دکوراسیون آشپزخانه صفر تا صد طراحی و دکوراسیون آشپزخانه برای طراحان و خانه داران

در خانه هایی که فضای پذیرایی کوچک و جمع و جور است (بدون توجه به ابعاد آشپزخانه) و یا نورگیری فضا کم است ، لازم است ست رنگی به نحوی انتخاب شود که فضا تیره و دلگیر جلوه نکند. فرش، دکوراسیون آشپزخانه ایرانی را از خسته کننده بودن نجات می دهد. همچنین می توانید سوغاتی هایی از شهرهای مختلف ایران مثل حصیرهای دیواری، قالی های کوچک، گلدان های کوچک یا کوزه های سنتی را در اطراف آشپزخانه آویزان کنید یا روی زمین بگذارید.

  • ترکیب پنجره ارسی با طراحی ایرانی به فضای آشپزخانه شما حس و حال سنتی می‌بخشد.
  • وجود 2 عدد سینک و میز کار باعث میشه کاربری این آشپزخانه برای خانم خانه بسیار راحت تر بشه.
  • طراحان دکوراسیون داخلی مدرن برای طراحی آشپزخانه اهمیت زیادی قائل هستند و معتقدند آشپزخانه به عنوان قلب تپنده خانه باید دارای چیدمانی زیبا و متفاوت باشد.
  • 1.میز ناهار خوری فاخر از مدل های سلطنتی و بسیار لوکس است که باعث می شود دکوراسیونی چشم گیر و خیره کننده داشته باشید.

اما در هر صورت به این موضوع دقت کنید که از نصب این شلف ها به این دلیل که کاملا متناسب با دیزاین آشپزخانه بوده و کاربردی مشابه با دکوراتیوهای آن دارند، بر روی دیوار مجاور یا نزدیک به پذیرایی خودداری کنید. و البته می دانید که انتخاب رنگ های تیره برای کفپوش تا چه حد می تواند محدود کننده سایر رنگ ها باشد و تازه در صورتی که با درایت طراح یا صاحب منزل، فضا جلوه ای تیره و دلگیر به خود نگیرد. مبلمان های متعدد و اثاثیه های زیاد در بسیاری از خانه های ایرانی مشاهده می شوند.

در کل با توجه به کاربری خاص این آشپزخانه، طراحی مناسبی برای اون صورت گرفته. البته با رنگ بندی تیره که چون فضای آشپزخانه بزرگ است، این رنگ بندی کمتر باعث دلگیر شدن فضا میشه. نورپردازی این آشپزخانه بسیار مناسبه و در کنار چراغ های متعدد، پنجره بزرگی هم داره که از نور خورشید به خوبی استفاده کنه.

در دکوراسیون آشپزخانه فاکتورهای زیر را  در نظر می گیریم:

همان طور که پیش از این در ابتدای این مقاله نیز برای شما ذکر کردم، این نکات و مجموع مطالبی که در این حا مشاهده می فرمایید، برای دکوراسیون یک آشپزخانه سفید رنگ در یک خانه ایرانی بیان شده است. انتخاب این رنگ ها، علاوه بر سلیقه شخصی، به نورگیری، ابعاد، چیدمان پذیرایی ، راهرو یا هر فضای نزدیک به آشپزخانه و همچنین رنگ کف و طرح سقف دارد. در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک این تزیینات خصوصا اگر طراحی شلوغ یا ابعاد کوچکی داشته باشند خیلی زود جلوه ای آشفته ایجاد می کنند و بهتر است برای دکور این فضاها، از تزیینات بزرگ و اندک استفاده نمایید.

رنگ هایی که با دکوراسیون آشپزخانه سفید، یک ترکیب جذاب و هماهنگ می سازند؛

نوع دیگر که مناسب خانه های با سبک کلاسیک است، کابینت ممبران می باشد که بسیار لوکس و زیباست. کابینت ممبران نیز در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شود که البته رنگ سفید پرطرفدارترین مدل است. کابینت‌های چوبی قیمت بالایی دارند و حس گرما و صمیمیت را به وجود می آورند.

اما نکته مهم در خصوص انتخاب کاشی و سرامیک برای آشپزخانه‌ای به سبک ایرانی، هماهنگی آن با کفپوش آشپزخانه و سرامیک‌های کف آن است. در صورت عدم هماهنگی فضای آشپزخانه شما جلوه شلوغی پیدا می‌کند که خوشایند نیست. اما این اصول در گذشته به آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی راه پیدا نکرده بود.

انتخاب پوشش مناسب برای در ورودی و بالکن آشپزخانه به سبک ایرانی

خانواده پر رفت و آمدی هستید و می خواهید تمام تجهیزات و وسایل مخصوص آشپزی و مهمانی را داخل آشپزخانه تان قرار دهید و نه داخل انباری؟ پس به کابینت های بلند و جادار احتیاج دارید. چرا که باید از هر سانتی متر فضای آشپزخانه به عنوان فضای نگهداری ظروف، خشکبار، غلات، حبوبات و … بهره ببرید، همچنین باید سیستم های ساماندهی مناسب داخلی فکر کنید و برای قفسه های تزیینی برنامه نریزید. با گذشت زمان و تغییر شرایط و اوضاع، زنان نقش های جدیدتری در جامعه را پذیرفتند. با کوچک تر شدن ابعاد خانه ها، آشپزخانه ها به صورت اپن و یا باز ساخته شدند.

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون این آشپزخانه های بدون نور می تواند تا حد زیادی مشکل نبود نور را حل کند و موجب می شود تا فضای آشپزخانه دلباز تر به نظر برسد. این روزها با ظهور طراحی‌های زیبای اروپایی و غربی دیگر در کشور ما طراحی دکوراسیون سنتی طرفداران سابق خود را ندارد. دکوراسیون آشپزخانه سنتی باید بسیار خلاقانه باشد و تمام وسایل آشپزخانه متناسب با یکدیگر انتخاب شوند. چون آشپزخانه‌های ایرانی ویژگی و خصوصیات خاص خودشان را دارند که در ادامه مقاله با آنها آشنا می‌شوید.

یکی از نکات مهم در دکوراسیون منزل و پذیرایی های کوچک که اغلب نادیده انگاشته می شود، تاثیر بسیار بالای دیزاین آشپزخانه و پذیرایی بر روی یکدیگر است. می دانید که آشپزخانه بزرگترین دکور ثابت فضای منزل است و به دلایل متعددی که در مقالات پیشین به آن ها اشاره شده، تغییر دکوراسیون آشپزخانه غالبا بالاترین میزان هزینه به لحاظ مالی و زمانی و انرژی را به صاحب منزل تحمیل می کند. در طراحی دکوراسیون های امروزی روش هایی وجود دارد که می توان از آنها از کوچک تر شدن فضای آشپزخانه جلوگیری به عمل آورد. به عنوان مثال میز های ناهار خوری وجود دارد که به کابینت ها و یا دیوار متصل می شوند.

به همین دلیل ها امروزه دکوراسیون آشپزخانه برای تمام اعضای خانواده اهمیت بالایی دارد. از انتخاب نوع و طرح دکوراسیون و ترکیب رنگ گرفته تا چیدمان آشپزخانه و … از اینرو در ادامه، سایت مبل و دکور برای طراحان داخلی و علاقه مندان به دکوراسیون آشپزخانه به خصوص از نوع ایرانی آن، بیش از 50 مدل از زیباترین طرحهای اجرا شده را در سال جدید آماده کرده است که پیشنهاد می کنیم حتماً ببینید. مهمترین منبع و ابزار برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، کابینت است .