دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان ایرانی، 13 ایده و ۱۱۳ مدل دکوراسیون شیک و مدرن

نیمکت‌های زیر پنجره که هم جایی برای استراحت در کنار پنجره و منظره منزل هستند هم از لحاظ کاربردی، دارای کشو و کمد هستند و به جادار شدن اتاق شما کمک می‌کند. در دکور اتاق‌ خواب‌هایی که در قسمتی از کنار پنجره قناسی دارند معمولا از این ترفند استفاده می‌کنند تا کجی دیوار را بپوشانند. اگر شما فرزند کوچکی در راه دارید و تصمیم دارید که برای اتاق خواب سیسمونی تهیه کنید و سرویس خواب کودک خریداری کنید و یا حتی اگر می‌خواهید که فرزند شما که اکنون در سن نوجوانی به سر می‌برد سروی.. برای داشتن یک گالری زیبا در خانه خود بهتر است به مواردی همچون جنس، اندازه و تعداد قاب ها، موضوع تصاویر درون قاب، رنگبندی تصاویر و ترکیب بندی آنها در زمان نصب دقت داشته باشید. چنانچه تنوع و تعداد تصاویر زیاد باشد بهتر است از قاب های مختلف استفاده نمایید و برای هر تصویر، قاب مناسب و همخوان انتخاب کنید.

اغلب خانه های امروزی متراژ کمی دارند و دارای اتاق خواب های کوچکی هستند. ممکن است فرزندان در یک خانواده از اتاق خواب مشترک استفاده کنند. شما می توانید اتاق دختران خود را به گونه ای دکور نمایید تا بتوانند در کنار یکدیگر از تمامی فضای اتاق به درستی و به صورت بهینه استفاده نمایند. شما می توانید برای چیدمان اتاق خواب دخترانه از تخت خواب های یک شکل استفاده نمایید و برای دختران خود میزآرایش مشترک و یا میز تحریر با قابلیت استفاده دو نفر را سفارش دهید. برای دیزاین اتاق خواب دخترانه دونفره بهترین گزینه انتخاب تخت خواب دو طبقه است.

آن ها را می توان بر روی دیوار بالای سر تخت و یا بقیه دیوارهای اتاق نصب کرد. ایده های خلاقانه در تزئین دیوار خالی اتاق خواب نقش موثری در زیباترسازی فضای اتاق ایفا می کند. این مکان پناهگاهی مناسب برای کسب آرامش و رفع خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه می باشد. افراد با توجه به روحیه و سلیقه شخصی خود طرح و رنگ دکوراسیون اتاق خود را مشخص می کنند. البته نیازی نیست که یک سبک را به طور کامل در اتاق پیاده کنید، بلکه می‌توانید با خلاقیت و سلیقه خار‌ق العاده خود چند سبک را با هم ترکیب کرده و دکوراسیون خاص خود را به خلق کنید و افراد را شگفت‌زده کنید. پس از مطالعه این مطلب نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • با اینکار نور را به اطراف پراکنده می­‌کنید و موقع استراحت نور سقف چشمانتان را اذیت نمی کند.
  • به شناخت دقیق تئوری رنگ خود بپردازید تا به شما کمک کند به انتخاب یک پالت رنگ آرامش بخش برسید.
  • بنابراین می توان گفت شلف ها هم جنبه کاربردی و هم جنبه تزئینی دارند.
  • با فضایی به سبک روستایی و راحت و صمیمی است، تخت و وسایل چوبی و طبیعی در آن به کار می رود.
  • در این مطلب انواع مدل دیزاین اتاق خواب دو نفره را به همراه طرح های جدید هر یک از وسایل را ارائه دادیم، تا به راحتی اتاقی شیک و چشم نواز درست کنید.

با توجه به اینکه اکثر اتاق خواب ها در خانه های ایرانی به شکل مستطیل و مربع هستند، بنابراین چیدمان و طراحی دیزاین آن ها، به راحتی انجام می گیرد. در برخی مواقع ممکن است، شکل اتاق یک شکل نامنظم و یا منحنی باشد، که در این صورت، نوع چیدمان وسایل و طراحی دکوراسیون کمی مشکل ساز بوده و باید با خلاقیت و ایده های خاص انجام شود. در این قسمت از مقاله بعضی از سبک های مربوط به دکوراسیون اتاق خواب به شما معرفی می شود. اتاق خواب در دکوراسیون منزل پناهگاهی امن و حوزه خصوصی برای استراحت و خواب محسوب میشود. ه در پایان یک روز سخت به آن پناه برده و به کارهای شخصی و استراحت میپردازیم.

