دکوراسیون اتاق خواب کوچک با ۱۰ ایده بزرگ خلاقانه مجله دیجی استایل-پارسیان دکور

سعی کنید با چراغ های رومیزی برای روی میز کنارتختی، آباژورهای ایستاده و یا چراغ های سقفی آویزان این لایه از روشنایی اتاق خواب تان را ارتقا بخشید. در این مقاله به تفصیل در مورد نکات کلیدی و اثرگذار در دکوراسیون اتاق خواب و مسائل مربوط به آن پرداخته است که شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت میکنیم. یکی از بهترین راه ها برای دادن فضای آرام به اتاق خواب ، تمرکز بر سهولت حرکت است ، یا اینکه چطور می توانید در فضای اتاق با خیال راحت قدم بزنید.

از کوسن ها و بالشتک های زیبا با رنگ های مختلف برای جلوه دادن بیشتر به فضا بهره ببرید . اما نکته ی مهم این است که در هر مدل اتاق خوابی با هر نوع رنگ بندی استفاده بیشتر از یک یا دو رنگ باعث از بین رفتن حس آرامش فضا می شود، کاملاً برعکس پذیرایی که استفاده از چندین رنگ را طلب می کند. این اتاق خواب نمونه ای عالی از مدرنیسم است و در آن عناصر معماری، خطوط و اشکال زیاد، نور طبیعی و وسایل ساده مثل کتابخانه و گلدان به کار برده شده است.

  • شخصی سازی بیشتر از هر فضای دیگری در مورد اتاق خواب اهمیت پیدا می کند چرا که این بخش از منزل کاملا شخصی است و نوع دکوراسیون و چیدمان عناصر آن باید انعکاسی از شخصیت فردی باشد که وقت خود را در آنجا می گذراند.
  • این پالت های ضایعاتی را می توانید از چوب فروشی ها با قیمت بسیار پایین خریداری کنید.
  • در این راستا پارچه ای تک رنگ یا دارای طرح یکسان را انتخاب کنید، آن را از چوب پرده آویزان کنید و سپس درون آن فضا هم یک جالباسی قرار دهید تا فضایی متفاوت، کاربردی و مدرن در اتاق خواب تان داشته باشید.
  • برای مثال قابی که به حالت پازلی به دیوار نصب شده است، فضای خاصی را ایجاد کرده است.
  • زیرا به همان میزان که اتاق خواب بزرگ‌تر باشد، متریال و وسایلی که استفاده می‌شوند، بیشتر خواهد بود.

فضایی وسیع و خالی که می تواند جای مناسبی برای لباس های فصلی باشد. مثلا در تابستان لباس های گرم را زیر تخت بگذارید و در زمستان لباس های خنک و تابستانه را. می توانید کلی از وسایلی که شاید سالی یکبار به سراغ آن ها می روید را زیر تخت بگذارید. حتی می توانید در صورتی که خیلی اهل سفر نیستید این وسایل را در چمدان ها بگذارید چمدان ها زیر تخت بروند تا باز هم جای بیشتری در سایر فضاهای اتاق داشته باشید. آباژور می تواند به فضاسازی بهتر در اتاق و ایجاد یک گوشه دنج و دوست داشتنی در اتاق خواب کمک زیادی کند.

تکنیک هایی برای بزرگتر به نظر رسیدن اتاق خواب

حتما نیاز نیست که هدبورد را از فروشگاه های خاصی خریداری کنید، خودتان هم می توانید آن ها را درست کنید. استفاده از هدبورد های L مانند (به شکل L) بخشی از کانسپت طراحی است که به زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما منجر خواهد شد. در این اتاق خواب مدرن از چوب طبیعی در دیوار و کف، دیوار قرمز و نور طبیعی به عنوان دکوراسیون اصلی استفاده شده است. بدون پنجره یعنی به صورت کاملا تاریک با نورگیری کم متفاوت بوده و پاسخ به سوال شما می تواند بسته به یکی از این دو گزینه تغییر کند.

تخت خواب را در مرکز دیوار و دور از پنجره و درب قرار دهید!

اما این نکته مهم در مورد وسایل اتاق خواب اهمیت ویژه ای پیدا می کند. برای حفظ انسجام اتاق خوابی با دیزاین اتاق خواب مدرن، نیاز است تک تک عناصر آن متناسب با آن انتخاب شوند. در این میان سرویس خواب یکی از تاثیرگذارترین این عناصر در وجهه ی کلی فضا محسوب می شود. سرویس خواب مدرن و اسپرت همان گزینه ای است که برای اتاق خواب مدرن خود به دنبال آن هستید. این سرویس خواب ها در طرح و رنگ های مختلف متناسب با پالت رنگ های متنوع موجود اند اما فراموش نکنید در سبک مدرن اغلب از رنگ های گرمی همچون بژ یا رنگ هایی خنثی همچون سفید استفاده می شود. وسایل پایه‌دار، به‌خصوص قلاب‌های فلزی یا پایه‌های چوبی ساده در سبک مدرنِ اواسط قرن زیاد دیده می‌شوند.

می توانید از یک آیینه قدی با ریسه های نور در اطراف آن کمک بگیرید و فضایی رمانتیک داشته باشید و یا چندین آیینه را برای ساخت گالری دیواری انتخاب کنید و جلوه ای مدرن و جذاب به فضا ببخشید. وجود تناسب بین ابعاد عناصر دکوراسیون و فضا از مهمترین نکاتی است که باید مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال طبیعتا انتخاب تختخوابی بزرگ برای اتاق خوابی کوچک، نتیجه ای جز ایجاد محیطی آشفته نخواهد داشت. از طرفی انتخابی تختخوابی با تاج تختی بلند باعث خواهد شد سقف بلند آن خالی به نظر نرسد. در مورد اتاق خواب های بزرگتر مراقب باشید اتاق بیش از حد خالی به نظر نرسد. در این راستا اضافه کردن یک صندلی یا اتومان به دیزاین آن را اضافه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب – 9 نکته طلایی که اتاقتان را زیبا جلوه می دهد!

همچنین در زمستان که کف اتاقها سرد و خشک می شود وجود یک فرش گرمای بیشتری به اتاق می‌بخشد. برای داشتن یک دکوراسیون خیره کننده فرشها را متناسب با پالت رنگی اتاق انتخاب کنید. پیشنهاد میکنیم مجله خبری دکوراسیون که رنگ فرش را با یکی از موارد؛ پرده اتاق خواب، رنگ دیوار و یا رو تختی هماهنگ کنید. فرش‌های وینتیج یا کهنه‌­نما گزینه مناسبی برای دیزاین و دکوراسیون اتاق‌­های خواب با سبک مدرن می‌باشند.

اگر به تغییر وسایل اتاق خواب یا نصب کاغذ دیواری های زیبا نیاز داشتید، با مشورت گرفتن از یک طراح حرفه‌ای دکور اتاق خواب بهترین رنگ را انتخاب کنید. نکته ای که برای دکوراسیون این اتاق خواب وجود دارد انتخاب هوشمندانه وسایل و اکسسوری ها است. قرار دادن صندلی و میز در پایین تخت محل مناسبی را برای نشستن، مطالعه و استراحت فراهم می کند. بهترین ویژگی این اتاق دیوارهای هنری آن است که جلوه ای از طبیعت را به فضای اتاق آورده است. امروزه برای دکوراسیون اتاق خوابی زیبا از وسایل مختلف برای چیدمان کمک می گیرند.