دکوراسیون داخلی کلاسیک و ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک هنر عمران-پارسیان دکور

هر اندازه که رنگ ها فاخرتر باشند ، دکوراسیون کلاسیک شما لوکس تر جلوه خواهد کرد. تزیینات در سبک کلاسیک از جایگاه ویژه ایی برخوردار است. در این سبک از پانل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری های مرغوب ، برای دکوراسیون دیوار ها استفاده می شود. معمولا پانل های چوبی از چوب گران بها ساخته می شوند و گچبری های دیوار نیز با دقت و ظرافت انجام می شود. کاغذ دیواری های مورد استفاده در این سبک بایستی یه سبک کلاسیک انتخاب شوند. بهترین انتخاب برای کاغذ دیواری سبک کلاسیک استفاده از کاغذ دیوار های پارچه ایی و مخصوصا کاغذ دیواری ها یا دیوارکوب های ابریشمی می باشد.

اما تعاریف سبک کلاسیک با معماری داخلی سنتی متفاوت است و مفاهیم و شیوه های پیاده سازی آن ها با یکدیگر فرق دارد. می توان گفت که سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته است. دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن هجدهمی در انگلستان تا دکور روستایی فرانسوی و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور می شود. همان طور که مطالعه کردید، دکوراسیون کلاسیک، سبکی لوکس و مجلل و پر از جزئیات و ظریف کاری ها با هندسه و معماری دقیق است. اگر شما هم به این دکوراسیون بسیار زیبا علاقه دارید، با من همراه باشید تا 8 اصل برای اجرای سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی را کنار هم یاد بگیریم.

  • کابینت های کلاسیک عمدتا از چوب های بلوط یا گردو هستند.
  • در هرحال، مبلمان های ساده و بدون تزیین، حتی اگر به سبک های خاص طراحی شده باشند، به ندرت می توانند یک دکوراسیون کلاسیک را تداعی کنند.
  • البته در کنار این رنگ استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری، کرم، طلایی، نقره ای و بژ نیز میتواند ترکیب های رنگی مناسبی را ایجاد کند تا هارمونی فضایی جذابی در خانه ها به وجود بیاید.
  • در عین حال، اتاق بسیار شیک و با پرستیژی هم خواهید داشت.

در نتیجه درخشان ترین طراحی داخلی کلاسیک را به مشتری خود ارائه می دهند. برای آن ها نوسازی یا بازسازی دکوراسیون داخلی هیچ تفاوتی ندارد. از لوازم متعدد و معمولا با ابعاد بزرگ استفاده می‌شود. بنابراین مجله خبری دکوراسیون توصیه می‌شود چیدمان طراحی داخلی کلاسیک در متراژ متوسط و زیاد اجرا شود. به دلیل اینکه باید سقف را با گچبری ها و لوسترهای بزرگ، زیباتر کرد. بنابراین باید یک نقطه کانونی تعریف کنید، مانند شومینه.

تاثیر ابعاد فضا

اما اگر از تزیینات زیاد در سقف لذت نمی برید و فکر می کنید که فضای شما را شلوغ می کند، می توانید سقف را ساده نگه داشته و به جای آن از لوسترها و آویزهای کلاسیک استفاده نمایید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که یکی از پارامترهای ضروری و حائز اهمیت برای این سبک، انتخاب و استفاده از مبلمان کلاسیک به شمار می رود. ناگفته نماند که در طراحی و ساخت مبل کلاسیک، بر روی جزئیات و ظریف کاری های زیبا و منبت کاری توجه ویژه ای می گردد.

دانستنی هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه 50 متری

درصورتیکه خانه شما ستون ندارد، می‌توانید این افکت بصری را توسط کاغذهای دیواری که طرح‌های عمودی دارند در قسمت‌هایی از دیوار پیاده‌سازی نمایید. در سبک دکوراسیون کلاسیک سقف‌ها باید گچبری داشته باشند. از طرفی می‌توانید از انواع قرنیزها هم جهت وصل نمودن زیبایی سقف به دیوارها استفاده کنید. بعد از اعتراضات به سبک مدرن سبک نئوکلاسیک کانون توجه قرار گرفت. در واقع می توان اصلی ترین تفاوت دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون نئوکلاسیک را در یک جمله خلاصه کرد. اجرای نمادها و طرح ‌های معماری کلاسیک در یک رویکرد عملگرایانه و معاصر با توجه به امکانات دکوراسیون مدرن و جدید است.

چطور یک اتاق نشیمن کلاسیک داشته باشیم؟

قطعا استفاده از هر سبکی در دکوراسیون داخلی نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. زیرا در صورت عدم دانش و تجربه کافی نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد. سبک کلاسیک همانند سایر سبک ها دارای اصول و قواعد مشخص و معینی می باشد که بایستی آن ها را در نظر داشته باشید. در این مطلب با نحوه طراحی دکوراسیون کلاسیک آشنا خواهید شد.