دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان ایرانی، 13 ایده و ۱۱۳ مدل دکوراسیون شیک و مدرن-پارسیان دکور

طرح راه راه به صورت افقی پشم را در طول هدایت می کند و باعث می شود که فضا عمیق تر به نظر برسد. طرح راه راه به صورت عمودی، چون چشم را به سمت بالا هدایت می کند سبب می شود دیوارها بلندتر و در نتیجه سقف بلندتر به نظر برشد. فقط اکسسوری‌ها و لوازم تزیینی محبوب‌تان را نگه دارید و با ساده نگه داشتن تزئینات و استفاده از طرح‌های مینیمال، روی فضای باز بیشتر تمرکز کنید. لطفا با توجه به تغییرات دائمی قیمتها قبل از خرید، تلفنی استعلام بگیرید . مطمئنم که حدس می‌زدید بهترین نقطه شروع کار، جمع کردن ایده برای فهمیدن سلیقه خودتان است.

  • یکی از قسمت های خانه که مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد دکوراسیون اتاق خواب است و استفاده از کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب می تواند در زیبایی بیشتر این فضا تأثیر چشمگیری داشته باشد.
  • رنگ های حنثی و تیره نیز برای دکوراسیون اتاق خواب هایی با نور اندک مناسب نیستند و حس و حالی خسته و غمزده در فضا ایجاد می کنند.
  • برای طراحی اتاق خواب باید جسارت داشته باشید و تصورات خودتان را روی دکوراسیون پیاده کنید.
  • نمونه­‌‎های ساده و مدرن پرده‌­های تاج تخت برای دکوراسیون سبک مدرن نیز می‌­تواند استفاده شود.
  • با یک صندلی راحت و زیرپایی در انتهای تخت خود یا در گوشه ای، یک فضای صمیمی برای مطالعه یا استراحت ایجاد کنید.
  • به همین دلیل خرید مناسب کمد دیواری اتاق خواب می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری رساند.

ما سعی کردیم از ترفندهای ساده و کاربردی استفاده کنیم تا به راحتی و با کمترین هزینه قابل اجرا باشد. با به کار گیری این ترفندها مجله خبری دکوراسیون مدرن و به روزی دارید و از فضای کاربردی ایجاد شده لذت خواهید برد. در سبک مدرن اغلب شاهد دیوارهایی به رنگی خنثی هستیم که پس زمینه ای مناسب برای عناصر دیزاین محسوب می شود. البته عناصر دیزاین همچون سرویس خواب هم معمولا در رنگ های گرم و نه چندان برجسته ای انتخاب می شوند. در بین رنگ های خنثی، دو رنگ سفید و خاکستری برای دیوارها طرفداران بیشتری دارند. با توجه به تاثیر منفی برخی از رنگ های برجسته همچون بنفش بر خواب ما، اتاق خوابی که در آن از سبک مدرن استفاده شود، فضایی آرامش بخش ایجاد کرده و خوابی با کیفیت را در آن تجربه خواهید کرد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

در تئوری رنگ‌ها، به رنگ‌هایی مانند آبی کم رنگ، اسطوخودوسی یا سبز رنگ‌های آرامش‌بخش گفته می‌شود. رنگ‌های پرانرژی مانند نارنجی و قرمز به تنظیم روحیه و انرژی شما کمک می‌کند؛ اما تم اصلی رنگ دکوراسیون اتاق خواب شما بهتر است رنگی ملایم، سرد و خنثی باشد. پس از آن، کل بودجه‌ای که می‌توانید برای طراحی یا تغییر دکور اتاق خواب کنار بگذارید را به مدیر پروژه اطلاع دهید، تا کار طراحی و اجرای دکوراسیون متناسب با بودجه شما بسته شود. ایده‌هایی درباره‌ی دکوراسیون اتاق خواب سفید، اتاق خواب داخلی مدرن، اتاق خواب های سفید و اتاق خواب های عاشقانه برای خانم ها را در اینجا مشاهده کنید. اگر شما جز افرادی هستید که از سبک های معاصر لذت می برید و آن را به سبک کلاسیک ترجیح می دهید، بهتر است از این نمونه دکوراسیون اتاق خوابی زیبا الگو بگیرید. کاغذ دیواری هایی با نقش و نگارهای بسیار بزرگ نیز می توانند تعادل بصری اتاق را بر هم بزنند و جلوه نازیبایی ایجاد کنند.

