دکوراسیون آشپزخانه + مدلهای جدید دکوراسیون آشپزخانه + ویدیو

بهترین رنگ‌ها برای ترکیب سبک مدرن و کلاسیک استخوانی، کرمی، سفید و قهوه‌ای هستند. استفاده از کانتر های کاربردی با ترکیب کابینت محل بسیار مناسبی برای صرف غذا و یا کار های آشپزی در آشپزخانه است که علاوه بر آن زیبایی خاصی را به آشپزخانه نیز خواهد داد. ایجاد نور پردازی به سبک مدرن، به عنوان مثال استفاده از نورهای مخفی در زیر کابینت ها ایده ای مناسب در این نوع طراحی به شمار می آید. در صورتی که آشپزخانه دارای فضای بزرگی باشد با قرار دادن میز غذا خوری در داخل آشپزخانه، هم سالن پذیرایی کمتر کثیف می شود و هم اینکه می توان سریعتر و راحت تر به مواد خوراکی و ابزارهای شست و شو دسترسی پیدا کرد. سقف کاذب یکی از کارهایی است که زیبایی آشپزخانه را دو چندان می کند . سقف کاذب و استفاده از چراغ های رنگی زیبا در سقف می تواند نورپردازی و جلوه بصری زیبایی را برای آشپزخانه فراهم کند.

  • 1.میز ناهارخوری از وسایل ضروری و کاربردی در خانه محسوب می شود که انتخاب آن اهمیت بالایی دارد.
  • ارائه این فهرست به هیچ وجه به این معنا نیست که سایر رنگ ها امکان قرارگیری در کنار رنگ سفید در دیزاین آشپزخانه را ندارند، اما به صورت متداول رنگ های زیر به نحو جذاب تری با کابینت ها و دکور سفید رنگ ست می شوند.
  • رنگ سفید و توسی یکی از پر طرفدارترین رنگ‌ها برای سبک مینیمال در آشپزخانه است.
  • منظور ما چیدن یک سماور برنجی، قوری شاه عباسی و یا چراغ سه فیتیله‌ای (مخصوص پخت و پز در قدیم) بر روی کانتر یا اپن آشپزخانه است تا با دیدن آن، فضای خانه مادربزرگ تداعی شود.

انتخاب هوشمندانه کاشی‌های آشپزخانه به شیوه سنتی باعث شده تا این آشپزخانه رنگ‌و‌بوی سنتی و ایرانی خود را حفظ کند. در طراحی سنتی آشپزخانه می‌توان برای خلاقیت بیشتر، برخی اجزاء مدرن را با طرح‌های سنتی ترکیب کرده و در کنار هم از آن‌ها استفاده کرد. بزرگ تر به نظر برسد بهتر است درب کابینت ها را شیشه ای را انتخاب کنید تا فضای بیشتری از آشپزخانه قابل رویت باشد. همچنین اگر رنگ کابینت ها و دیوارها مشابه یکدیگر باشند در این صورت مرز بین دیوار و کابینت از بین می رود و فضای آشپزخانه بزرگ تر به نظر می رسد. توجه داشته باشید که از چیدن وسایل اضافی روی سطح کابینت ها خودداری کنید تا فضای آشپزخانه مرتب و منظم تر به نظر برسد.

دکوراسیون آشپزخانه غربی

امروزه در بسیاری از آشپزخانه‌ها ممکن است شاهد جزیره آشپزخانه بوده باشید. جزیره آشپزخانه که به کانتر آشپزخانه معروف می‌باشد به نوعی، محیطی معین در نقطه معینی است که وسط آشپزخانه قرار دارد و اطراف آن آزاد و خالی است به همین دلیل رفت و آمد در اطراف آن به سهولت انجام می‌گیرد. در دکوراسیون سنتی از لوازم برقی جدید خبری نیست اما این به معنای استفاده نکردن از آنها نیست. بهتر است لوازمی مثل توستر ، ماکرویو و لوازم برقی را در فضایی خارج از دید عموم قرار دهید. استفاده از دو رنگ طوسی و قهوه ای، به عنوان رنگ‌های خنثی اما مکمل، ست مناسبی در طراحی آشپزخانه ست. مدل های بیشتر رو میتونید در مطلب «طراحی آشپزخانه با پنجره» ببینید.

آشپزخانه مدرن

امروزه در طراحی آشپزخانه های مدرن، معماران از جزیره ای در طراحی خود استفاده می کنند که معمولاً می تواند محلی برای گاز، سینک یا میز با چند صندلی باشد که با توجه به تصور معمار از طرح جزیره استفاده می شود. تنوع سطوح کابینت به ما این امکان را می دهد که متریال مناسب را برای آشپزخانه مدرن خود انتخاب کنیم. وجود جزیره آشپزخانه را شفاف می کند و یکی از راه حل هایی است که اتاق غذاخوری را از آشپزخانه جدا می کند.

1.میز ناهار خوری النا از مدل های بسیار شیک و زیبا بوده و از طرح های پرفروش و پر طرفدار است. میز ناهار خوری در سال های اخیر تبدیل به یکی از لوازم ضروری منزل شده است و شما در تمام منازل یک میز ناهار خوری را در سالن پذیرایی خواهید دید. اتاقی که در آن میز ناهارخوری خود را قرار می دهید می تواند در کف خود فرش یا قالیچه داشته باشد که باعث زیباتر شدن محیط اتاق می شود.