دکوراسیون آشپزخانه + مدلهای جدید دکوراسیون آشپزخانه + ویدیو

تعداد قفسه ها، باکس ها و کشوها در کابینت آشپزخانه های بزرگ زیاد است و به راحتی می توان هر گونه طرح را بر روی آن اجرا و پیاده سازی کرد. نورپردازی کابینت بخشی از زیبایی کار است و گاهی نیز از کتابخانه، آکواریوم، اپن مدل شومینه ای و دیگر موارد در بخشی از ساختار کابینت استفاده می شود. آشپزخانه های مدرن معمولاً طوری طراحی می شوند که اپن به صورت جزیره ای در وسط آشپزخانه قرار می گیرد . امروزه اکثریت کابینت سازها قبل از شروع به ساخت کابینت، یک طرح سه بعدی از اجرای نهایی کار به کارفرما نشان می دهند .

  • در ادامه نکاتی جهت طراحی بهتر،همچنین چند سبک طراحی دکور داخلی آشپزخانه را با هم مرور می کنیم.
  • سبک طراحی آشپزخانه شما به هر سبکی باشد کابینت مهمترین المان در طراحی است که برای انتخاب آن باید با دقت عمل کرد.
  • یکی از مهم‌ترین نکات حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها، متراژ آن است.

همه این سبک را به ابزار و حکاکی هایی که روی درب کابینت هایست می شناسند همچنین وجود ستون های منبت کاری شده دلیلی بر محبوبیت روز افزون این سبک است. وجود تاج، زیر چراغ، گل و ستون های منبت کاری شده از دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک یک چهره شلوغ به نمایش گذاشته است، شلوغ اما دیدنی و تاثیر گذار البته عده ای این شلوغی را نمی پسند و این بحثی کاملا سلیقه ایست. 1.میز ناهارخوری از وسایل ضروری و کاربردی در خانه محسوب می شود که انتخاب آن اهمیت بالایی دارد.

اتاق بازی مافیا را چطور روانشناسانه و هیجان انگیز طراحی کنیم؟

استفاده از رنگ‌های روشن و براق، محیطی آرامش بخش، پاکیزه و شاد رو به شما القا می کنه. به نظرم یک دکوراسیون مدرن آشپزخانه درست و حسابی میتونه انتخاب دو رنگ جلوه گر باشه. همراه کردن خطوط نرم و هلالِ سبک کلاسیک، با کابینت‌های ساده، گاز رومیزی و رنگ یکدست سفید، یک ایده مدرن ایجاد کرده. مدلی که به دلیل نبودن کابینت های دیواری، مقداری شلوغ به نظر میرسه. از این صحبت که بگذریم، میرسیم به پنجره های بزرگی که در آشپزخانه وجود داره.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید

مادرها هنگام کار در خانه دوست داشتند کمی بیشتر بر اوضاع کودکان مسلط باشند و در فضاهای بازتری کارکنند. در همان دوره ها بود که پژوهشگران، طراحان و صنعت گران تحقیقاتشان را بر روی طراحی فضاهای کاری متمرکز کردند. توجه به ارگونومی آشپزخانه به عنوان یک ایستگاه کار و روانشناسی محیطی در طراحی اهمیت پیدا کرد و وسایل و تجهیزات و انواع کابینت ها برای آشپزخانه های مختلف با مواد و تکنولوژی های به روز طراحی و تولید شدند. سلام؛ رنگ‌های سفید، خنثی، آبی و سبز علاوه بر ایجاد حس آرامش، فضای آشپزخانه‌ای با سبک ایرانی را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. یکی از راه حل‌های بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه کوچک ایرانی استفاده از قفسه‌های بدون درب است.

پنج – خانه هایی با نشیمن و پذیرایی کوچک یا کم نور

زمانی که اجاق و فر به صورت جداگانه قرار میگیرند، نمی توان اطراف آنها را با استفاده از کابینت پوشش داد . اجرای مدل کابینت منحنی می تواند کنج ها را به صورتی زیبا بپوشاند و فضای پرت و اضافی را پنهان کند. کشوها فضایی برای ذخیره سازی ابزارهایی مثل قیچی، چاقو، قاشق، چنگال، دستمال، دستگیره، دم کن، سفره، زیرسفره و دیگر موارد هستند .

پنجره با هدایت نور طبیعی به درون آشپزخانه میتواند در دلباز و بزرگ بودن فضا تاثیر گذار باشد. استفاده از کابینت ممبران یا هایگلاس در بازسازی و عوض نمودن کابینت‌ها توصیه می‌شود. افرادی که به سبک و استایل کلاسیک علاقه دارند کابینت‌های نوع ممبران بیشتر استفاده می‌کنند و افراد علاقه‌مند به سبک مدرن، نوع هایگلاس را به کار می‌برند.

اکثر طراحی های مدرن تاکید زیادی بر استفاده بهینه از فضای خانه و آشپزخانه دارند. مطلبی در مورد کابینت های گوشه آشپزخانه در یک آشپزخانه مدرن براتون آماده کردیم. در اون مطلب میتونین با مدل های کابینت گوشه آشپزخانه آشنا بشین و شیوه استفاده از فضای آشپزخانه در طراحی مدرن رو ببینین. هنر مدرن در شاخه های مختلف هنر مثل نقاشی، مجسمه سازی، طراحی و … وارد شده و جای خود رو در بین همه سبک های هنر، باز کرد. دکوراسیون داخلی هم از سایر هنر ها استثناء نبوده و سبک طراحی مدرن در آشپزخانه ها طرفداران خیلی زیادی برای خودش پیدا کرده.

در سال 2022 استقبال از جزیره آشپزخانه در طراحی دکوراسیون بسیار زیاد شده است. جزیره محیط آشپزخانه را مدرن تر و جذاب تر می کند می تواند باعث تمیزی و جذابیت بیشتر آشپزخانه شود. جزیره خود دارای قفسه بندی ها و کشوهایی است، بنابراین موجب می شود تا فضای نگهداری بیشتری در آشپزخانه وجود داشته باشد. جزیره ها انواع مختلفی از قبیل ساده و متحرک دارد که انتخاب بین این موارد به سلیقه شما و فضای آشپزخانه تان بستگی دارد. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما انرژی بخش و شاد باشد، خانه شما نیز از فضای دلنشین و مطبوعی بهره مند می‌شود. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه طرح کابینت‌ها، فرش‌، میز ناهارخوری و سایر اجزاء نقش مهمی را بر عهده دارند.

تجربه ثابت کرده است که آشپزخانه‌های متوسط رو به کوچک معمولاً کارایی بیشتری نسبت به آشپزخانه‌های بزرگ دارند. طراحی فضا و دکوراسیون آشپزخانه‌ی زیبا و خوب، منحصر به آشپزخانه‌های بزرگ نیست. طراحی دکوراسیون آشپزخانه امری سلیقه‌ای بوده و به نظر شخصی شما بستگی دارد. اما با توجه به اینکه آشپزخانه محل آشپزی و انجام فعالیت‌های روزمره مانند پخت و پز و شستشو و… است، هرچه خلوت‌تر و ساده‌تر طراحی شده باشد، احساس راحتی بیشتری در آن خواهید داشت. یکی دیگر از المان هایی که معمولا در آشپزخانه مدرن دیده می شود میز کانتر است. در واقع میز کانتر جدا کننده فضای آشپزخانه از سالن پذیرایی بوده و علاوه برآن چند کاربردی نیز طراحی می شود.