قیمت دکوراسیون اتاق خواب به میزان تغییراتی که می‌خواهید بدهید وابسته است. موارد دیگری از جمله متراژ اتاق، پیچیدگی یا سادگی طرح مدنظر شما، متریال و وسایل مورد نیاز و … نیز هزینه دیزاین اتاق خواب و اجرای آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عبارتی، هر پروژه طراحی و اجرای دکور اتاق خواب هزینه خاص خود را دارد. مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون اتاق خواب، شامل مبل، میز، کنسول، میز توالت (میز آرایش) و … از نظر طرح، اندازه و رنگ براساس ایده‌ی کلی طراحی انتخاب می‌شود.

همچنین بهتر است برای قرار دادن ملحفه ها، پتوها و بالش های اضافی نیز فضای مخصوصی در کمد دیواری در نظر بگیرید تا از یک نیمکت یا پاف دارای فضای ذخیره سازی در پای تخت استفاده کنید. در مکان های باریک ایجاد ظاهری قابل توجه و دکوراتیو کار دشوار تری به شمار می رود و به همین دلیل هنگام طراحی اتاق خواب، انتخاب های خلاقانه و تاثیر گذار، نتیجه موفقیت آمیز تری را به همراه خواهد داشت. برای مثال به جای میز های پاتختی ساده و معمولی می توانید مدل های خلاقانه تر و متفاوتی را به کار ببرید. با این روش بدون هیچ تلاش مضاعفی می توانید اتاق خواب خود را به فضایی زیبا تر و قابل توجه تبدیل کنید. چیزی به اندازه‌ی قفسه‌های دیواری نمی‌تواند در دکوراسیون اتاق خواب کوچک، کاربردی و مناسب باشد. از این قفسه‌ها می‌توانید به عنوان میز تحریر و کتابخانه یا جای قرار دادن قاب عکس، وسایل دکوری، لپ‌تاپ و… استفاده کنید.

البته این انتخابی نیست که همه بتوانید داشته باشید، اگر از تخت خواب‌هایی که بالای میز کار یا کتابخانه قرار می‌گیرند بدتان نمی‌آید، می‌توانید این ایده را اجرا کنید. سعی کنید از دیوارها تا می‌توانید بهره ببرید و هر چیزی را لایه لایه روی هم قرار دهید. طراحی اتاق خواباینکه ندانید رنگ های آرام و یکنواخت را انتخاب کنید و یا رنگ های پر انرژی و نورانی، طبیعی است که پس از گشتی در نمونه عکس‌هایی که فقط از اتاق خواب ها جمع کردید می‌توانید کم‌کم تصمیم خود را بگیرید. لایه های مختلف روشنایی محیط شامل نور محیطی، نور تأکیدی و نور کاری یا وظیفه ای است. نور محیطی از طریق لوسترها و چراغ های سقفی و نور تأکیدی از طریق لامپ های رشته ای یا نقطه ای تأمین می شود. اما نور وظیفه ای همان بخشی است که اغلب مورد کم توجهی قرار می گیرد.

