دکوراسیون آشپزخانه صفر تا صد طراحی و دکوراسیون آشپزخانه برای طراحان و خانه داران

در مورد کابینت های سبک کلاسیک، کابینت بیشتر چوبی بوده و تزیینات زیادی دارد. در واقع خانم ها دوست دارند در آشپزخانه بدون وجود عناصر مزاحم به فعالیت بپردازند. که هر چند از فضای آشپزخانه بزرگی برخوردار باشید باز هم وجودش دست و پا گیر است و راه حل آن در نظر گرفتن فضای ناهار خوری جدا از فضای آشپزخانه است. خیلی از مشکلات خانم ها به این طریق حل می شود و فضای آشپزخانه، برای کار کردن خانم ها راحت تر می شود. مدل کابینت گرد از انواع طرح های جدید و خاص می باشد و اگر شما تمایل دارید فضای آشپزخانه تان جذاب و کاربردی تر به نظر برسد بهتر است این طرح کابینت ها را برای نصب در محیط آشپزخانه انتخاب کنید.

  • میزان فضای در دسترس یکی از عناصری است که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه اثر مهمی دارد و مقدار فضایی که دارید در خرید سایز وسایل تعیین کننده است.
  • اغلب این نمونه‌ها به صورت صنایع دستی جای جای کشورمان موجود هستند و به عنوان پرده پشت دری می‌توان از آنها استفاده کرد.
  • حالا که اصول طراحی مدرن را می‌دانید، وقتش رسیده که با اجزای مختلفی این اصول را عملی کنید.
  • توجه داشته باشید همان دقت و توجه ای که هنگام خرید کابینت که مهم ترین رکن آشپزخانه است به خرج می دهید همان مقدار هم در خرید کاشی بین کابینتی و کف آشپزخانه دقت داشته باشید.

با اینکه رنگ کف آشپزخانه و کابینت ها کمی تیره هستند و باعث کوچکتر دیده شدن فضا میشه، اما طرح و نقش های زیبایی برروی اون ها قرار داره. این ترکیب رنگی به دلیل اینکه شامل رنگ های روشن است، برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسبه. همچنین در طول روز به دلیل روشن بودن کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه، نور تمام آشپزخانه رو روشن میکنه و نیاز به چراغ اضافه هم نیست. یکی از مهمترین و پرطرفدار ترین سبک های طراحی آشپزخانه، طراحی مدرن است. اصول طراحی کابینت های آشپزخانه مدرن تفاوت های زیادی نسبت به آشپزخانه های کلاسیک داره که باعث میشه این دو سبک از طراحی ناخودآگاه در جایگاه مقایسه با یکدیگر قرار بگیرن. همان‌طور که قلب حیاتی‌ترین عوض بدن است، آشپزخانه هم نقش بسیار مهمی را در منزل ایفا می‌کند.

چند نکته در مورد دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

طراحی مینیمال لوسترهای این آشپزخانه‌ها می‌تواند به شما در انتخاب لوستر مناسب ایده بدهد. اولین روشنایی عمومی است که با چراغ های سقفی تامین می شوند و کل فضای آشپزخانه را روشن می کند. پاسخ دادن به سوالات زیر به شما کمک می کند تا بتوانید به یک طراحی خوب و ایده آل برای آشپزخانه تان دست پیدا کنید. آشپزخانه و یا همان مطبخ در سال های گذشته یکی از مکان های مهم و هسته ای در خانه ها به حساب می آمد. در خانه های ما ایرانی ها مکان کار خانم خانه اغلب اوقات آشپزخانه بود.

زیباترین مدلهای اجرا شده دکوراسیون آشپزخانه ایرانی در سال 98

استفاده از گیاهان سبز رنگ و شلف و باکس های صورتی و مشکی بخوبی خود را در آشپزخانه های سفید نشان می دهند و یک طراحی جالب و جذاب را شکل می دهند. در این مقاله ما سعی کردیم به جدیدترین سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه و مدل کابینت بپردازیم. در این مدل از آشپزخانه‌ها از طراحی تا کار اجرا نیاز به یک تیم متخصص و ماهر دارد.

