طراحی آشپزخانه ایرانی؛ بررسی نکات مهم در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی معمارنو

استفاده از ابزار های توکار مانند فر و اجاق گاز توکار نیز ایده مناسبی برای طرحی آشپزخانه‌های کوچک به صورت منلسب، به شمار می‌آید. از دیگر موارد مهم و مورد کاربرد در طراحی کلاسیک استفاده از صنایع دستیی و سنتی همانند رومیزی های طرح سنتی، ظروف با طرح سنتی، گلدان هایی با این سبک و البته استفاده از یک فرش با طراحی کلاسیک و سنتی می باشد. یکی از موارد اصلی در این شیوه از طراحی آشپزخانه استفاده از کابینت های با رنگ و متریال چوب می باشد.

در اینجا استفاده یکپارچه از رنگ سفید، همراه با رعایت تناسب ابعاد کابینت‌ها و جزئیات هندسی به کار رفته، باعث ایجاد حس آرامش میشه. طراحی این آشپزخانه ها برای دکوراسیون کافی شاپ و لابی استخربسیار مناسبه. چون اپن بسیار بزرگ ی داره، مشتریان خیلی راحت و بی دردسر میتونن اونجا بشینن و ازنوشیدنی خودشون لذت ببرن. هرچه تعداد کابینت ها کمتر باشه، کاربرد طراحی آشپزخانه کاهش پیدا میکنه. در این آشپزخانه به جای کابینت های دیواری، از شلف ها استفاده شده که قطعا کم کاربرد تر از کابینت های دیواریست.

برای آشپزخانه می توان از لامپ های دو تایی یا سه تایی تزئینی یا لوسترهای مخصوص آشپزخانه استفاده کرد. هر چه متریال ها از نوع اصل باشد و ساخت کابینت به صورت اصولی و بدون خطا در کار اجرا شود به همان میزان نرخ کار افزایش می یابد. شاید برای شما هم پیش آمده است که می خواهید کابینت سفارش دهید، به چند کابینت ساز مراجعه کرده اید و هر کدام قیمت های متفاوتی را ارائه کرده اند.

به روز کردن وسایل آشپزخانه یکی دیگر از راههای ایجاد تغییر در آشپزخانه است. This entry was posted in آشپزخانه, دکوراسیون and tagged خدمات دکوراسیون. همانگونه که اشاره گردید بهتر است از کابینت های مدرن با متریال های جذاب و براق و یا به صورت ترکیبی از کابینت های مات و براق استفاده نمود. با نزدیک شدن به فصل زمستان بیشتر افراد به دنبال روشن کردن وسایل گرمایشی منزل خود هستند در این مطلب به انواع وسایل گرمایشی منزل و تفاوت آنها می پردازیم. کابینت های مدل غربی معمولاً جایی برای این ابزارها در نظر می گیرند و هیچ یک از این ابزارها در بیرون از کابینت و در مقابل چشم قرار نمی گیرند. در این مرحله لازم است دقت کافی به عمل آید تا یک محیط رفاهی و توام با آرامش برای کسانی که قرار است در خانه ساخته شده ساکن شوند، فراهم بشود.

سوغاتی، شخصی و دوست داشتنی است و آشپرخانه را از یک اتاق عادی در خانه به «اتاق شما» تبدیل می کند. نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که برای داشتن یک آشپزخانه شیک با دکوراسیونی مناسب الزاماً به فضای زیادی نیاز نیست. امروزه با در اختیار داشتن فضایی هر چند کوچک می ‌توان با خلاقیت و استفاده از المان ها ی کاربردی یک دکوراسیون آشپزخانه دلخواه را داشت. در این مطلب ما قصد داریم درباره طراحی و چیدمان آشپزخانه به سبک های مختلف مطالبی را عنوان نماییم. در طراحی داخلی و بازسازی منزل مهم ترین بحث مربوط به آشپزخانه می باشد که همیشه در زمینه طراحی داخلی مطرح بوده است.

