دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق کودک دکوراسیون منزل

همچنین نور میز آرایش را بالا آینه یا دو طرف آن قرار دهید، تا هنگام آرایش کردن و آماده شدن، سایه روی صورتتان ایجاد نشود. توجه داشته باشید که نور وظیفه ای، نوری است که روشنایی لازم برای مطالعه و آرایش کردن را در اتاقتان به صورت مخصوص تامین می کند. یا مثل اتاق زیر، رنگ پرده، تخت و روتختی را مشابه انتخاب کنید. همچنین سعی کنید این هماهنگی، بین اثاثیه اتاقتان نیز وجود داشته باشد. مثلا می توانید مانند تصویر زیر رنگ بالش، فرش و تابلو را در طیف رنگی مشابه انتخاب کنید.

  • این مدل، طرفداران خاص خود را دارد، کسانی که از وسایل و اجزای اضافه خوششان نمی آید و دوستدار سادگی اند، از علاقمندان تخت بدون هدبورد هستند.
  • اغلب افراد و خانواده ها ممکن است تا چندین سال دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر ندهند.
  • می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار برای ایجاد یک فضای جدید و زیبا بهره بگیرید .
  • به هیچ عنوان از رنگ های تند و جیغ استفاده نکنید زیرا این رنگ ها آرامش را از اتاق خوابتان خواهند گرفت .
  • در این سبک از رنگ های شاد بویژه قرمز ، آبی ، یاسی و صورتی بیشتر استفاده می شود .

طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب در به وجود آمدن آرامش و لذت، بسیار موثر بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد. برخلاف زمان‌های قدیم اتاق خواب امروزه علاوه بر مکان خواب و استراحت، به یک مکان برای مطالعه، تفریح و کار تبدیل شده است. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دختر معمولاً از ترکیب رنگ های مختلف با تم صورتی و برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسر از ترکیب رنگ های مختلف با تم آبی استفاده می شود . می توان به صورت ترکیبی از رنگ های کرم ، طوسی و ترکیبی از دیگر رنگ ها نیز برای تزئین اتاق خواب دختران و پسران استفاده کرد .

برخی اصطلاحات دکوراسیونی که باید معنایشان را بدانید

اگر سوالی داشتید طراحان دکوراسیون اتود در دیدگاه های همین مطلب پاسخگوی شما هستند. در خدمات مشاوره معماری آنلاین و مشاوره های دکوراسیون نیز به تحلیل و بررسی چیدمان اتاق خواب و ارائه راهکارهای متناسب با حس و حال خانه شما می پردازیم. اگر از تم خاصی در طراحی اتاق خواب خود استفاده می کنید، می توانید برای ایجاد فضای اضافه در جهت نگهداری از وسایل از کمدهای پارچه ای استفاده نمایید. اگر اتاق خواب شما فضای کافی برای استفاده از دراور را ندارد، می توانید از سبدهای تزئینی برای وسایل مورد نظر استفاده نمایید. استفاده از وسایل زیاد در چنین اتاقی بدون شک باعث ایجاد هرج و مرج می شود و نمای بدی ایجاد می کند.

استفاده از آباژور و ریسه نور در دکوراسیون اتاق خواب

حتی برای یک اتاق کاملا ساده و خلوت این سبک کاغذ دیواری می تواند جلوه ای آشفته و پرهیاهو ایجاد کند. این تونالیته رنگی می تواند در کوسن های تخت خواب، پرده (اگر پرده کوتاه و کوچکی دارد) یا اکسسوری های مجاور تخت اتفاق بیافتد. رنگ های گرم تند جلوه سرزنده تر و دلنشین تری در دکوراسیون یک اتاق خواب ساده خواهند داشت و رنگ های سرد می توانند جلوه ای رسمی و شیک در اتاق ایجاد کنند.

در طراحی انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای ترین اصول طراحی داخلی محسوب می‌شود پس از اینکه نوع و سبک دکور اتاق دخترانه را مشخص کردیم مهم‌ترین کاری که باید بعد از آن انجام دهیم انتخاب پالت رنگی برای آن است. اگر نگرانی امروز شما نداشتن ایده جدید و نو برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ای که در خانه دارید هست، باید به شما بگویم که این نگرانی بیهوده است چون که در این مقاله می‌توانید ایده‌های ناب و دست اول رو مشاهده کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی، احترام به سلیقه افراد، عامل مهمی به حساب می آید.

اگر نمی دانید از کجا باید شروع به خرید کنید و چه چیزهایی را اول تهیه کنید، پیشنهاد می کنم که از وسایلی که دوست دارید شروع کنید. همیشه سعی کنید کلیه وسایل اتاق خواب را طوری انتخاب کنید که با هم هارمونی داشته باشند. استفاده از قاب‌هایی با طرح‌های خاص و با رنگی که با سایر اجزا همخوانی داشته باشند، اتاق خواب را جذاب‌تر و شیک‌تر جلوه می‌دهد.

از لوازم دکوراتیو مورد علاقه‌ی خود، فارغ از سبک طراحی اتاق خواب استفاده کنید. سادگی در سقف اتاق خواب، خود به تنهایی یک ترفند مناسب برای طراحان است. جانمایی مناسب نورپردازی در سقف، رنگ مناسب و آرامش بخش، اصلی‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون سقف اتاق خواب هستند. المان‌های نورپردازی که در سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از نظر طرح و اندازه متناسب با طرح کلی اتاق خواب باشند. نور طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب بهترین نور محسوب می‌شود و تا جایی که ممکن است، از نور طبیعی باید بهره گرفت. تنظیم نور اتاق خواب برای زمان‌های مختلف، می‌تواند به صورت دستی یا هوشمند انجام شود.