سبک کلاسیک دکوراسیون پذیرایی به سبک ایرانی-پارسیان دکور

در این صورت تمام اجزا در فضای طراحی کلاسیک لابی به درستی چیده می شوند. اگر در این محیط از تابلو استفاده می کنید، معادل و قرینه آن را نیز پیدا کنید. برای محیط لابی کلاسیک از نورپردازی های حجیم و باشکوه مانند لوسترهای کریستالی استفاده نمایید. در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری یا سازمانی سبک کلاسیک قابل اجرا می باشد. شاید برایتان جالب باشد که یکی از نخستین تعاریف موجود از معماری کلاسیک برگرفته از سخنان معمار مشهور رومی ویترویوس است. وی سه قانون ساده را برای یک ساختمان بی نقص مطرح می کند ؛ استحکام و پایداری ساختمان، کاربردی بودن و پاسخ به عملکرد ، زیبایی .

  • فرش از اجزای جدایی ناپذیر در طراحی کلاسیک پذیرایی ایرانی است.
  • دکوراسیون کلاسیک یا مدرن کدامیک؟موضوعی که باید در اجرای سبک مورد نظر خود به آن توجه داشته باشید، این است که چطور به بهترین نحو آن را اجرا کنید.
  • تریم ها ، منگوله ها و حاشیه ها در صورت استفاده کم بسیار مناسب است.
  • از مشخصه های بارز سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده از دیوارهای گچ بری شده، مبلمان آنتیک و سلطنتی،دکوری های چوبی حکاکی شده، سقف های بلند، پرده های فاخر با پارچه های گلدار، است.

در این سبک از دکوراسیون، سقف باید سطحی نرم و صاف داشته و رنگ آن اصولا به رنگ سفید و سایه های این رنگ از جمله کرمی، شیری رنگ و عاجی رنگ باشد. متداول ترین متریالی که مجله خبری دکوراسیون برای تزیین سقف استفاده می شود گچ است. البته گاهی اوقات نیز از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ در تزیین سقف استفاده می کنند اما گچ جلوه ای متفاوت به فضای شما می دهد.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک-دروس

همه عناصر در این سبک به صورت متقارن و هماهنگ مرتب شده اند. استفاده از مواد با کیفیت مانند بلوط، چوب ماهون، راش، سرامیک، برنز و مرمر در این سبک رایج است. در دکوراسیون داخلی در کنار مبلمان استاندارد، می توان ستون یا نیم ستون، قرنیز، پنجره های بلند و حتی مجسمه قرار داد، رنگ های پایه و اصلی مورد استفاده برای این سبک اصولا روشن و خنثی هستند. در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک نرده ی پله ها چوبی و دارای حکاکی بوده، از ساعت های بزرگ و اغلب ایستاده که دارای حکاکی هستند استفاده می کنند. مبلمان های آنتیک، با دسته و پشتی های بلند و منبت های زیاد و پیچیده نیز از دیگر ملزومات سبک کلاسیک در دکوراسیون می باشد. در طراحی کلاسیک منزل منبت کاری های ظریف با ریزه کاری های بسیار زیاد را بیشتر می پسندد.

لوسترهای مناسب سبک کلاسیک

در کنار این سقف های بلند بالطبع پنجره هایی قدی و وسیع در این سبک شکل میگیرد که به جذاب تر شدن فضای داخلی خانه و هم چنین بهره مندی خانه از نور طبیعی مناسب روز کمک فراوانی میکند. در حقیقت طراحی سقف و دیوارهای بسیار پرکار و فاخر از ویژگی های بارز سبک کلاسیک محسوب می شود. گچبری های یکپارچه که به صورت تابلو های برجسته و یا قاب های متعدد در روی دیوارها طراحی می‌شود در کنار پتینه کاری های سقف و همچنین خطوط و طرح های زیبای کلاسیک فضای مجلل و باشکوهی را ایجاد می نماید. رنگ انتخابی زمانی می تواند گزینه مناسبی برای دیزاین کلاسیک باشد که با معماری کلاسیک همخوانی داشته باشد. اگر رنگ های نزدیک به طبیعت انتخاب شوند در واقع سه ویژگی مهم یعنی زیبایی، آرامش و شکوه را به نگاه بیننده منتقل می کنند. رنگ مناسب برای دکوراسیون کلاسیک منزل را می توان از میان رنگ های مرسوم نظیر قرمز، سبز زمردی، آبی درباری، طلایی، قهوه ای، کرم و …

این روزها تمام مردم دنیا گرفتار مشکلات و دلایل زیادی برای ناراحتی و داشتن غم و غصه هستند و به همین د … ساختمان و یا آپارتمان ها بعد از گذشت زمان ، دچار فرسودگی و کهنگی می شوند . سقف عرشه فولادی چیست؟ سقف عرشه فولادی در واقع یک نوع روش برای اجرای سازه می باشد که امروزه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار … در مورد پرده ها نیز در این سبک اغلب از پرده های بزرگ که از سقف تا کف محیط را می پوشانند استفاده میشود.

لوازم دکوری نیز مانند کتاب ها همیشه دارای قفسه مخصوص به خود هستند. سبک کلاسیک نیز مانند هر سبک دیگری دارای ویژگی های خاص خود است. بسیاری از ویژگی های سبک کلاسیک، دقیقا برعکس خصوصیات سبک مدرن هستند و به همین خاطر اگر سبک مدرن را بشناسید، دست کم یک درک نسبی از سبک کلاسیک دارید. در ادامه به شرح برخی از ویژگی های این سبک خواهیم پرداخت.

حال که با خصوصیات مهم این سبک آشنا شده اید، خوب است بدانید چگونه می توان از آن برای آرایش چیدمان فضاهای مختلف منزل بهره برد. برای این که در این رابطه به اطلاعات دقیق و کافی دست پیدا کنید، ما نحوه اجرای این سبک را در هر فضا به صورت جدا شرح خواهیم داد. حواس‌تان باشد که هیچ چیزی در این بین نباید از نگاه شما پنهان بماند. از چارچوب قاب عکس‌ها و ساعت گرفته تا گلدان، آینه، جا شمعی‌ها، بوفه و وسایل تزئینی داخل بوفه هم در زیباتر شدن رنگ‌آمیزی داخل منزل شما موثر می‌باشند. ضمنا، آب و هوا هم یک عامل بسیار موثر در رنگ‌آمیزی منزل است. اگر در منطقه‌ای گرمسیر زندگی می‌کنید، رنگ‌های سرد مثل آبی بسیار جالب‌تر هستند.