  • می توان از جلوه بصری رنگ های متضاد در رنگ کابینت ها و دیوارها استفاده کنیم.
  • لوازم به رنگ سفید به آسانی با انواع رنگ و طراحی های کابینت هماهنگ شده و دیزاین جذابی خلق می کند.
  • دیزاین آشپزخانه اعم از طراحی و ساخت کابینت ها ، انتخاب کفپوش ، دیزاین سقف و انتخاب تجهیزات و لوازم آن ، منجمله گران قیمت ترین بخش های دکوراسیون داخلی منزل است.
  • رنگ‌هایی که بیشتر نظر طرفداران آشپزخانه نئوکلاسیک را جلب می‌کند رنگهای کرم، بژ، قهوه‌ای، طلایی و توسی، سبز و سورمه‌ای است.
  • اما همه این تغییرات نتوانسته میزان اهمیت آشپزخانه را نزد ایرانیان کاهش دهد.
  • از این رنگ می توان به غیر از کابینت ها در وسایل دیگری همچون یخچال فریزر، گاز و هود نیز استفاده نمود.

شاید برای شما بیشتر از همه طی کردن مسیر بین مایکروویو و ماشین ظرفشویی مهم باشد! همچنین می‌توانید در ادامه مهم‌ترین نکات برای چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی را مطالعه کنید. شما طرفدار آشپزخانه کلاسیک ایرانی هستید یا مدرن؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. آشپزخانه یکی از آن بخش‌های مهم منزل است که می‌توان به راحتی فرهنگ غنی کشورمان را در آن لحاظ کرد. طراحی و گنجاندن تزیینات، تجهیزات و کابینت‌های کلاسیک باعث می‌شود تا فضای شما حس و حال یک آشپزخانه با سبک ایرانی و سنتی پیدا کند. البته منظور ما این نیست که از هیچ ظرف و ظروف مدرنی استفاده نکنید.

طراحی آشپزخانه ساده و شیک

چون با زیاد شدن وسایل آشپزخانه امروزی همچون چای ساز، ماکروویو، غذاساز، قهوه ساز و… دیگر نمی‌توان این لوازم را تنها بر روی چند قفسه جای داد. استفاده از کاشی و سرامیک‌های سنتی پرکاربردترین طرح‌های ایرانی به شمار می‌آیند. به همین دلیل اگر قصد دارید یک آشپزخانه به سبک ایرانی طراحی کنید حتما در بخشی از آن کاشی و سرامیک سنتی به کار ببرید. کاشی و سرامیک با طرح و رنگ‌های شاد سنتی، کاشی‌هایی با رنگ‌های فیروزه‌ای یا طرح‌های اسلیمی برای دیزاین آشپزخانه ایرانی بسیار مناسب هستند.

دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار (بدون پنجره)

توجه کنید از رنگ های متضاد استفاده کنید تا جلوه و نمای بیشتری به محیط آشپزخانتان ببخشید. اگر بخواهیم چند تا از محبوب ترین دکوراسیون آشپزخانه دو رنگ رو معرفی کنیم می توانیم به ترکیب رنگ سفید و قهوه ای یا سفید و طوسی یا سفید و آبی در سبک نئوکلاسیک اشاره کرد. در این میان، طراحی یک دکور بزرگ رنگی مانند کابینت های آشپزخانه ، هرقدر هم که با مبلمان، اکسسوری ها و ست رنگی پذیرایی هماهنگ شده باشد، باز هم نتیجه ای جز افزودن بر شلوغی و آشفتگی فضا نخواهد داشت.

جزیره آشپزخانه و چگونگی آن

پس باید سعی کنید ارتباط و هماهنگی دکوراسیون آشپزخانه با فضای روبرویش حفظ شود. در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی یکی از اصلی ترین نکات نحوه چیدن وسایل منزل می باشد. نوع چیدمان کابینت ها و به خصوص محل قرار گرفتن اجاق گاز، یخچال و سینک ظرف شویی و فاصله این سه مورد بسیار مهم می باشد. فاصله این نقاط و دسترسی به یکدیگر ایجاد یک مثلث می کند که این چیدمان از مدل های رایج و و سنتی چیدمان آشپزخانه نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به شمار می رود. دکوراسیون آشپزخانه مدرن شامل مدل های هایگلاس، فوق برجسته و کابینت اتریش، کابینت نیمن، کابینت ام دی اف می باشد که هر کدام از این محصولات مشخصات و قیمت مختلفی دارند. همان طور که می دانید رنگ سفید یکی از رنگ های خنثی بوده و برای طراحی دکوراسیون آشپرخانه های مدرن و کلاسیک مناسب است و بسیاری از افراد از این رنگ برای طراحی دکوراسیون آشپرخانه خود استفاده می کنند.