دکوراسیون داخلی کلاسیک و ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک هنر عمران-پارسیان دکور

راهنمای خرید کاغذ دیواری – هر آن چه برای انتخاب گزینه… همچنین آن ها را به صورت دست ساز انتخاب کنید تا جزئیات و ظریف کاری های روی آن ها، اصالت سبک کلاسیک را به خانتان انتقال دهد. دو پایه اصلی چیدمان کلاسیک منزل، تقارن و تناسب می باشند. یادتان باشد، سقف، ستون و دیوارهای ساده در خانه های کلاسیک جایی ندارند و باید آن ها را با گچ بری، سر ستون و قاب بندی دیزاین کنید.

  • استفاده از چوب بیشتر به چشم می‌خورد و روی آن کنده‌کاری‌های شکیل نیز دیده خواهد شد.
  • به طور کلی کاغذ دیواری ها، پانل های چوبی، سنگ های گرانقیمت، اکسسوری ها و …
  • و از پرده‌های سبک مانند پرده‌های حریر سفید رنگ و کاملا ساده در این سبک استفاده نمی‌ گردد.
  • استفاده از فرش‌های ابریشمی دست‌بافت که به صورت متقارن سطح کف را پوشش داده است گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.
  • معمولاً رنگ پارچه‌ای که برای قسمت دکوری پرده انتخاب می‌شود، همرنگ پارچه مبلمان انتخاب می‌گردد.
  • در تمام بخش‌ها مانند کابینت آشپزخانه، میز و صندلی، دسته و بدنه مبلمان و حتی ساخت مجسمه ها از چوب استفاده می کنند.

در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک شومینه به عنوان یک المان اصلی می باشد. شومینه هایی ساخته شده از سنگ های بسیار مرغوب در رنگ های مرتبط با فضای داخلی و یا به رنگ دیوارها فضای مجلل سبک کلاسیک را کامل می کند. استفاده از کاغذ دیواری با طرح های کلاسیکی برای زیباسازی دیوارها مورد استفاده قرار می مجله خبری دکوراسیون گیرد. کاغذ دیواری های نفیس و گران بها، دیوارپوش های ابریشمی و پارچه ای نقش زیبایی دادن به دیوارها را برعهده داشته و در این سبک جایگاه ویژه ای دارند. همچنین می توان از گچبری های هنرمندانه برای پوشش دیوارها استفاده کرد. از دیگر ویژگی های یک دکوراسیون به سبک کلاسیک درخشش و لوکس بودن آن است.

چه لوازمی را برای طراحی داخلی کلاسیک و ساده خانه لازم داریم؟

رنگ غالب در طراحی ساختمان هایی به سبک کلاسیک اکثرا سفید است. رنگ سفید چه در نمای بیرون خانه و چه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد. البته در کنار این رنگ استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری، کرم، طلایی، نقره ای و بژ نیز میتواند ترکیب های رنگی مناسبی را ایجاد کند تا هارمونی فضایی جذابی در خانه ها به وجود بیاید. البته ویژگی های معماری به سبک کلاسیک در نواحی مختلف یکسان است.

یکی از ایرادات بسیار فاحش دکوراسیون های کلاسیک خانه های ایرانی، استفاده از اکسسوری و تزیینات مدرن در کنار مبلمان کلاسیک است. که یک ترکیب ناهماهنگ و نازیبا را به معرض نمایش می گذارد و لازم است به این نکته مهم دقت کافی داشته باشید. آشکارترین نشانه آشپزخانه‌های کلاسیک استفاده از کابینت‌های چوبی لوکس و شیک می باشد به طوری که روی درب و نمای آن‌ها منبت کاری شده است و نقش‌های برجسته زیبایی حک می شود. فضای داخلی آشپزخانه‌های کلاسیک همچون صنایع دستی خاص و منحصربفرد هستند. در ادامه تصاویر مدل‌های آشپزخانه‌های کلاسیک با طراحی‌های فوق العاده زیبا و خاص را مشاهده خواهید کرد. برای مطالعه بیشتر در مورد طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های کلاسیک به این صفحه مراجعه فرمائید.

تمام آنچه درباره یک دکوراسیون کلاسیک ایده‌آل باید بدانیم!

رنگ‌های غالب در دکوراسیون کلاسیک قهوه‌ای ، خردلی ، نسکافه‌ ای تیره، کرم‌ رنگ و در نهایت طلایی است. به این نکته مهم دقت داشته باشید که رنگ های دیزاین کلاسیک، وقار و ابهت خاصی دارند و نمی توانید از هر رنگ دلخواه در این سبک استفاده کنید. طراحی داخلی کلاسیک بسیار مجلل و خاص خواهد بود برای منزل شما .

تفاوت دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون مدرن

دیوار، کفپوش و سقف در تمام فضاها باید از یک سبک، رنگ و طرح پیروی کنند. بسیاری از افراد گمان می کنند که معماری لابی چندان پیرو الگوهای طراحی داخلی کلاسیک نیست. این در حالی است که الگوی کلاسیک به راحتی در فضاسازی لابی به کار گرفته می شود.

سبک کلاسیک سبکی است که به معیارهای تعادل، هماهنگی و تناسب پاسخ می دهد. طراحی به سبک کلاسیک شامل عناصر تزیینی ظریف و حکاکی هایی است که یادآور شکوه عصر باستان در یونان و روم است. تنها عیب در دیزاین کلاسیک خانه بالا بودن هزینه ها می باشد. ملزومات و وسایل مورد استفاده در این محیط ها اغلب عتیقه بوده یا به خاطر جنس های لوکس و متریال های با ارزش از قیمت هایی بالایی برخوردار می باشند. نگهداری از این وسایل نیز کار سخت و هزینه بری می باشد.