سبک دکوراسیون کلاسیک معرفی 8 اصل برای طراحی کلاسیک منزلتان! مدیا دکور-پارسیان دکور

استفاده از پارچه به رنگ‌های قرمز تیره، سبز، کرمی و گاهی یشمی بیشتر به چشم می‌خورد. البته پارچه‌های طرح‌دار از طرح‌هایی مانند آدم و حوا، طرح‌های گل‌دار کلاسیک و… نیز برای آنها استفاده می‌شود. نقش و نگار در این سبک شامل طرح‌های متنوع و سبکی سنتی اروپایی دارد که کمی شلوغ‌تر از سایر مدل‌های دکوراسیون است.

  • در این سبک در گچ کاری سقف و دیوارها و در عناصر دکوراتیو و مبلمان دارای طرح های زیبای کلاسیک می باشند.
  • به عنوان مثال مبلمان کلاسیک یکسان روبه‌روی یکدیگر جای می گیرند.
  • سبک دکوراسیون کلاسیکسبک کلاسیک، سبکی است شناخته شده که در تمام دنیا به کار می‌رود و پیروان خاص خود را دارد.
  • می توان بر روی فضاهای وسیع مثل سقف و دیوار پیاده سازی کرد.

ابتدایی‌ترین ویژگی دکوراسیون کلاسیک، تقارن و تناسب مبلمان است. دو عامل اصلی تناسب و راحتی با پایبندی به سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است. بهترین گزینه‌ها برای تزئینات دیوارها، استفاده از انواع کاغذ دیواری با طرح‌های با شکوه کلاسیک، در کنار استفاده از رنگ می‌باشد.

جزئیات مهم در معماری داخلی کلاسیک

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک از نظر معماریدر سبک کلاسیک از اشکال منحنی استفاده می‌شود، اما در سبک مدرن از اشکال مکعبی و گوشه‌دار استفاده می‌شود. مبل کلاسیک طرفداران خود را دارد، به همین منظور همواره افراد بسیاری خواهان خرید آن هستند. اگر می خواهید مبل کلاسیک مدرن، مبل کلاسیک اسپرت و غیره را خریداری کنید، و یا تمایل دارید متناسب با راهنمای خرید انواع مبل ها به تهیه مبلمان جدید منزلتان بپردازید.

ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

ناگفته نماند که در هر یک از این کشورها سیر تکامل و حتی گاهی توقف در این سبک دیده شده است. در نتیجه منجر به ابداع یک نوع (زیر مجموعه) سبک کلاسیک با رعایت مبانی اصلی شده است. سبک کلاسیک ایرانی را می توان در هر کشور، با توجه به فرهنگ و سنن همان کشور الگوبرداری کرد.

دکوراسیون کلاسیک یا مدرن کدامیک؟موضوعی که باید در اجرای سبک مورد نظر خود به آن توجه داشته باشید، این است که چطور به بهترین نحو آن را اجرا کنید. خصوصیات هر یک از این دو سبک و نکاتی که باید در حین اجرا به کار گیرید مواردی هستند که باید پیش از پرداخت به دکوراسیون خانه تان در نظر داشته باشید. برای این که طراحی دکوراسیون خود را آغاز کنید، ابتدا باید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. این که از میان دکوراسیون کلاسیک و یا دکوراسیون مدرن کدام یک را انتخاب می‌کنید، به شما بستگی دارد. شما برای چنین انتخابی نیاز به شناخت کافی از این دو سبک دارید. سبک‌های کلاسیک و مدرن، هر کدام دنیای گسترده ای مخصوص به خود دارند و خصوصیات آن‌ها در عین تفاوت با یکدیگر، در نوع خود قابل زیبایی و جذابیت بی‌نظیری دارند.

آن ها نیز با علم روز دنیا در زمینه تخصصشان آشنایی کامل دارند. تابلو فرش ها و تابلوهای نقاشی با طرح های اصیل ایرانی که بی نظیر و منحصر به فرد هستند به زیباتر شدن چیدمان کلاسیک کمک می کنند. از آینه و شمعدان های اصیل ایرانی نیز می‌توان مجله خبری دکوراسیون در این سبک استفاده کرد. هر چیزی که نماد سبک اصیل ایرانی باشد را می‌توان با طراحی کلاسیک تلفیق کرد. زیرا استفاده از مبلمان استیل و سلطنتی از ضروریات این سبک خواهد بود. ابعاد هر چقدر بیشتر باشد مسلما چیدمان ایده آل تری خواهید داشت.

تقریبا در تمامی دکوراسیون های کلاسیک از قفسه ها و کمد های چوبی استفاده می شود. معمولا این قفسه ها و کمد های چوبی به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار می گیرند. کتابخانه ها عضو جدا نشدنی دکوراسیون کلاسیک محسوب می شوند. البته بایستی بدانید که علاوه بر کتاب ها ، لوازم دکوری نیز دارای قفسه هایی مخصوص به خود هستند. نقطه کانون اتاق شما جایی است که وقتی مهمانان برای اولین بار وارد اتاق شما می شوند، چشم افراد را به خود جلب می کند. در دکوراسیون کلاسیک، شومینه، یک آینه بزرگ، پیانو یا آثار هنری بزرگ نقطه کانونی مناسبی هستند.