یکی دیگر از آیتم‌هایی است که در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه باید به آن توجه کنید این است که مناسب ترین سبک را برای دکوراسیون آشپزخانه ایرانی انتخاب کنید. دکوراسیون آشپزخانه مدرن یا دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی در رنگ، مدل و نوع کابینت تفاوت‌هایی دارند که باید با توجه به سلیقه مشتری و ابعاد آشپزخانه به کار گرفته شوند. دیزاین آشپزخانه اعم از طراحی و ساخت کابینت ها ، انتخاب کفپوش ، دیزاین سقف و انتخاب تجهیزات و لوازم آن ، منجمله گران قیمت ترین بخش های دکوراسیون داخلی منزل است. به علاوه ، به دلیل ماهیت پر از مساله، خورده ریز و نکات مهم در چیدمان این فضا، لازم است ده ها و بلکم صدها نکته کوچک اما تاثیرگذار در دکوراسیون نهایی این فضا در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا یک دیزاین جذاب و چشم نواز خلق شود. آشپزخانه یکی از مهم‌ترین فضاهای هر خانه می باشد و در واقع روح یک خانه را ایجاد می کند که برای طراحی دکوراسیون داخلی آن لازم است به معماری آن توجه کنید. استاندارد ها و نکاتی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد که می توان با رعایت کردن آن ها نتایج مطلوب و آشپزخانه کاربردی تری را برای خود طراحی کنید.

آشپزخانه هایی با مبلمان و لوازم تیره و رنگ متعدد

سادگی که در طراحی های کلاسیک وجود نداره یا بهتره بگیم کمتر وجود داره. وجود قاب برای درب ها و سرستون ها و پاخور های پرکار و پر از منبت، گواه برای این ادعای ماست. نکته بسیار مهم در مورد دیزاین و طراحی مدرن این است که مرز کاملاً مشخصی بین طراحی مدرن و کلاسیک وجود نداره. ممکنه یک کار تلفیقی از سبک های کلاسیک و مدرن باشه و نتونیم بگیم که در نهایت کار ما مدرن است یا کلاسیک. در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون برای چه آشپرخانه هایی مناسب است. یک ایده ارزان قیمت و در عین حال تاثیر گذار استفاده از شلف های باز و استند های معلق در دکوراسیون آشپزخانه است.

بهتر است نوع کابینتی که برای آشپزخانه های کوچک انتخاب می کنید از نوع کابینت های کمدی و بلند باشد و تا سقف طراحی شود تا جای بیشتری برای استفاده داشته باشید. اگر چیدمان آشپزخانه طوری طراحی شود که دارای باکس های زیادی جهت جای دادن وسایل و ابزارها باشد، بهتر است. اگر هم آشپزخانه دارای محیطی بزرگ است می توان میز غذاخوری را نیز در داخل آشپزخانه چید تا امکان آوردن تجهیزات غذاخوری به پای میز راحت تر باشد. در بازسازی آشپزخانه باید اجزای قدیمی مثل کاشی‌ها و دیوارهای قدیمی را توجه کنید و درصورتی که لازم باشد برخی موارد همچون کابینت را نیز عوض کنید.

به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته در طراحی سنتی ایرانی هارمونی رنگ‌ها با یکدیگر است. بنابراین اگر تناسب رنگ در بین وسایل دکوری آشپزخانه رعایت شود، سبک ایرانی سنتی پایدار خواهد ماند. آشپزخانه ایرانی علاقه‌مندید میتوانید از این مدل شیشه‌های رنگی برای پنجره و یا فضایی درون کابینت‌ها استفاده کنید. برای طراحی آشپزخانه مدرن ایرانی و نزدیکی به حس و حال سنتی بهتر است از ام دی اف، ممبران و یا چوب استفاده کنید. به همین دلیل امروزه در اکثر طراحی‌های آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی از کابینت ایرانی با طرح‌های زیبا استفاده می‌شود.