طراحی آشپزخانه ایرانی؛ بررسی نکات مهم در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی معمارنو

وجه تمایز با ام دی اف های همان براق بودن آنهاست که در انواع رنگها در بازار موجود هستند. در ساخت این کاور از روکش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک می باشد، استفاده شده است. نکته مهمی که در انتخاب این مدل کابینت ها باید مورد توجه قرار گیرد، میزان موجی است که بر اثر انعکاس نور به سطح آن ایجاد می شود. هرچه این میزان موج کم تر باشد نشان دهنده کیفیت بالاتر مغزی به کار رفته در ساخت آن می باشد. دکوراسیون آشپزخانه با سبک ایرانی هم باید دارای نورپردازی قوی باشد.

  • سبک طراحی آشپزخانه نئوکلاسیک یکی از جدیدترین سبک ها در دکوراسیون آشپزخانه و مدل کابینت است که به سبک کلاسیک با مواد و متریال امروزی و لوازم مدرن اشاره دارد.
  • اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از این سبک داشته باشیم می‌توانیم بگوییم این سبک، سبکِ حداقل گرایی و سادگی است.
  • امروزه واژه مدرن برای طراحی دکوراسیون ها با فضاهای باز، تمیز و خطوط براق به کار می رود.
  • در این مرحله لازم است دقت کافی به عمل آید تا یک محیط رفاهی و توام با آرامش برای کسانی که قرار است در خانه ساخته شده ساکن شوند، فراهم بشود.
  • به عنوان مثال می‌توانید از پارچه‌های تک رنگ که با گلدوزی‌های بسیار زیبایی طراحی شده است، کمک بگیرید.

همچنین از اهمیت نورپردازی مناسب در دکوراسیون آشپزخانه مدرن قافل نشوید که تمام زحمات قبلی به باد خواهد رفت. توجه داشته باشید همان دقت و توجه ای که هنگام خرید کابینت که مهم ترین رکن آشپزخانه است به خرج می دهید همان مقدار هم در خرید کاشی بین کابینتی و کف آشپزخانه دقت داشته باشید. علاوه بر آن بهتر است از رنگ هایی در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده کنید که در فضای منزل حس هیجان ایجاد نشود و با نگاه کردن به آن احساس آرامش داشته باشید. اهمیت نورپردازی و نورگیری را در چیدمان و دکوراسیون یک آشپزخانه سفید رنگ دست کم نگیرید. اگر فضای آشپزخانه تنها یک پنجره کوچک دارد، بهتر است به جای پوشاندن آن با یک پرده شیک و جذاب زبرا ، از یک پرده حریر ساده یا رنگی برای روح بخشی به محیط و در عین حال عبور بیشترین میزان نور ممکن استفاده نمایید.

یک دکوراسیون کلاسیک را می توان نقطه مقابل طراحی دکوراسیون مدرن در نظر گرفت. کابینت نیز تاثیر زیادی در فضا دارند شما می توانید از کابینت های معرق کاری شده با رنگهای تیره و طرح چوب استفاده کنید. برای چیدن کابینت ها سعی کنید وسایلی که بیشتر استفاده می کنید را دم دست و داخل کابینت های کنار سینک و گاز جا دهید. وسایلی را که کمتر و یا فقط چند بار در سال استفاده می کنید مانند ظرف و ظروف مخصوص مهمانی های مجلل و یا قابلمه های سایز بزرگ را می توانید در کابینتهای دورتر و یا حتی در کمد انباری منزل نگهداری کنید. وسایلی که سنگین تر هستند مانند بشقاب و کاسه های بلور و چینی را در کابینت های پایین بچینید و ظرف های سبک تر و پلاستیکی را می توانید در کابینت های ردیف بالا قرار دهید. در این حالت اگر آشپزخانه کوچکی دارید بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید.

اجرای سقف کاذب در آشپزخانه

در جایی که آشپزخانه‌های امروزی از خطوط یکسان و رویکرد مینیمالیستی استفاده می‌کنند، آشپزخانه ها و در کل مدل کابینت کلاسیک دارای ویژگی و جزییات ظریفی هستند. ترکیب این دو رویکرد سبک دکوراسیون نئوکلاسیک یکی از جدیدترین سبک های دکوراسیون را بوجود آورد. جایی است که برای وعده غذایی خود برنامه ریزی می کنید به عنوان یک خانواده در کنار هم غذا می‌خورید و حتی از مهمانان پذیرایی می کنید. در زمانهای گذشته آشپزخانه یا مطبخ معمولا در زیر پله یا قسمتی از زیر زمین خانه ساخته می‌شد.

