دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک هالی سارن طراحی داخلی ، دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان

ابتدا یک لیست از وسایلی که یک اتاق خواب لازم دارد را از نظر خودتان بنویسید بعد لوازمی که دارید را مشخص کرده و سپس متوجه می شوید که چه وسایلی باید تهیه کنید و چه لوازمی را باید بدهید یا بفروشید. در انتها مطلب چیدمان اتاق کودک هم می‌تواند برای شما مدل‌های جالبی داشته باشد که می‌توانید به آن سر بزنید. از فضای اتاق، کاربردی استفاده کنید و وسایل کم‌جا را انتخاب کنید. دکورهای چوبی با چراغ‌های هالوژنی و کفپوش چوبی، ظاهر اتاق را مدرن می‌کنند. از چنین طرح‌هایی می‌توانید ایده بگیرید و آن‌ها را با طرح دلخواه خود ادغام کنید و طرحی جدید خلق کنید.

در نظر داشته باشید که کمدها را چیزی بیش از فضای انبار کردن و نگهداری وسایل در نظر بگیرید. راحتی و در دسترس بودن وسایل در کمد باید متناسب با استفاده شما باشد. رگال لباس ها نیز باید به گونه‌ای باشد که برای انواع لباس ها مناسب باشد. ابعاد، رنگ و مدل کمد در اتاق خواب را متناسب با فضا و ایده‌ی کلی طراحی در نظر بگیرید.

  • اگر فضای اتاق به شما اجازه میداد چند تکه ازمبلمان یا وسایل کناف دکوراتیو را با فاصله از دیوارقرار دهیم.
  • نوع رنگ هایی که در چیدمان اتاق خواب استفاده می کنیم تأثیر مستقیمی بر حس و حالی که از فضا می گیریم دارند.
  • گزینش چراغ های روشنایی و نور پردازی باید با سبک مدرن هماهنگی و تناسب داشته باشد.
  • پس اگر به سبک دکوراسیون مینیمال علاقه دارید از تاج تخت استفاده نکنید.
  • این کار باعث می‌شود هنگام استراحت میزان نور ورودی از پنجره ها را کنترل کنید.

پرده‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی خانه و دکور آن دارند. بنابراین انتخاب طرح و رنگ مناسب برای پرده در قسمت‌های مختلف خانه می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی هر بخش از خانه ما بگذارد. هنگام طراحی و انتخاب دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، علاوه بر دیوارها، باید به کف اتاق هم توجه کرد. راحتی شما بستگی به این دارد که بافت کفپوش چقدر طبیعی و راحت است. در سال جدید، کفپوش هایی به صورت ترکیبی یا ساده و کفپوش هایی با ابعاد بزرگ یا اشکال متفاوت مد شده است.

پنج طرح دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

کاربرد نقوش یا طرح های هندسی در سرتخت، تخت خوابی مدرن و شیک را می سازد. کاربرد یک رنگ کمرنگ برای این سرتخت ها، تعادل و آرامشی خاص به اتاق خواب می دهد. سرتخت هندسی بیشتر در اتاق خواب هایی که وسایل و دکورسیون ساده ای دارند، کاربرد دارد. شما میتوانید درسقف اتاق، کمدها، راهرو ها، و پس زمینه کتابخانه و قفسه ها هم از کاغذ دیواری استفاده نمایید. باید انتخاب کاغذ دیواری با طرح، رنگ وبافت مناسب با توجه صورت گیرد تا شاهد تاثیرمثبت آن درفضای خانه باشید.

ایده های جذاب در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها همراه با عکس

یکی از موارد مهم در طراحی اتاق خوابی باریک و کوچک این است که تمام فضا های خالی و پرت اتاق را نیز مورد استفاده قرار دهید. استفاده از کمد هایی با ابعاد و طراحی های خاص می تواند نتیجه مناسبی را در این زمینه به همراه داشته باشد. درست مانند کمد هایی که در اطراف تخت خواب طراحی شده و در فضا بسیار صرفه جویی می کنند، می توانید در اطراف درب اتاق خواب نیز یک کمد کاربردی و زیبا طراحی کنید.

اگر ظاهر خانه شما مدرن و امروزی است نگران نباشید، زیرا می‌توان با رعایت اصول و نکات دکوراسیون، به سادگی این سبک را با خانه‌های امروزی هماهنگ کرد. رنگ‌های پرکاربرد شامل رنگ‌های بهاری و ملایم می‌شود، مانند سفید، سبز روشن، صورتی ملایم، شیری و قهوه‌ای روشن. چوبی تیره می‌تواند تضاد بسیار خوبی با رنگ کرم و بژ روشن و دیگر لوازم اتاق باشد. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای خدمات ساختمانی و به طور خاص کابینت و کمد است. برای دیدن انواع مختلفمدل میز تحریر و کتابخانه در دکوچید کلیک کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید در این سبک از چینی، چراغ دیوارکوب، آینه و لوستر بسیار استفاده شده است و لازم به ذکر است که افزودن طلا یا نقره تکنیکی است که برای بخشیدن ظرافت و کمی پیچیدگی به‌ویژه برای پرده‌های سنگین، ضروری است. وجود عناصر فلزی خام، کانال‌ها و لوله‌های اکسپوز مهمترین پایه‌های تشکیل دهنده سبک صنعتی هستند. این لوله ها از آن دسته تجهیزاتی هستند که معمولا توسط طراحان سبک‌های دیگر کنار گذاشته می‌شوند، اما در این سبک از آن‌ها به عنوان یک اثر هنری استفاده می‌شود.

جالب است بدانید که نورپردازی فضا، تمرکز اصلی این سبک است که بر ریتم شبانه‌روزی نیز تاثیر می‌گذارد و به تعادل زمانبندی بدن شما کمک می‌کند. کفپوش اتاق اغلب چوبی بوده که به رنگ طبیعی خود باقی مانده یا با رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده است. همچنین در سبک روستیک از یک تکه کنده‌ی درخت می‌توان به عنوان میز، و از پسمانده چوبی برای ساخت تخت خواب، صندلی و دیگر لوازم اتاق استفاده کرد.