روانشناسی ترکیب رنگ دکوراسیون مغازه

به عنوان مثال می توانید تختخواب را طوری قرار دهید که قسمت پایینی آن با بخشی از پنجره تلاقی پیدا کند و درنتیجه فضای بهتری برای رفت و آمد در اتاق و دسترسی به کمد و دراور داشته باشید. بهترین راه برای پیچیدگی بخشیدن به دکوراسیون داخلی رعایت اصل سادگی است. همه ما به دنبال ایجاد دیزاینی پیچیده و باشکوه برای اتاق خوابمان هستیم و فرقی نمی کند که کدام سبک دکوراسیون را برای آن انتخاب کرده ایم. رنگ های حنثی و تیره نیز برای دکوراسیون اتاق خواب هایی با نور اندک مناسب نیستند و حس و حالی خسته و غمزده در فضا ایجاد می کنند. سرویس های خواب کلاسیک به دلیل اینکه تزیینات و طراحی های نسبتا شلوغی دارند، اغلب برای فضای اتاق خواب های ایرانی خصوصا اتاق های کوچک به هیچ وجه مناسب نیستند و جلوه ای بسیار شلوغ و نامتناسب ایجاد می کنند.

۵ مدل لباس با پارچه های گلدار برای پاییز و بهار امسال

از دراوری استفاده نمایید که با دیگر المان های موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد. بکار گیری لامپ های تزئینی دیواری بهترین انتخاب برای اتاق خواب می باشد. استفاده از این لامپ ها به جای آباژورهایی که بر روی زمین قرار می گیرند باعث می شود جای کم تری اشغال شود. با کم ترین هزینه می توان آباژوری را تهیه نمود که علاوه بر تامین روشنایی ملایم اتاق خواب نقش یک عنصر دکوراتیو را نیز ایفا کند. سلام استفاده از متریال‌های طبیعی مانند، چوب، چرم، سنگ و پوست حیوانات به عنوان اکسسوری‌ها در تزیینات داخلی اتاق خواب، مختص سبک روستیک می‌باشد.

گفتیم دریافت آرامش اولین چیزی است که از فضای اتاق خواب انتظار داریم و سبک ساحلی با ایجاد ارتباطی بی نظیر با طبیعت به خوبی ما را به این هدفمان می رساند. عناصر دیزاین ساخته شده از بامبو و یک کاغذدیواری با طرح برگ هایی بزرگ و تصاویری که یادآور طبیعت هستند از جمله ویژگی های متمایزکننده این سبک دکوراسیون به شمار می روند. یکی دیگر از مواردی که چیدمان اتاق خواب را از کسل کننده شدن نجات می دهد، وجود طرح های برجسته در آن است. این طرح ها می توانند در قالب طرح کاغذدیواری، پرده، سرویس ملحفه، قالی و یا دیگر عناصر دکوراسیون به آن اضافه شوند.

دکوراسیون اتاق خواب قائل نیستند و توجه نمی‌کنند که زمان زیادی از عمر خود را در اتاق خواب سپری میکنند. بهتر است از روتختی های ساده استفاده کنید تا فضا شلوغ و بی نظم نشود . برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب می توانید روتختی را از رنگ های روشن انتخاب کنید تا فضا را دلبازتر نشان دهد . از کوسن ها و بالشتک های زیبا با رنگ های مختلف برای جلوه دادن بیشتر به فضا بهره ببرید . اما نکته ی مهم این است که در هر مدل اتاق خوابی با هر نوع رنگ بندی استفاده بیشتر از یک یا دو رنگ باعث از بین رفتن حس آرامش فضا می شود، کاملاً برعکس پذیرایی که استفاده از چندین رنگ را طلب می کند.

به عنوان مثال، استفاده از کفپوش های چوبی یا موکت های یکپارچه برای خانه هایی که در آب و هوای سرد قرار گرفته اند (مانند شهرهای شمال غربی کشور) غالبا راندمان مناسب تری نسبت به کفپوش های سرامیکی دارد. هیچ رنگی نیست که برای دکوراسیون یک اتاق خواب شیک و دلنشین ممنوع باشد، اما مهم است که از هر یک از رنگ ها در چه تونالیته ای و به چه میزانی استفاده می شود. بنابراین اگر دیوارهای اتاق را با رنگ های خنثی رنگ آمیزی کردید، بهتر است از شلف هایی با رنگ های گرم بر روی دیوار استفاده نمایید. از این سبدها می توانید استفاده کنید و بالشت و پتوهای اضافه را درون آن ها قرار دهید.