سبک دکوراسیون کلاسیک ویژگی های سبک کلاسیک سبک کلاسیک-پارسیان دکور

اغلب گچبری و پتینه کاری بر روی دیوار بالای شومینه، ستون، سردر و … مبلمان سلطنتی ابعاد بزرگتری دارد و میزان چوب منبتکاری شده نیز بسیار بیشتر است. این نوع مبلمان با الگو های کلاسیک مطابقت بیشتری دارد، در نتیجه مجله خبری دکوراسیون جلوه باشکوه تری را به نمایش می گذارند. مبلمان کلاسیک به شکل متقارن در چیدمان داخلی جای می گیرند. مبلمان سه نفره نیز به شکل مجزا در میان این تقارن قرار می گیرد و یک مرکز کانونی باشکوه را به وجود می آورد.

  • در این سبک رنگ‌های تیره‌تر مانند عنابی، سبز تیره، شرابی و… استفاده می‌شود.
  • و یک تخت خواب چوبی با تاج و تزیینات زیبا را جایگزین تخت خواب های فلزی کنید.
  • جلا دادن، استفاده از واکس ها و در صورت فرسودگی تعمیرات این وسایل نیز از قیمت بالایی دارند.
  • والان و دکور در این مدل‌ها حتماً باید وجود داشته باشند.
  • از سوی دیگر، یکی از شاخصه های اصلی در تولید این نوع مبلمان، تاکید و توجه بر فضاها و خطوط منحنی می باشد.

مرمر، آجر، سنگ، چوب و بتن رایج ترین مصالحی هستند که در معماری کلاسیک استفاده می شوند. دوام و استحکام در مورد مصالح استفاده شده از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. معماری کلاسیک به گونه ای است که نمای جلوی سازه یا بنا متفاوت از سایر نواحی طراحی می شود. در قسمت بالای بنا گاهی اشکال قوسی و مثلث شکل را طراحی می کنند.

چه لوازمی را برای طراحی داخلی کلاسیک و ساده خانه لازم داریم؟

عناصری که در سبک کلاسیک به کار می روند، تعاریف مشخص و مربوط به خود را دارند. بی نظمی و آشفتگی در این سبک جایی ندارد و وقار در همه خصوصیات آن مشهود است. مسلما به کار بردن هر سبکی در دکوراسیون داخلی به دانش و تجربه کافی نیاز دارد. سبک کلاسیک هم مانند همه سبک های دیگر، قواعد و اصولی دارد که باید به آن ها توجه کنید. برای پیاده کردن این سبک در دکوراسیون منزل، کافی است راهنمایی های ما را دنبال کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

بازسازی منزل با به کار بردن انواع چوب

در کشورهای اروپای شمالی نیز از سبک کلاسیک استقبال می شود و رواج دارد. هر کشوری پیشینه‌ای غنی از فراز و فرودهای این سبک را پشت سر گذاشته است. دکوراسیون کلاسیک ایرانی در واقع یک سبک اصیل و تجمل گرا متعلق به غرب می باشد. تمام ادوار تاریخ یونان، روم و عصر ویکتوریایی را شامل می شود.

یکی از ویژگی های اصیل این سبک به علت قدمت و شکوه این سبک، استواری و استحکام داشتن این سبک است. این سبک با طراحی های اصولی و دقیق و به کار بردن جزئیات فراوان در طراحی آن، حسی محکم و قوی را به افراد منتقل میکند. این حس با طراحی ستون های محکم و استوار در فضاهای داخلی خانه و گچ بری و تزئینات جذاب بر روی آن و مواردی دیگر به افراد منتقل میشود. متراژ زیاد بنا با سقف بلند، رنگ های غالب با تناژ تیره ویژگی های دکوراسیون داخلی این سبک است. البته فراموش نکنید که باید روح قواعد و اصول سبک کلاسیک مانند قرینگی حفظ شود. میز کانتر در این محیط نیز باید پیرو قوانین تناسب و تقارن باشد.

سنگ های مرمر برای کفپوش، دیوارها و حتی نمای کلاسیک کاربرد دارند. نورپردازی در کنار حضور نور طبیعی در سبک کلاسیک و زیر شاخه های آن اهمیت ویژه ای دارند. معمولا در سبک طراحی کلاسیک پنجره ها بزرگ طراحی می شوند. تزیین گچبری و پتینه کاری ها نیز توسط استادکار طراحی می شوند. تم رنگی غالب باید در تمام فضای دکوراسیون خانه یا دکوراسیون اداری کلاسیک به وضوح دیده شود.