دکوراسیون داخلی چیست ؟ تعریف هنر طراحی داخلی + شغل طراح دکوراسییون-پارسیان دکور

در این نوشته میخواهیم موضوعات مهم مرتبط با دکوراسیون منزل و راهنمای بازسازی منزل را بررسی کنیم. هنگامی‌که برای رسیدن به پاسخ سؤالات خود اقدام به جستجو در گوگل می‌کنید با نتایج زیادی در صفحه جستجوی خود مواجه می‌شوید که این نتایج ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. به دلیل جذابیت و همه‌گیر شدن مجله خبری دکوراسیون داخلی، دیگر طراحی دکوراسیون مختص به خانه‌های مسکونی نیست . در محل‌های کاری، ادارات، مغازه‌ها، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و سایر فضاها از قوانین آن استفاده می‌شود. شاید در گذشته اتاق نوزاد و کودک اهمیت چندانی نداشت اما امروزه تاثیر این قضیه ثابت شده هست، چون مستقیما در روحیه و شخصیت نوزاد و کودک تاثیرگذاره.

  • برای مثال استفاده از میزهای تاشو برای آپارتمان های کوچک یا قفسه های مخفی در زیر میزها و … می تواند کاربری بودن این سبک را به خوبی نشان می دهد.
  • متریال‌ مورد استفاده در گذشته بیشتر چوب با رنگ‌های طبیعی بوده و به همین دلیل اکثر آشپزخانه‌ها فضایی تیره داشتن اما امروزه متریال مختلف مثل ام‌دی‌اف باعث شده تنوع رنگی هم افزایش پیدا کنه.
  • ریاضیات و تناسب ریاضی نقش بسیار مهمی در چیدمان صحیح منزل شما دارد.
  • هدف این کار جلوگیری از خسته‌کننده و یکنواخت شدن فضای خانه است.

یکی از مهم ترین قسمت های فضای آشپزخانه ویترین آن است که می تواند قسمت چشمگیر و جذاب فضای آشپزخانه باشد و در صورتی که تزیین این ویترین به صورت صحیح و هوشمندانه باشد می تواند ظاهر آشپزخانه را بسیار چشم .. بله، از طراحی تا بازسازی و اجرای دکوراسیون تماما توسط تیم دکور پلاس اجرا می گردد . بهتر است از قبل تمام وسایل را با توجه به ابعاد و سبک خانه خریدری نمایید و با ذهنیت قبلی از جایگاه تقریبی آن ها، وسایل را انتخاب کنید.

درآمد رشته طراحی دکوراسیون داخلی همانند سایر رشته‌های آکادمیک، کاملا وابسته به خود شخص است. تفاوت اصلی در نرم افزارهای طراحی سه بعدی قدرت موتور گرافیکی آن نرم افزار است که اصطلاحاً به این عملیات رندر گیری میگویند. هرچه رندر گیری قویتر باشد تصویر نهایی به واقعیت نزدیکتر است و جلوه طبیعی تر دارد. عمده تفاوت در قیمت طراحی داخلی به دلیل نرم افزار طراحی است که طراح از آن استفاده میکند. به عنوان مثال نورپردازی و نقشه های اجرایی قیمت طراحی را بالاتر میبرند.

طراحی داخلی به سبک انتقالی

قوانین مشخصی برای چیدمان آن وجود دارد و انعطاف‌پذیری سبک امروزی نسبت به مدرن بیشتر است و علاقه و تمایلات به‌روز مردم در آن گنجانده‌شده است. برای اینکه بتوانید در منزل خود سبک مشخصی داشته باشید باید از سبک‌های مختلف آگاهی داشته باشید. دیوارها طوسی (میزان تیره و یا روشن آن را بسته به سلیقه و اثاثیه متفاوت است) با مبلمان آبی.

طراحی دکوراسیون، از طراحی تا بازسازی ساختمان

یا این که چوب مبلمان را رنگ کنید تا مبلمان شما نو تر و تازه تر به نظر برسند. یک لیست تهیه کنید که از چه مواردی خوشتان می آید و می خواهید از آن ها استفاده کنید. اگر میزان هزینه برایتان اهمیت ندارد می توانید هر چیزی که خوشتان می آید و دوست دارید را در این لیست جای دهید تا برای زمان طراحی دکوراسیون از آن استفاده کنید. در لیست طراحی دکوراسیون داخلی،‌ هر آیتم را اولویت بندی کنید تا بتوانید اول از همه موارد مهم را انجام دهید. در طراحی دکوراسیون خانه به روشی مناسب،‌ برای خودتان چالش به وجود بیاورید و در طراحی خود ریسک داشته باشید. در طراحی دکوراسیون به موارد مهمی چون هزینه ها توجه داشته باشید که نسبت به هزینه ای که می خواهید صرف این کار کنید، باید چقدر خلاقیت به خرج دهید و چقدر از وسایل مختلف استفاده کنید.

طراحی داخلی به مجموعه ای هماهنگ از نقشه های معماری، چیدمان و مبلمان و المان های دکوراتیو میگویند و وظیفه طراح داخلی این است که با استانداردهای مهندسی معماری، پلان چیدمان و المان های دکوراتیو را با توجه به نیاز ساکنین طراحی کند. یکی از اصلی ترین مراجع مهندسی معماری در زمینه طراحی داخلی کتاب اطلاعات مهندسی معماری نویفرت است که ترجمه فارسی آن نیز در ایران موجود است. این کتاب در واقع مهمترین مرجع مهندسین معمار برای طراحی نقشه های معماری در جهان است. ابعاد و استانداردهای موجود در این کتاب باید دقیقاً در پروژه های ساختمانی رعایت شود تا بهترین طراحی صورت پذیرد.

استودیو معماری فراز برندی معتبر در دنیای معماری و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که خدمات خود را در زمینه معماری و طراحی داخلی منازل، فروشگاه ها، ویلاها، ادارات و مراکز تجاری، ارائه می کند. قدم بعدی تعیین کل هزینه‌ای است که برای طراحی دکوراسیون منزل در نظر گرفته‌اید و تعیین حدود مبلغ برای هر یک از وسایل موردنظر است. از اهمیت سبک و نظرسنجی از اعضای خانواده و رسیدن به یک سبک واحد چندین بار صحبت کردیم. این موضوع رو نباید دست کم گرفت، اینکه برای هر قسمت از خانه یک سبک دکوراسیون انتخاب بشه، اتفاق جالبی نیست و آشفتگی ایجاد می‌کنه. توجه به فضاهای منفی شاید براتون غریب به نظر برسه اما اصل مهمی در طراحی معماری به شمار میاد.