزل، آشپرخانه به شمار می آید. در واقع آشپزخانه نقش کلیدی و حائز اهمیت در یک آپارتمان، ویلا و یا هر ساختمان دیگری دارد. بنابراین هر چه که بتوان دکوراسیون و طراحی مناسب و زیبایی را برای این قسمت از ساختمان در نظر گرفت، آرامش و راحتی بیشتری را می توان برای افراد ساکن به ارمغان آورد. دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده امروزه با توجه به تغییر سلایق مردم به یکی از دکوراسیون های پرطرفدار تبدیل شده است. در ایران آشپزخانه یکی از مهم ترین فضاها و محل رفت و آمد همه افراد خانواده است و وسایل زیادی را نیز باید در خود جای دهد.

المان هایی که دکوراسیون شما را به فضای سنتی ایرانی نزدیک می کند

مسئله نورپردازی نه تنها در آشپزخانه ‌های کوچک، بلکه در آشپزخانه ‌های بزرگ‌ تر نیز بسیار مهم است. شما می توانید با استفاده از نورپردازی جلوه خاص تری را ایجاد کنید. از جمله راهکارهایی که میتوانید برای بیشتر دیده شدن نور به کار بگیرید، استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه می باشد. همچنین برای افزایش نورمی توانید رنگ پرده را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید. ممکن است در انتخاب سبک دکوراسیون آشپزخانه خود مردد باشید و نتوانید تصمیم نهایی را بگیرید.

راه حل پیشنهادی دیگر این است که طراحی کابینت ها را به صورت عملکری و کاربردی انجام شود. داشتن کابینت هایی که فضاهای لازم را برای جا گذاری لوازم داشته باشد. به آشپزخانه نظم داده و فضا را از به هم ریختگی و آشفتگی خارج می کند. با رعایت همین چند نکته می توان آشپزخانه ایی داشت که هر چند کوچک باشد ولی کدبانوی خانه به راحتی در آن به فعالیت می پردازد. پنتری فضایی کوچک می باشد در قسمت داخلی آشپزخانه یا نزدیک به آن قرار دارد و از فضای این بخش برای نگهداری انواع مواد غذایی و خوراکی ها استفاده می شود. در ادامه این مطلب تصاویری از انواع نحوه طراحی پنتری آشپزخانه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد.

اغلب در طراحی آشپزخانه ها با این سبک از مدل های کابینت هایی که با سبک کلاسیک برش خورده اند، استفاده می شود.

همانطور که در این نمونه می بینید در این ایده دکوراسیون آشپزخانه کوچک کابینتی در نظر گرفته نشده به جز کابینت های قدی در سمت راست که سوپر مارکت آشپزخانه هستند. آشپزخانه اینجا بزرگ است اما ما اون رو عمداً در بخش آشپزخانه های کوچک آوردیم. دلیل اینکه ما این آشپزخانه رو در بخش آشپزخانه های کوچیک آوردیم اینه که معمولاً این نوع کابینت های کاربردی و باریک رو شما بیشتر در آشپزخانه های کوچک میبینین.