دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق کودک دکوراسیون منزل-پارسیان دکور

این شعار به این معنی است که مهم‌ترین عنصر در محیط، ظاهر یک وسیله یا قسمتی از فضای خانه نیست، بلکه کاربرد آن است. این به این معنی نیست که سبک مدرن به زیبایی اهمیت نمی‌دهد و یا زشت است، بلکه فقط از به‌کاربردن تزئینات اضافی پرهیز می‌کند. خطوط مشخص در مبلمان و وسایل و فضای باز زیاد در اتاق، عناصر مهم این نگرش هستند. برای اینکه بهترین استفاده را از فضای اتاق خواب خود داشته باشید، بهتر است تخت خواب را کنج اتاق قرار دهید.

  • فضای اتاق خواب باید به گونه ای باشد که حریم خصوصی شخص در آن حفظ شود.
  • نورپردازی با ریسه‌ها فضای رویایی و زیبایی را به دکور اتاق خواب شما می‌دهد.
  • یک رویکرد ساده با استفاده از آرایه های طبیعی برای مطابقت با بالکن سرسبز با گیاهان آویزان و درختان گلدانی دارد .
  • اگر چه این اتاق دارای مقدار زیادی روشنایی قوی است، اما این پانل ها بیشتر برای ایجاد احساس آرامش در شب هستند.
  • با این تعریف، از آن جا که یکی از اهداف اصلی دکوراسیون اتاق خواب، داشتن خوابی با کیفیت و آرام است، بهتر است دیوارها به رنگ های سرد و خنثی نقاشی یا کاغذ دیواری شوند.

این مدل تخت خواب ها برای اتاق های باریک و کوچک انتخاب ایده آلی به شمار می روند. یکی از موارد مهم در طراحی اتاق خوابی باریک و کوچک این است که تمام فضا های خالی و پرت اتاق را نیز مورد استفاده قرار دهید. استفاده از کمد هایی با ابعاد و طراحی های خاص می تواند نتیجه مناسبی را در این زمینه به همراه داشته باشد. درست مانند کمد هایی که در اطراف تخت خواب طراحی شده و در فضا بسیار صرفه جویی می کنند، می توانید در اطراف درب اتاق خواب نیز یک کمد کاربردی و زیبا طراحی کنید. اگر چه دکوراسیون اتاقی مستطیلی و باریک به عنوان اتاق خواب کار دشواری است، اما بدین معنا نیست که نمی توان به اتاق خوابی با فضایی زیبا و در عین حال کاربردی و فرح بخش دست پیدا کرد.

زمانی که تخت خواب را در جای مناسب خود قرار دادید می توانید سایر مبلمان را بر اساس محل قرار گیری تخت خواب چیدمان کنید. از راه حل های هوشمندانه ذخیره سازی گرفته تا خرید مبلمان و سرویس خواب چند عملکردی. در اینجا ایده های عالی و خلاقانه ای داریم تا اگر یک اتاق خواب کوچک 6 متری دارید، بدانید که چگونه روح تازه ای به دکوراسیون جمع و جور آن ببخشید. در یک اتاق خواب مدرن از محصولات طبیعی مثل چوب و سنگ، به‌عنوان اثری هنری، در جای مناسب استفاده می‌کنند. در معماری مدرنِ میانه قرن معمولا از چوب‌ها فقط برای کف استفاده نمی‌شود، بلکه به‌صورت پنل‌های دیواری و یا حتی سقفی نیز به‌کار برده می‌شوند. رنگ‌های ملایم، خطوط ساده و فضای خلوت، محیطی آرام و لذت‌بخش را در یک اتاق خواب مدرن ایجاد می‌کنند که برای یک اتاق خواب مستر انتخابی عالی محسوب می‌شود.

دنیای خود را رنگی کنید: نقش و طرح جذاب

، به علاوه لازمست کمد اتاق خواب به نحو مناسبی بر طبق نیازمندی های هر خانواده و ساکن اتاق طبقه بندی و پارتیشن بندی شده باشد. این تونالیته رنگی می تواند در کوسن های تخت خواب، پرده (اگر پرده کوتاه و کوچکی دارد) یا اکسسوری های مجاور تخت اتفاق بیافتد. رنگ های گرم تند جلوه سرزنده تر و دلنشین تری در دکوراسیون یک اتاق خواب ساده خواهند داشت و رنگ های سرد می توانند جلوه ای رسمی و شیک در اتاق ایجاد کنند. حالا یک نگاهی به مدل دکوراسیون اتاق خواب شیک، مدرن و اغلب ساده ای که در این مطلب برای شما جمع آوری کرده ایم بیاندازید، ایده ها را مطالعه کنید و بعد سروقت تغییر دکوراسیون اتاق خواب تان بروید. انتخاب رنگ­ های آرامش بخش تاثیر زیادی در خواب آرام و حس راحتی شما دارند. در انتخاب رنگ برای دیوار و سقف و یا وسایل اتاق علاوه بر سبک طراحی، سلیقه افراد نیز اهمیت دارد.

