دکوراسیون آشپزخانه + مدلهای جدید دکوراسیون آشپزخانه + ویدیو-پارسیان دکور

توجه کنید آنچه که دکور آشپزخانه سنتی ایرانی را از دیگر آشپزخانه‌ها متمایز می‌کند هنر و سلیقه ایرانی است که طراحی دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه بر اساس آن انجام می‌شود. طراحی مکان آشپزخانه ابتدا بر عهده مهندس معمار و طراحی دکوراسیون داخلی آن بر عهده طراح داخلی منزل می باشد. طراحی داخلی آشپزخانه به دو سبک مدرن و کلاسیک صورت می گیرد در آشپزخانه های بزرگ با توجه به سلیقه افراد می توان از سبک مدرن یا کلاسیک استفاده کرد. اما در آشپزخانه های کوچک اگر از سبک مدرن استفاده شود بهتر است .زیرا در سبک مدرن با توجه به طراحی و استفاده از رنگهای روشن و مات جلوه بزرگتری به این فضا خواهد بخشید. سبک طراحی آشپزخانه شما به هر سبکی باشد کابینت مهمترین المان در طراحی است که برای انتخاب آن باید با دقت عمل کرد. انتخاب جنس و رنگ کابینت ها با توجه به بودجه و سلیقه شما صورت خواهد گرفت.

باید بین وسایل هماهنگی موجود باشد و به زیباترین شکل ممکن چینش شود. رنگ سفید یک رنگ خنثی است که بعنوان پس زمینه برای بسیاری از رنگها استفاده می شود. این رنگ با ترکیب رنگهای مشکی، طلایی و نقره ای برای آشپزخانه بسیار استفاده می شود. برای کف آشپزخانه های سفید می توانید از رنگ های تیره و طرح چوب استفاده کنید تا دیوارها خود را بهتر نشان دهند. آشپزخانه ای که کاملاً سفید رنگ است یک محیط خوب و مناسب است برای برای بکارگیری وسایل رنگارنگ و بوجود آوردن تضاد در دیزاین آشپزخانه. استفاده از گیاهان سبز رنگ و شلف و باکس های صورتی و مشکی بخوبی خود را در آشپزخانه های سفید نشان می دهند و یک طراحی جالب و جذاب را شکل می دهند.

  • اما تابحال اختصاصی به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی نپرداخته ایم.
  • امروزه تنوع بسیار بالایی از کابینت ها را می توانید در بازار مشاهده کنید که هر یک مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه بوده و شما هم می توانید ایده آل ترین و مناسب ترین این محصولات را تهیه و آن را در آشپزخانه ی خود مورد استفاده قرار دهید.
  • در طراحی دکوراسیون به این کار «تاکید» و به نقطه‌ی موردتاکید «نقطه‌ی کانونی» گفته می‌شود.
  • برای طراحی آشپزخانه‌های کوچک تا حد امکان باید از رنگ‌های بسیار روشن مثل سفید و آبی استفاده کنید.

ولی همانطور که گفتیم بهتر است فضای آشپزخانه خیلی شلوغ نشود و برای روی میز ناهارخوری هم می توانید از رانر به همراه یک گلدان کوچک یا یک مجسمه و ظرف تزئینی استفاده کنید. در اولین گام شما باید سبک کلی و غالب آشپزخانه را تعیین کنید و پس از آن ادامه کار را انجام دهید. بعد از اینکه سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما مشخص شد باید کابینت ها را متناسب با آن خریداری کنید. با این که استفاده از رنگ سفید در آشپزخانه مشکلات زیادی را نیز به دنبال دارد، با این حال بسیاری از مردم علاقه مندی زیادی را برای استفاده از این رنگ نشان می دهند. تمیز نگه داشتن کابینت های ام دی اف یکی از مهمترین و رایج ترین معایب استفاده از این محصولات می باشد در حالی که از مهمترین مزیت استفاده از آن می توان به بزرگ تر نشان دادن فضای مربوط به آشپزخانه اشاره کرد. البته توصیه می شود که در طراحی آشپزخانه ی خود، از افراد با تجربه و حرفه ای در این زمینه کمک بخواهید تا بتوانید بهترین خدمات و دکوراسیون را برای خود به ارمغان آورید.

دکوراسیون آشپزخانه سفید

دوستداران آشپزخانه و مدل کابینت نئوکلاسیک به جزییات توجه زیادی دارند اما در عین حال از مدرن بودن آن نیز لذت می برند. تضاد زیبایی در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک وجود دارد، جایی که گذشته با حال و قدیم با جدید ملاقات می‌کند. به طور کلی، طراحی آشپزخانه کلاسیک جزئیات معماریِ مربوط به قرن 18 تا اوایل قرن 20 را نشان می‌دهد. در جایی که آشپزخانه‌های امروزی از خطوط یکسان و رویکرد مینیمالیستی استفاده می‌کنند، آشپزخانه ها و در کل مدل کابینت کلاسیک دارای ویژگی و جزییات ظریفی هستند.

