دکوراسیون مدرن؛ با این ۳۵ ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید چطور-پارسیان دکور

به همین دلیل شاید نیاز دارید که با اصول طراحیدکوراسیونآشنا شوید و بدانید که برای زیباتر کردن خانه یا محل کار از چه روش ها و ابزارهایی استفاده کنید. در این قسمت تصمیم داریمدکوراسیون داخلی را تعریف کنیم و در مورد برخی از سبک ها و نکات مهم در این مهارت، صحبت می کنیم. بنابراین اگر فکر می کنید که اتاق کار، سالن نشیمن، اتاق خواب، انباری خانه و …، شما به تغییرات نیاز دارد، با ما همراه باشید تا کارهای ساده ای را بیاموزید که به شما بسیار کمک می کنند. برای اینکه بتوانید در مورد دکوراسیون خانه، بهتر فکر کنید، پیشنهاد می کنیم که روی مبلمان بنشینید و یک فنجان قهوه یا چای میل کنید.

  • بسیاری از فضاهای مدرن، از ساختار و تکرار الگوهای هندسی بهره می‌برند، چون این نوع نشانه‌های بصری به محیط اطراف نظم می‌دهند.
  • شما در ادامه نعدادی از لوکس ترین و رویایی ترین خانه های جهان را مشاهده می‌کنید که می‌توانند الهام‌بخش دکوراسیون شما باشند.
  • شما می‌توانید با قرار دادن مبل در مرکز اتاق، فضای اتاق‌تان را به نواحی مختلف تقسیم‌ کنید.
  • فضای «سفید» یا همان فضای خالی بین اشیاء، با قفسه‌بندی باز به هم وصل می‌شوند و به کل آن فضا، حس شکوه و زیبایی می‌دهند.

آب‌نماها، نه تنها عنصری از سیالیت را به ارمغان می‌آورند، بلکه می‌توانند به عنوان تاسیسات مجسمه ‌سازی، خیره‌کننده هستند؛ که به نقطه کانونی اتاق تبدیل می‌شوند. طبیعتا همه ما نمی توانیم خانه هایی با متراژ بزرگ داشته باشیم بنابراین خودمان باید دست به کار شده و آن را طوری بچینیم که بزرگ تر جلوه کند. راه های زیادی وجود دارد که خانه تان را بزرگ نشان داده و از اصول طراحی دکوراسیون منزل شیک پیروی کنید.

دکوراسیون داخلی منزل

دور انداختن وسایل غیر ضروری آرامشی به خانه شما می بخشد که وصف نشدنی است. در نهایت توصیه ای که برای داشتن دکوراسیون منزل شیک برای شما داریم این است که با یک طراح داخلی مشورت کنید. اگر سالن پذیرایی شما کوچک است، از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا را به اندازه کافی بزرگ جلوه دهید.

فصلی است که شما می توانید تنها با میوه های فصلی، یک دکور جذاب در خانه ایجاد نمایید. تنها، گذاشتن یک ظرف پر از نارنگی و پرتقال، برای ایجاد یک جو پاییزی در فضای داخلی خانه، کفایت می کند. البته خیلی ها با همین میوه ها و یا پوست آن ها، انواع اسانس های خوشبو را ایجاد می کنند که تاثیر خیلی زیادی بر روی فضای داخلی خانه در پاییز دارد.

خانه محلی است برای آرامش که از استرس و خستگی به آن پناه می برید بنابراین باید به بهترین نحو چیدمان شود و برای طراحی آن وقت صرف کنید. بر خلاف پسربچه ها که رنگ های تند و پر انرژی را برای اتاق خواب خود انتخاب می کنند، در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، رنگ های محبوب برای دختران رنگ های ملیح و جذابی مانند صورتی، آبی آسمانی، گلبهی، سفید، یاسی و … البته منظور این مجله خبری دکوراسیون نیست که تمام اتاق دخترتان را با یک رنگ خاص (به عنوان مثال صورتی بپوشانید) بلکه از مکمل های این رنگ ها برای جذاب تر کردن اتاق کمک بگیرید. اگر فرزند شما در سنین نوجوانی قرار دارد بهتر است پیش از هر کاری از خودش نظر خواهی کنید و طبق نظر او اتاقش را طراحی کنید. فاکتور و نکته دیگری که در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید مد نظر داشته باشید، استفاده از رنگ ها است.

مدل خانه لاکچری

برای اینکه بهترین دکوراسیون منزل را با استفاده از قفسه ها اجرا کنید، الزاماً باید فضا را در نظر بگیرید. سبک و سنگین بودن اشیای که بر روی قفسه ها قرار می دهید اهمیت دارد. برای تزیین داخل منزل در حقیقت، استفاده از گل ها و گیاهان تزئینی، متداول است و شاید به همین دلیل است که هنوز هم انواع قفسه و شلف برای دکوراسیون داخلی مورد استقبال قرار می گیرند. پاسخ سوالات فوق، شما را به سمتی سوق می دهد که بتوانید وسایل و ابزارهای طراحی دکوراسیون را انتخاب کرده و از نظر تم دکوراسیون منزل، رنگ های زیبا و چشم نواز را به کار بگیرید. برای اینکه به دنیای طراحی دکوراسیون داخلی منزل وارد شوید، قطعاً باید طبق قوانین و اصول اولیه اقدام کنید.

چگونه یک خانه زیبا اما ساده داشته باشیم؟

قوانین مشخصی برای چیدمان آن وجود دارد و انعطاف‌پذیری سبک امروزی نسبت به مدرن بیشتر است و علاقه و تمایلات به‌روز مردم در آن گنجانده‌شده است. قهوه‌ای و زرد ترکیب هیجان‌انگیزی است که طرحی آنتیک به فضا القا می‌کند. رنگ کرم به‌تنهایی نیز نمای خودش را دارد و با ترکیب‌های طلایی، از ترکیبات پرطرفدار است.

همیشه رنگ مایه‌های خاکی را برایاین سبک به کار ببرید (قهوه‌ای مایل به قرمزرنگی اساسی است)و دقت داشته باشید. و مقدار زیادی نور چون شما می‌خواهید دل‌بازی و فضای آزاد حس شود. رنگ‌های روشن و الهام گرفته از اقیانوس مثل آبی‌ها، سبزها و هلویی سیر را انتخاب کنید. این چاردیواری شما است و شما می‌تواند آن‌ها را با یک سبک خاص محترم بشمارید. برای خانه‌های خود می‌توانید با استفاده از تصویر بالا از کاناپه‌ی بدون محدودیت زمانی، صندلی‌های مشابه به دوره‌ی لویی پنجم، ترکیبی دست‌چین از قطعات هنری استفاده کنید. این سبک را تا حدودی می‌توان تلفیقی از سادگی، پیراستگی و زیبایی در آرامش فاخر و عملکرد دانست.