دکوراسیون اتاق خواب 9 نکته طلایی که اتاقتان را زیبا جلوه می دهد! مدیا دکور

اگر اتاق پسران شما کوچک است و می‌خواهید از کم‌ترین فضا بیش‌ترین بهره را ببرید، ایده بالا که توسط یکی از متخصصین سلام ساختمان در تهران اجرا شده است برای شما کاملا مناسب است. پس با در نظر گرفتن این نکته، سعی کنید که وسایل غیر ضروری را در کمد و کمد دیواری چیدمان کنید. همچنین می توانید آن هایی که کاربرد خیلی کمی دارند را زیر تخت جا دهید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پنجره دار به نورپردازی کمتری نیاز دارد و نورها بیشتر جهت مطالعه در شب طراحی می‌شود. در اتاق خواب‌های کوچک و کم نور، نور غیرمستقیم یکی از مهمترین قسمت­های دکوراسیون داخلی اتاق خواب محسوب می­‌شود. علاوه بر لوستر موجود در اتاق، از نورهایی مثل آباژور، نورهای مخفی و یا ریسه های کم نور استفاده کنید.

  • این سبک بسیار شبیه به سبک اسکاندیناوی است، با این تفاوت که این سبک مربوط به زمان مدرنیسم است و شامل آثار هنری‌ای مانند چاپ انتزاعی یا الگوهایی است که طراحی اسکاندیناوی هرگز شامل آن‌ها نمی‌شود.
  • اغلب خانه های امروزی متراژ کمی دارند و دارای اتاق خواب های کوچکی هستند.
  • پیشنهاد می‌کنیم اگر از رنگ صورتی پررنگ به‎‌عنوان رنگ اصلی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه صورتی استفاده می‌کنید، حتما به میزان نورگیر بودن اتاق توجه داشته‌بشید.
  • فرش یا قالیچه دو در دو یا دو در سه و یا سه در چهار متری با توجه به ابعاد اتاق خواب ، جهت دکوراسیون داخلی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً دور فرش یا قالیچه خالی می ماند و کف پارکت یا سرامیکی نمایش داده می شود .
  • جهت برقراری تماس کارشناس با شما و پاسخ به سوالات شما، لطفا شماره تماس و نام خود را برای کارشناس ارسال نمایید.

فرش هایی با طرح های پوست پلنگ، گورخر، ببر یا دیگر حیوانات می تواند انتخاب جذاب و متفاوتی باشد. اگر اتاق خوابی ساده و با پارچه های یک رنگ دارید که طرح زیادی ندارند، این نوع فرش برای اتاق شما عالی است. تصور بیشتر افراد این است که در اتاق خواب کوچک از فرش کوچک استفاده کنند. بهتر است برعکس از فرشهای بزرگ در خانه های کوچک استفاده نمایید. در منازل کوچک یا اتاق خواب های کوچک این حرکت تاثیر منفی در زیبایی خواهد داشت. وقتی برای سنین زیر 5 سال طراحی میکنید درنظرداشته باشید که تا بیشترین حالت ممکن شکستگیها را از بین ببرید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره؛ چیدمان جدید و زیبا

می توانید چندین قفسه را در بالای تختخواب یا به یکی از دیوارها نصب فضایی کوچک برای نگه داری وسایل تان درست کنید. شما هم می توانید در ادامه تجربه های خود در زمینه طراحی چیدمان اتاق خواب را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال سبک دکوراسیونی هستید که برای هر دوی فضاهای کوچک و بزرگ مناسب باشد پس بوهو شیک همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

محسن: طرح‌های جابی بود…

لوازم اتاق خواب شما می‌توانند از متریال فلزی هم ساخته‌شده‌باشند. متریال فلزی در ترکیب با طراحی‌های مدرن، می‌تواند زیبایی و جذابیت خاصی به فضا ببخشد. در انتخاب مبلمان اتاق خواب، روی نیازهای اصلی خود تمرکز کنید و از زیادی شلوغ کردن فضا خودداری کنید. به عنوان مثال، یک صندلی با چند کاربری متفاوت در اتاق خواب، کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین وظایف دختر بچه‌ها درس خواندن است و ما نیز باید برای آن آمادگی کافی را داشته باشیم و برای اتاق او فضایی را برای درس خواندن و مطالعه در نظر بگیریم. فضای مطالعه نیاز به میز تحریر و کتابخانه دارد با انجام این کار قطعا فرزند شما نسب به انجام تکالیف درسی خود راغب‌تر می‌شود.

۱۳ ایده و ۱۱۳ مدل دکوراسیون اتاق خواب شیک، ساده و مدرن ایرانی

اگرچه ممکن است که فرزندانمان دو قلو باشند اما می‌توانند سلیقه و روحیه متفاوتی داشته باشند. اولین گام انتخاب یک سبک مشخص برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است و پس از آن تعیین پالت رنگی یا همان تم رنگی برای اتاق است تا بتوانیم وسایل اتاق را متناسب با هم ست کنیم و براساس اصول فنگ شویی چیدمان کنیم. بنابراین اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون اتاق خواب دخترانه منزل‌تان دارید باید سادگی فضا را رعایت کنید و اگر می‌خواهید از وسایل دکوری در اتاق خواب استفاده کنید دقت زیادی به خرج دهید تا با سبک طراحی دکور اتاق هماهنگی داشته باشد.

به عنوان مثال طبیعتا انتخاب تختخوابی بزرگ برای اتاق خوابی کوچک، نتیجه ای جز ایجاد محیطی آشفته نخواهد داشت. از طرفی انتخابی تختخوابی با تاج تختی بلند باعث خواهد شد سقف بلند آن خالی به نظر نرسد. در مورد اتاق خواب های بزرگتر مراقب باشید اتاق بیش از حد خالی به نظر نرسد. در این راستا اضافه کردن یک صندلی یا اتومان به دیزاین آن را اضافه کنید. در مورد انتخاب عناصر دکوراسیون اتاق خواب صرفا آن هایی را که مورد نیازند، مد نظر قرار دهید که این اغلب شامل تختخواب، یک یا دو میز کنار تختی، یک دراور یا کمد و یک صندلی است. هر چیز دیگری خارج از این لیست می تواند فضای آن را آشفته و نامرتب سازد.

استفاده از رنگ ها، عناصر و وسایل مناسب در اتاق خواب، سبب ایجاد یک دکوراسیون جذاب و خاص شده و حضور در اتاق خواب برای خود شخص و سایر افراد لذت بخش خواهد بود. در دکوراسیون ساده، هماهنگ بودن اجزا، رنگ ها و عناصر نتیجه خوبی را به همراه دارد. به بیان دیگر هرچقدر وسایلی از قبیل روتختی، پرده و فرش از نظر جنس و رنگ با یکدیگر هماهنگی داشته باشند، از شلوغی اتاق جلوگیری می شود. در این نوع سبک سعی کنید، از کمد های دیواری، شلف و قفسه ها نهایت استفاده را ببرید، چون خلوت بودن محیط، سادگی و شیک بودن آن را نمایان می کند‌. استفاده از کاغذ دیواری می تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را تغییر دهد . می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار برای ایجاد یک فضای جدید و زیبا بهره بگیرید .