دکوراسیون داخلی چیست ؟ تعریف هنر طراحی داخلی + شغل طراح دکوراسییون-پارسیان دکور

انتظار می‌رود به مواردی مانند سیم‌کشی برق، لوله‌کشی و عایق‌کاری ساختمان توجه بسیاری داشته باشید. دانستن این مطلب موجب می‌شود که بهتر بتوانید متر یال موردنظر خود را انتخاب کنید و مراحل کار خود را با دقت بیشتری مدیریت کنید. معمولاً ساختمان‌ها از چند طریق بازسازی می‌شوند یا ساختمان‌هایی احیا می‌شوند.

  • بر اساس آمار ما بیشتر از 80 درصد از وقت خود را در فضاهای بسته سپری می‌کنیم.
  • مشخص است که شما اگر در یک زمینه استعداد داشته باشید و در همان رشته تحصیل و کار کنید بسیار موفق خواهید بود.
  • معمولاً برای پروژه های لوکس از نرم افزار تری دی مکس و برای پرزنت طراحی به کارفرما از نرم افزار اسکچاپ استفاده میشود.
  • مانند سایر چیزهایی که در جهان وجود دارد، دنیای معماری و طراحی داخلی نیز هر روز در حال گسترش و پیشرفت بوده و متخصصان ، طرح های تازه ای به آن اضافه می کنند.
  • توجه به این نکته ضروری است که این‌گونه فضاها را می‌بایست با عناصر ارزان‌تر تزئین کرد.

انتخاب یک دکوراسیون داخلی مناسب برای محل کار ( که می تواند فضای اداری، مغازه یا یک فضای تجاری خاص باشد ) می تواند بازدهی ما را برای ایده پردازی و ادامه‌ی کارها بیشتر کند. همان طور که پیش تر گفتیم، طراحی دکوراسیون داخلی زیبا، باید دارای ویژگی مهمی به نام هماهنگی و یک پارچگی باشد. طراح داخلی شما باید آن قدر با تجربه و کار بلد باشد که بتواند هنر ترکیب بندی خود را به خوبی به نمایش بگذارد.

در این نوع سبک استفاده از آجر و یا چوب در ظاهر دکوراسیون پرکاربرد است . یک خانه طراحی شده به روش صنعتی از یک روش استفاده شده از مجله خبری دکوراسیون ساختمان صنعتی است. کلمه مدرن در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه با رنگی ساده و منظم مثل استیل و شیشه طراحی می شود می گویند.

از پرده های سبک و ساده و با رنگ روشن در دکوراسیون منزل استفاده کنید و اجازه بدهید که نور طبیعی بیشتری به داخل منزلتان راه یابد. از دیگر ویژگیهای رنگ های سرد تمایل آنها به عقب نشستن آنها است و اگر در فضایی از رنگ های سرد استفاده شود فضا را بزرگتر نشان می دهد بنابراین اگر مساحت فضایی کوچک باشد به کارگیری رنگ های سرد می تواند انتخاب مناسبی باشد. در روانشناسی رنگ ها هر رنگی حس خاصی را تحریک می کند به هنوان مثال رنگ قرمز، حس هیجان را تحریک می کند یا رنگ آبی حسی از آرامش را القا می کند که آگاهی از این ویژگیها می تواند به خلق فضایی موفق تر و حرفه ای تر کمک کند. درست است که در این رشته همانند باقی رشته‌های دانشگاهی قواعد و مراحلی را باید بدانید، اما خلاقیت عامل بسیار مهمی است که موجب موفقیت شما می‌شود.

هماهنگی رنگ‌ها

قطعا با رعایت این موارد دکوراسیون داخلی یک خانه زیبا و متفاوت را انجام خواهید داد. داشتن یک منزل خاص و زیبا باعث افزایش انرژی روزمره در افراد می گردد. همچنین در طراحی و بازسازی دکوراسیون داخلی می توان از دیوار پوش های آینه ای در فضاهای مختلف استفاده نمود. برای ایجاد آسایش در دکوراسیون داخلی باید از المان های آزار دهنده دوری کنیم و در صورت مواجه با این موارد در پروژه بتوانیم با ترفندهای طراحی دکوراسیون داخلی آنها را رفع کنیم.

