دکوراسیون منزل ساده و شیک طراحی دکوراسیون داخلی مدرن با وسایل ساده-پارسیان دکور

اگر فضای پذیرایی از نشیمن مجزاست می‌توانید یک دست مبل رسمی و یک دست مبل راحتی نشیمن بخرید. در غیر اینصورت باید مبلمان را طوری انتخاب کنید که علاوه بر راحتی برای پذیرایی نیز مناسب باشند. کنسول­ ها از جمله وسایل پرطرفداری هستند که بسیار از افراد آن را جایگزین بوفه­ های قدیمی کرده ­اند. هرچند بوفه­ های پذیرایی کاملا حذف نشده ­اند و به جای بوفه­ های چند طبقه و بزرگ قدیمی برخی از افراد از مدل بوفه کوتاه در دکور پذیرایی شیک استفاده می ­کنند. یکی از راه­ های شیک شدن دکور هال و پذیرایی استفاده از یک کنسول متناسب با سبک طراحی فضای پذیرایی است. کنسول­ ها می ­توانند دارای کشوهایی باشند که بتوانید وسایل پذیرایی از مهمان را در آنها قرار دهید.

  • در فضای اتاق پذیرایی ، یک ورقه سنگ مرمر را با کمی تلاش، دریل و یک جفت دستگیره کابینت می‌توان به سینی پذیرایی شیک و لوکس تبدیل کرد.
  • اگر قفسه ها و کمدهایی در اتاق مخصوص لباس های کثیف کنار هم دارید، آن قسمت را هم متناسب با رنگ دکوراسیون انتخاب کنید.
  • تمام این ایده های دکوراسیون به سبک شرقی، جلوه ای متفاوت را در ذهن به وجود می آورد.
  • در بحث کف ساختمان نیز می‌توان از انواع سنگ، سرامیک یا پارکت به‌عنوان کف‌پوش استفاده کرد.
  • همانطور که در مطلبدکوراسیون پذیرایی گفتیم؛ چیدمان پذیرایی بخش بزرگی از هویت یک خانه را می­ سازد.
  • در واقع خانه های لوکس به چند دسته تقسیم بندی می شود که در این بخش به دو مورد از آن ها اشاره می کنیم.

سبک‌ زندگی ما مدام تغییر می‌کند و خانه‌هایمان و وسایل آنها هم در همین راستا دچار تغییر می‌شوند، ازجمله مبلمان. مبلمان انعطاف‌پذیر هم از نظر شکل و هم کارکرد، در فضای معاصر از اهمیت فراوانی برخوردار است. می‌توانیم تخت‌خواب بسیار بزرگی را روی کف اپوکسی محکم و زیبای اتاق قرار دهیم، یا قطعات آن را به‌صورت مجزا در فضایی بزرگ بگذاریم تا نیازهای نشیمن ما را هم تأمین کند. هر دوره‌ای فلز انتخابی خاص خودش را داشته، اما فضاهای داخلی خانه‌های امروزی پُر از فلزات مختلف یا ترکیبی از آنها هستند. فلز عنصر مهمی در دکوراسیون مدرن است؛ از کوچک‌ترین جزئیات فلزی همچون ابزارآلات یا ناخن‌گیر گرفته، تا فلزاتی در ابعاد بزرگ‌تر مثل چهارچوب مبلمان. در این مقاله شما را با ۳۵ ایده آشنا خواهیم کرد که درکمال سادگی خانه شما را شیک و امروزی خواهند کرد.

مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون کدامند؟

برای نظم بیشتر، نیاز دارید که قفسه هایی را در آشپزخانه قرار دهید. اگر امکان نصب قفسه ها روی دیوار آشپزخانه وجود ندارد، از وسایل نظم دهنده داخل کابینت استفاده کنید. برای طراحی دکوراسیون منزل در قسمت سالن پذیرایی می توانید از طرح چوب استفاده کنید تا مجله خبری دکوراسیون محیط، گرم تر و صمیمانه تر به نظر برسد. برش های چوبی تزئینی در بازار هستند که می توانید در قسمت های مختلف نصب کنید. تابلوهای چوبی، تابلوهای نقاشی و دیوارکوب های تزئینی که در بازار وجود دارند، بهترین ابزارها برای زیباتر کردن فضای داخل منزل هستند.

۱۷. قرار دادن مبلمان وسط فرش

سطحِ باز اتاق، مانند آنچه در تصویر بالا می‌بینید، از نظر بصری به شما اجازه می‌دهد تا در آنِ واحد در سه یا چهار مکان مختلف باشید؛ در آشپزخانه، پشت میز ناهارخوری، در اتاق نشیمن و چه‌بسا پشت در ورودی. برای ایجاد چنین فضایی، بهترین کار این است که از رنگ‌های بسته و مجموعه‌ی مناسبی از لوازم و افزودنی‌ها استفاده کنید. رنگ سفید برای تمامی فضاهای کوچک و بزرگ مناسب است.همانطور که در بالا اشاره کردیم شما می‌توانید از رنگ‎ سفید برای همه بخش‌های منزل استفاده کنید. مثلا در اتاق خواب و اتاق ناهارخوری که دکوراسیون آن‌ها در عکس‌های زیر نشان داده شده‌ است، رنگ سفید به عنوان رنگ غالب اتاق انتخاب شده است و فضای لوکسی ایجاد کرده است. گاهی اوقات برای ایجاد یک دکوراسیون خاص و شیک باید تشابه را کنار گذاشت و به دنبال ایجاد کنتراست بود. این که وسایل را با یک طرح و رنگ انتخاب کنید، تا حدی جالب است که شما را دلزده و خسته نکند.

یکی دیگر از نکاتی که می توانید در چیدمان منزل خود از آن کمک بگیرید، در نظر گرفتن نقطه کانونی، پیش از تعیین محل قرارگیری وسایل است. من پیشنهاد می کنم قبل از فکر کردن به انواع مدل های چیدمان که در یک فضا امکان دارند، این نقطه را تعیین کنید و سپس مشغول تصمیم گیری بشوید. این نقطه می تواند یک وسیله باشد؛ به این شکل که برای مثال شما تلویزیون خود را در مرکز فضا گذاشته و مبل ها را دور آن می چینید. به این صورت می توان نظم و تعادل بصری بیشتری در چیدمان ایجاد کرد. البته پیشنهاد من به شما این است که تلویزیون را این قدرها هم جدی نگیرید و به سراغ گزینه های دیگر بروید.