بهترین حالت این است که بدانید هدفتان از دیزاین اتاق خواب یا تغییر دکور اتاق خواب چیست. ایده‌ها و انتظاراتتان را با یک طراح باتجربه در میان بگذارید، و درباره هزینه‌های اساسی و احتمالی با او مشورت کنید. قبل از اینکه مفصلاً به توضیح عوامل موثر در هزینه طراحی دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم، لازمست بگوییم که برای دریافت قیمت دکوراسیون اتاق خواب و برآورد حدود آن، می‌توانید سفارش خود را در «خدمت از ما» ثبت کنید. هزینه توسط برترین متخصصان حوزه دکوراسیون در شهرتان به شما اعلام می‌شود. کمد در اتاق خواب، عامل اصلی جهت دوری از آشفتگی بعدی به شمار می‌آید. در نظر داشته باشید که کمدها را چیزی بیش از فضای انبار کردن و نگهداری وسایل در نظر بگیرید.

تعیین نمودن کاربری در دکوراسیون اتاق خواب

از آنجایی که طرح‌های راه راه، تلفیقی از رنگ‌های تیره و روشن هستند؛ فضای متعادلی را برای اتاق خواب درست می‌کنند. دیزاین تخت خواب بالا هم یکی از طرح‌های خاص است که می‌توانید قیمت آن را از متخصصین سلام ساختمان دریافت کنید. یکی از ایده‌های دکوراسیونی خیلی قشنگ برای اتاق پسرها، استفاده از رو تختی‌ها و رو بالشتی‌هایی با طرح زیگزاگی است. تلفیق رنگ سفید با رنگ‌های خنثی مثل رنگ طوسی، فضای اتاق خواب را آرامش بخش‌تر و زیباتر می‌کند. بهترین محل قرار گیری تخت خواب، حالتی است که از هر طرف آن بتوانید بدون دردسر بلند شوید. البته این نوع چیدمان فضای اتاق خوابتان را متعادل و زیباتر نیز جلوه می دهد.

سعی کنید اگر اتاق خواب کوچکی در اختیار دارید از تختخواب هایی که زیر آن قسمت‌های پارتیشن بندی شده. استفاده کنید تا فضای اتاق شما نظم بیشتری به خود بگیرد و این نظم در روحیه شما هم تاثیرگذار خواهد بود. اما اگر نمی خواهید یک سرویس کامل را برای اتاق خواب خود خریداری کنید، می توانید کمد هایی که در حال حاضر در اختیار دارید را به همین روش چیدمان کنید. با طراحی کمد های مخصوص، بسته به ابعاد و فضایی که در اتاق خواب دارید می توانید به فضایی بسیار زیبا و کاربردی دست پیدا کنید. می‌توانید فقط از رنگ‌های محدودی مانند نارنجی، طلایی و صورتی استفاده ‌کنید و آن‌ها را در یک طرح و الگوی مشخص با هم ترکیب کنید. مثل این اتاق خواب که کاغذ دیواری رنگارنگ دارد و از نقش‌های مشابه روی بالش‌ها، صندلی و نیمکت نیز استفاده شده است.

طرح کناف اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما بزرگ است برای دستیابی به دکوراسیون اتاق خواب زیبا می توانید یک کاناپه، صندلی یا یک میز کوچک در پایین تخت خود قرار دهید. اتاق خواب بر اساس سبک دکوراسیون در چندین نوع؛ مدرن، کلاسیک، روستیک، صنعتی، مینیمال و… در انتخاب سبک­ های مختلف اتاق خواب به ویژگی­ های سبک و هماهنگی آن با فضای اتاق و همچنین سلیقه خود توجه کنید. اگر به دنبال یک اتاق خواب مجلل و پر زرق و برق هستید می­ توانید دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک را انتخاب کنید ولی اگر مدرن و شیک بودن را بیشتر دوست دارید اتاق خواب مدرن به درد شما می­ خورد. شاید هم از آن دسته افراد هستید که دکوراسیون­ های خاص و متفاوت را می ­پسندند در این صورت سبک­ های دکوراسیون روستیک، صنعتی یا بوهو انتخاب­ های خوبی هستند. پرده اتاق خواب یک هارمونی با رنگ دیوارها و وسایل شما بوجود می‌آورد.