اگر هزینه‌ها برای‌تان مهم نیست، هرچه را که دوست دارید در روند طراحی دکوراسیون داخلی اضافه کنید را در لیست بنویسید. سپس تصمیم بگیرید از عهده کدام یک بر می‌آیید و آن‌ها را اولویت بندی کنید. یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین دکوراسیون‌ها مربوط به قسمت پذیرایی و نشیمن منزل است. تصور کنید که از یک تی وی وال بی‌نظیر و خاص در نشیمن منزل استفاده کنید. همچنین با استفاده از پوشش‌های خاص مانند پارکت، سرامیک، لمینت و غیره برای کف و یا استفاده از مدرن‌ترین طراحی‌های داخلی برای پوشش سقف و یا استفاده از پارچه‌های مدرن و خاص برای پوشش دیوارها و …

فضای مورد‌نظر را شلوغ نکنید، وسایلی که خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و با محیط شما هم‌خوانی ندارند را دور بریزید. گذشته از خود میز تلویزیون، طراحی دیوار مربوط به آن هم نقش مهمی در زیبایی فضا دارد و باید از طراحی خوبی برخوردار باشد. گاهی با وجود همه زحمات و هزینه هایی که برای دکوراسیون خود انجام می دهید باز هم دکوراسیون برای شما آنچنان دلچسب نیست. شاید علت آن وقع اشتباهاتی در طراحی باشد که به قدری رایج و متداول است گه گاهی اصلا متوجه آن نمی شوید.

دکوراسیون اتاق‌ خواب

در این نوع طراحی یکسری خطوط مستقیم و مشخص وجود دارد که شامل پالت رنگی ساده نیز هستند. طراحی دکوراسیون داخلی مجموعه از عوامل مختلف از جمله فرم ها، نور، رنگ، بافت ، کف ، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در خود جای می دهد. در اصل این عناصر ابزار و وسایل کار برای طراح می باشند که همه به شکل هماهنگ و مناسب در یک طرح مربوطه قرار می گیرند. یکی از مهم ترین وظایف و مسئولیت هایی که طراح دکوراسیون داخلی به ان می پردازد، انتخاب سبک مناسب است. طراح با توجه به ابعاد و اندازه‌ های خانه، سلیقه‌ی افراد و وسایل موجود، سبک مناسب برای خانه را انتخاب می کند و به عنوان پیشنهاد به کارفرما ارائه می دهد. طراحی دکوراسیون داخلی محل کارهمان طور که پیش تر گفتیم، محل کار، یکی از محیط هایی است که بسیاری از ما بسیاری از وقت خود را در آن جا صرف می کنیم.

نکات مهم در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

به این موضوع که وسایل در یک مکان چگونه کنار هم قرار بگیرند اهمیت داده نمی‌شد اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و درک عمیق‌تر افراد از محیط و ابزار این موضوع بیش از پیش حائز اهمیت شده است. طراحی دکوراسیون داخلی فقط با داشتن دانش در این زمینه امکان پذیر نیست.برای داشتن یک طراحی دکور داخلی به سبک مدرن، طراح باید دارای یک حس زیبایی شناختی قوی باشد. علاوه بر ذات زیبایی دوست انسان ،داشتن یک دکور با نهایت هارمونی و تناسب از به هم ریختگی روانی انسانها جلوگیری می کند.بنابراین می توان گفت رشته طراحی دکوراسیون داخلی ، امروزه به یک رشته تخصصی تبدیل شده . در واقع این نوع سبک از هر گونه در هم ریختگی و شلوغی در محیط خانه جلوگیری می کند. یکی از ویژگی های بارز این نوع سبک سادگی در شکل و طراحی اثاثیه است. همچنین این سادگی را می توان در پوشش و دکور ساده دیوارها به خوبی مشاهده نمود.

می خوایم چند تا ایده خوب برای طراحی دکوراسیون داخلی به شما بدیم. مساله‌ای که در آشپزخانه اهمیت پیدا می‌کنه، جای‌گذاری وسایل متعددی هست که در اون استفاده میشه؛ از وسایل بزرگی مثل یخچال و گاز و … تا ظروف مختلف. اگر دقت کرده باشین هنرمندان در دنیای خاص خودشون زندگی می‌کنن، طبیعت منبع الهامشون هست و جزئیات براشون بسیار اهمیت داره. کلی وسایل خرد و ریزی دارن که پشت هر کدوم داستانی نهفته است و احتمالا نظم و هماهنگی رو در جاهایی می‌بینن که بقیه شاید اون رو کمی هم آشفته بدونن.