این سه گوشه مثلث باید به گونه ای در فضای آشپزخانه قرار بگیرند که کاربر به خوبی بتواند بین آنها جابجا شود و کارهایش را در آشپزخانه انجام دهد. ابعاد اضلاع مثلث برای راحتی کاربر باید کمتر از ۳ متر و بیشتراز ۱ متر باشد. بعد از نهایی کردن محل قرار گیری اجزای مثلث کار به چنین رابطه ای میان سایر ایستگاه های کاری هم فکر کنید.

زمانی که یک زمین ساخته می شود در ابتدا معمار و نقشه کش طرح کلی و طراحی بخش های جزئی را انجام می دهد. اگر هم تمایل دارید کل آشپزخانه را مورد تعویض قرار دهید یا جای آن را عوض کنید، باز هم نیاز به کلی هزینه جهت بازسازی دارد. کابینت سازی یکی از عواملی که سبب می شود شما خواه ناخواه مدل آشپزخانه خود را مورد بازسازی قرار دهید.

می توان از جلوه بصری رنگ های متضاد در رنگ کابینت ها و دیوارها استفاده کنیم. مانند نمونه دیزاین آشپزخانه در تصویر زیر که کابینتهای تیره روی دیوارهای روشن و سفید قرار گرفته اند. رنگ‌های طوسی و سفید ممکنه فضا رو بی روح جلوه بدن، اما برای بزرگتر نشون دادن فضاها در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، انتخاب مناسبی هستن.

طرح کابینت 2022 + جدیدترین تصاویر کابینت آشپزخانه

بعد از بررسی شرایط می توانید جای پنجره ها و در ورودی را در نقشه مشخص کنید و یک طرح و نقشه برای شروع کار بکشید. چیدمان مناسب آشپزخانه شما قطعا در یکی از زیر مجموعه های انواع چیدمان قرار می گیرد بهترین نقاط را هم که برای قرار دادن وسایل و لوازم اصلی مشخص کردید. حالا دقیقا می دانید چه می خواهید و این به شما کمک می کند تا بتوانید مراحل بعدی را راحت تر طی کنید. اینجاست که پای مثلث کار به میان می آید یکی از نکات مهمی است که در هنگام چیدمان آشپزخانه ها بررسی می شوند. اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی سه گوشه مثلث کار را تشکیل می دهند.

برای طراحی آشپزخانه‌های کوچک تا حد امکان باید از رنگ‌های بسیار روشن مثل سفید و آبی استفاده کنید. استفاده از کابینت‌ها و کاشی‌های با رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و طوسی پر‌رنگ، آشپزخانه شما را کوچک‌تر از حالت عادی نشان داده و آن را دلگیر خواهد کرد. مجموعه نوین کابین در صدد جمع آوری عکس به روزترین کابینت های امروزی و مورد پسند عام این مقاله را تحت عنوان ۱۰۰ نمونه دکوراسیون آشپزخانه جدید در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با شماره ها و راه های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید. شایان ذکر است که این مجموعه برای مشتریان خود و لاغیر طراحی رایگان انجام می‌دهد. شما می‌توانید آشپزخانه خود را قبل از نصب کابینت به صورت مجازی مشاهده نمایید.

برای آشپزخانه های کوچک رنگ های روشن مناسب می باشند زیرا با استفاده از این رنگ ها فضای آشپزخانه دلباز تر به نظر می رسد. زیرا اگر این کار به صورت حرفه ای انجام شود، فضاسازی خوبی در آشپزخانه صورت خواهد گرفت. علاوه بر نور طبیعی و پنجره می توانیم با استفاد از نورپردازی مناسب فضایی زیبا را به خانه و آشپزخانه خود هدیه دهیم. لازم به ذکر است که در استفاده از نور مصنوعی در فضای آشپزخانه نباید زیاده روی کرد به گونه ای که موجب خیرگی چشم یا حواس پرتی کاربر در استفاده از بخش های مختلف آشپزخانه شود. طراحی دکوراسیون داخل آشپزخانه در ابتدا توسط کابینت ساز و مهندس معمار و طراح دکوراسیون داخلی بر روی کاغذ اعمال می شود و سپس طرح کلی به صورت سه بعدی با استفاده از نرم افزار تری دی مکس ترسیم شده و به مشتری نشان داده می شود.