یکی از مواردی که معمولا در خرید و طراحی مبلمان مورد استفاده در اتاق خواب مورد توجه قرار نمی گیرد، اما در واقع در ظاهر اتاق خواب بسیار تاثیر گذار خواهد بود، ارتفاع تخت خواب است! تخت خواب های بلند در اتاق خوابی بزرگ و وسیع، فضا را پر کرده و مکانی زیبا تر ایجاد می کنند، اما در اتاق خواب های کوچک به خصوص اتاق های باریک بهتر است که تخت خواب های کوتاه را انتخاب کنید. تخت خواب های کوتاه باعث می شوند تا ارتفاع سقف بلند تر احساس شود و همین موضوع باعث بزرگ تر و دلباز تر دیده شدن اتاق خواهد شد. این موضوع مهم ترین نکته ای است که از طرف طراحان داخلی مورد توجه قرار گرفته و در واقع قانون اول به شمار می رود. در دکوراسیون اتاق خوابهای ساده باید قید رنگهای تند و درهم برهم را بزنید. برای داشتن یکاتاق خواب سادهاستفاده از رنگ‌های ساده و خنثی ضروری است.

رنگ های مناسب اتاق خواب های کوچک

گل‌های آپارتمانی فراوانی وجود دارند که در محیط منزل به راحتی رشد پیدا می‌کنند؛ بنابراین، حتی اگر چندان در این زمینه متبحر نیستید، مطمئن باشید که می‌توانید در پرورش گل موفق باشید. پس یک گلدان پشت پنجره بگذارید و پرده‌ها را هر روز کنار بزنید تا نور کافی به گل‌ها و البته زندگی‌تان بتابد. سال 2020 همراه با مجله خبری دکوراسیون ظهور ایده های ناب زیادی در حوزه دکوراسیون و طراحی داخلی بود. در این میان سبک مدرن هم همچنان جایگاه خود را در لیست پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی حفظ کرد. چرا که ویژگی اصلی آن تاکید بر سادگی است و سادگی هیچ وقت قدیمی نمی شود. اگر اتاق خواب شما کوچک است، ممکن است فکر کنید سفید تنها گزینه مناسب است.

فقط به این دلیل که اتاق خواب شما کوچک است دلیل نمی‌شود در چیدمان و دکوراسیون آن از طرح و رنگ‌های خسته‌کننده و تکراری استفاده کنید. برای استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب، یک دیوار اصلی را به عنوان دیواری که در مرکز دید قرار می‌گیرد انتخاب و همان دیوار را با یک کاغذ دیواری طرح‌دار زیبا کنید. معمولا دیواری که بالای تخت خواب قرار می‌گیرد برای این کار بهترین گزینه است.

برای مثال می توانید مثل اتاق زیر، دیوار پشت تخت را با کاغذ دیواری که طرحش با دیوارهای دیگر متفاوت است، دیزاین کنید. آیینه ها با انعکاس نور از سطح خود فضای اتاق خواب شما را بزرگتر و روشن تر نشان می دهند. ایده های متنوعی برای اضافه کردن آیینه به چیدمان اتاق خواب تان وجود دارد.

وجود چراغ در بالای تخت خواب یکی از ویژگی های مهم در طراحی اتاق خواب بوده که باعث ایجاد راحتی بیشتر می شود. معمولا برای ایجاد چنین امکانی از آباژور هایی استفاده می شود که بر روی میز های پاتختی قرار داده می شوند. اما یکی از ترند های محبوبی که در اتاق خواب های نسل جدید پیش روی ما قرار می گیرد، لوستر های سقفی ای هستند که دقیقا بالای تخت خواب از سقف آویزان می شوند. چنین نور پردازی ای در اتاقی باریک، هم باعث ایجاد فضایی شلوغ نخواهد شد و هم چنین باعث می شود تا سقف از آن چه که هست بلند تر دیده شده و طبیعا فضایی دلباز تر ایجاد شود.