دکوراسیون منزل کلاسیک آموزشگاه دکوراسیون داخلی آموزشگاه طراحی داخلی-پارسیان دکور

در سرویس بهداشتی ها برای پیاده کردن سبک کلاسیک باید به سراغ روشویی های کابینت دار بروید و انواع دیگر را کنار بگذارید. اگر پایه کابینت ها منحنی یا دارای تزیینات باشد، بهتر است. می توانید سلیقه بیش تری به خرج بدهید و رنگ دسته کابینت ها را با رنگ شیرآلات و قاب دور آینه ست کنید. حالا که بحث آینه شد، باید گفت که آینه های قاب دار برای این سرویس بهداشتی ها بهترند. جا حوله ای، جا صابونی، چراغ و دیگر موارد را نیز مطابق رنگ های اصلی به کار رفته در فضا انتخاب کنید.

اگر شما هم به این دکوراسیون بسیار زیبا علاقه دارید، با من همراه باشید تا ۸ اصل برای اجرای سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی را کنار هم یاد بگیریم. یکی دیگر از ویژگی‌ های سبک کلاسیک استفاده از طرح های زیبا و پیچیده می باشد در واقع این سبک برخلاف سبک مدرن که در اوج سادگی طراحی می شود دارای طرح های پیچیده و کنده کاری شده های زیبایی می باشد. آینه و ساعت های بزرگ، تابلوهای نقاشی بر روی دیوار نیز شکوه و جلال طراحی داخلی کلاسیک بیشتر می کنند. پرده های گران قیمت که از جنس مخمل، تور یا ابریشم هستند نیز فضای متفاوتی را خلق می کنند. زمانی که قصد طراحی دکوراسیون کلاسیک دارید باید ابتدا زیر شاخه کلاسیک را مشخص کنید، مانند سبک ویکتوریایی یا فرانسوی. برخی افراد سبک کلاسیک را به عناصر مدرن ترجیح می دهند، مانند سبک نئوکلاسیک.

  • اما با این که این سبک ریشه باستانی دارد، همچنان به خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردش، از مد نیافتاده است و طرفداران فراوان و خاص خود را دارد.
  • ۴- رنگ طلایی در این شیوه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
  • آینه و ساعت های بزرگ، تابلوهای نقاشی بر روی دیوار نیز شکوه و جلال طراحی داخلی کلاسیک بیشتر می کنند.
  • اجرای نمادها و طرح ‌های معماری کلاسیک در یک رویکرد عملگرایانه و معاصر با توجه به امکانات دکوراسیون مدرن و جدید است.

البته لزومی ندارد همه قسمت های دکوراسیون را طبق قاعده تقارن تنظیم کنید، اما بهتر است در چیدمان مبل ها، پرده ها و لوازم دکوری به این اصل توجه نمایید. استفاده از پارچه های دارای الگوی ریزنقش زر دوزی شده یا کاغذ دیواری های ابریشمی با پترن های ظریف متالیک انتخاب مناسبی برای ایجاد سبک کلاسیک هستند. در این سبک استفاده از رنگ های خنثی و باوقار مانند بژ، قهوه ای، شیری و اُکر به عنوان رنگ اصلی برای دیوارها رایج می باشد. علاوه براین، برای سایر بخش ها می توان از رنگ های تیره مانند زرشکی، قرمز تیره، سورمه ای، فیروزه ای و سبز تیره و زیتونی استفاده کرد. لازم به ذکر است که رنگ های سلیقه ای و زننده در این سبک جایگاهی ندارند. رنگ طلایی و نقره ای جایگاهی بسیار ویژه در سبک دکوراسیون کلاسیک منزل داشته و در کنار تمام رنگ های نام برده به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از پرده‌های بلندتر در این سبک به چشم می‌خورد و در آن از منگوله‌ها و گیره‌های جمع کننده و کاربردی که جنبه تزیینی بالایی دارند استفاده می‌شود. علاوه بر آن رنگ مناسب برای این موارد معمولا رنگ طلایی است که استفاده می‌شود. برای انتخاب مواد و مصالح در سبک کلاسیک از مصالح طبیعی و با کیفیت مانند سنگ، مرمر و پارکت با کیفیت استفاده میکنند. در این سبک برای روتختی و مبلمان از پارچه های نقش برجسته طرح دار نچندان شلوغ استفاده میشود. در کنار تخت استفاده از میزهای چوبی دارای حکاکی های زیبا و روی آنها از آباژورهایی با پایه های چوبی یا سرامیکی میتوان استفاده کرد.

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک در انتخاب پرده‌ها

در دکوراسیونهای کلاسیک معمولا از رنگ های ساده استفاده می کنند (از رنگ های حد وسط و میانه استفاده می شود). این تضاد در این سبک طراحی شامل خطوط، رنگ‌ها، مواد و سایر المان های طراحی می‌شود. طراحی نئوکلاسیک با یک هماهنگی در فرم و محتوا، با ایجاد حس پویایی و تنوع در فضا، همزمان احساس لوکس بودن به فضا نیز می‌دهد. استفاده از فرش های مدرن برای پذیرایی با این سبک دکوراسیون مناسب نیست. دکوراسیون کلاسیک به سبکی با رنگ‌های غنی و فاخر معروف است. رنگ هایی که در این سبک استفاده میشوند رنگ هایی باوقار هستند که به فضای داخلی خانه شما شخصیت میبخشند.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک

کاغذ دیواری هایی با طرح داماسک یا برجسته با نقوش یا گل های منظم و تکرار شونده استفاده کنید. مبلمان و میز عسلی معمولاً به سبک استیل یا سلطنتی انتخاب می‌شوند. گچبری و طرح های پتینه را می توان به طور گسترده یا نقطه ای در طراحی داخلی کلاسیک به کار برد. می توان بر روی فضاهای وسیع مثل سقف و دیوار پیاده سازی کرد. گچبری و پتینه کاری در دکوراسیون کلاسیک بسیار مهم و شناخته شده هستند. چون این نوع طراحی باعث زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون کلاسیک می شود.

ولی پیشنهاد ما اجرای مجله خبری دکوراسیون منزل یا ادارات در متراژ بالای 100 متر است. اکثر مجتمع‌های بزرگ و گرانقیمت، معماری داخلی به سبک کلاسیک را انتخاب کرده اند به دلیل اینکه ماهیت اشرافی را به نمایش می گذارد، در نتیجه توصیف جلال و شکوه آن مکان غیرقابل وصف می باشد. اولین و مهمترین ویژگی که یکی از معایب بزرگ محسوب می‌شود، هزینه بسیار بالا برای طراحی سبک کلاسیک اروپایی است. رنگ‌های گرم و اصیل مانند قرمز تیره، زرشکی، سبز زمردی، آبی نفتی، کرم، بژ، طلایی یا قهوه ای و …