تفاوت سبک دکوراسیون آشپزخانه با پذیرایی و نشیمن

رنگ‌های مورد استفاده در آشپزخانه به سبک مینیمال با تمام رنگ‌ها به خوبی هماهنگ می‌شوند و دیگر جای نگرانی نیست. اگر حال آشپزخانه یک خانه خوب باشد، حال اهالی آن خانه نیز خوب است! شرکت طراحی دکوراسیون داخلی آرکسان همراه شماست تا هرآنچه که به آن فکر می‌کنید را به تصویر بکشد. تصویری که مشاهده میکنید یکی از انواع میز ناهار خوری مدرن و شیک است که با استفاده از چوب گردو با حفظ حالت طبیعی آن ساخته شده است. تصویر بالا نمونه ای از دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده و روستیک است. استفاده از میزهای روستیک برای دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده را فراموش نکنید.

چهار- احتمالا از دیزاین آشپزخانه تنها به رنگ و طرح کابینت ها که فکر نمی کنید؟!

ممکن است در انتخاب سبک مجله خبری دکوراسیون خود مردد باشید و نتوانید تصمیم نهایی را بگیرید. در این صورت شما می توانید عکس مدل هایی که بیشتر می پسندید را ذخیره کنید و بعد با کمک یک طراح یا مشاور آنها را بررسی کرده تا سبکی که بیشتر به آن علاقه مند هستید را پیدا کنید. مجلات دکوراسیون داخلی هم در این زمینه می توانند کمک زیادی به شما بکنند. علاوه بر اینها سبک کلی دکوراسیون خانه شما بسیار حائز اهمیت می باشد. باید هماهنگی بین سبک دکوراسیون کلی منزل و دکوراسیون آشپزخانه برقرار باشد. سبک دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای از انواع سبک های مدرن دکوراسیون به شمار می رود.

ایرانی‌ها معمولاً از رنگ‌های روشن و نور زیاد در دکوراسیوان آشپزخانه خود استقبال می‌کنند. دکوراسیون آشپزخانه شیک برای ایرانیها بخاطر صرف زمان زیاد در آشپزخانه چه هنگام آشپزی و چه هنگام صرف غذا اهمیت دو چندانی دارد. استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه هم به لحاظ طراحی و تعبیه کابینت‌های زیاد با عمق و ابعاد بزرگ و هم طراحی دو منظوره فضاهایی مثل اپن آشپزخانه هم برای استفاده از میز غذاخوری و هم میزکار و هم گذاشتن وسایل دکوری و … نکاتی است که علاوه بر انتخاب رنگ‌های روشن باید آنها را در زمان طراحی مدنظر قرار داد. البته نورپردازی و نحوه دسترسی آسان به اکسسوری‌ها را هم باید مورد توجه قرار داد تا یک دکوراسیون آشپزخانه شیک و بی نقص داشته باشیم.

راه حل پیشنهادی دیگر این است که طراحی کابینت ها را به صورت عملکری و کاربردی انجام شود. داشتن کابینت هایی که فضاهای لازم را برای جا گذاری لوازم داشته باشد. به آشپزخانه نظم داده و فضا را از به هم ریختگی و آشفتگی خارج می کند. با رعایت همین چند نکته می توان آشپزخانه ایی داشت که هر چند کوچک باشد ولی کدبانوی خانه به راحتی در آن به فعالیت می پردازد. این خانم ها هستند که باید در مورد دکوراسیون داخلی و چیدمان آن تصمیم گیری کنند.

شما در طول این مدت ایده هایی به ذهنتان خطور خواهد کرد که فکر می کنید برای آشپزخانه تان بهتر است و باعث می شود برای آنها هزینه کنید. آشپزخانه باید در حین آماده کردن وعده های غذایی و حضور شخص دیگری در آشپزخانه، فضای کافی داشته باشد. نباید مدام به افراد دیگر برخورد کنید و باعث شوید هر دو طرف صدمه ببینند.

جنس رنگی که در این سبک استفاده می شود رنگ پوششی و پولیشی است. دکوراسیون آشپزخانه نوکلاسیک شامل تاج و زیر چراغ و ستون های حکاکی شده و نقش و نگار دار مختص به خود است و از این نظر کاملا متفاوت با سبک کلاسیک است و از نظر ظاهری شباهت چندانی ندارد. دوام و مقاومت این سبک بسیار بالا است و غیر از کابینت و دکوراسیون آشپزخانه می تواند در دکوراسیون داخلی یا فروشگاهی شیک از آن بهره برد.