طراحی آشپزخانه ایرانی؛ بررسی نکات مهم در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی معمارنو

به صورت کلی و به عنوان طراح لازم است به شما بگویم نگرانی از بی روح شدن فضای آشپزخانه در یک خانه ایرانی کاملا بی مورد است! خانه ایرانی سرشار از رنگ ها، اکسسوری ها و تزیینات دکوراتیو یا کاربردی و به صورت خودمانی ، انواع خورده ریزهاییست که سفیدترین و خلوت ترین آشپزخانه ها را هم سرشار از روح زندگی می کند. به صورت ساده، انتخاب کفپوش های تیره تنها در صورتی منطقی ست که از پیش رنگ لوازم، کابینت ها و دیزاین کلی فضا توسط شما (اگر در این خصوص آگاهی و اطلاعات کافی دارید) یا یک طراح حرفه ای تعیین شده و این رنگ ها با یکدیگر متناسب باشند. در هرحال در خصوص رنگ کفپوش به دلیل وابستگی آن به دیزاین پذیرایی ، نورگیری، رنگ کابینت ها و تزیینات دیوار نمی توان به طور قطع نظر داد. نظرتان در خصوص تغییر دکوراسیون آشپزخانه و پاشیدن سفید به رعنوان رنگ شاخص بر روی تمام در و دیوار چیست؟! نگرانید که خیلی بی حس و حال شود یا ترکیب جذابی در کلیت دیزاین منزلتان به وجود نیاورد؟ این مطلب آموزشی را برای همین نوشته ایم و امیدواریم دغدغه شما را رفع کند.

  • طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن با استفاده از تزیبنات طرح‌دار و وسایل دکوری در تضاد نیست، بلکه این سبک بر رعایت تعادل در استفاده از این تزیینات تاکید دارد.
  • در ایران آشپزخانه یکی از مهم ترین فضاها و محل رفت و آمد همه افراد خانواده است و وسایل زیادی را نیز باید در خود جای دهد.
  • در طراحی دکوراسیون آشپزخانه طرح کابینت‌ها، فرش‌، میز ناهارخوری و سایر اجزاء نقش مهمی را بر عهده دارند.

با رایج شدن این سبک در منازل، طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال نیز طرفداران بسیاری پیدا کرد. میزان فضای در دسترس یکی از عناصری است که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه اثر مهمی دارد و مقدار فضایی که دارید در خرید سایز وسایل تعیین کننده است. در طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت هایی که نباید از آن غافل شد، دیوار آشپزخانه می باشد. چرا که دیوار آشپزخانه همانند کابینت ها و دیگر اجزا در یک نگاه می تواند توجه افراد را به خود جلب کند. بنابراین در طراحی آن می بایست از ایده ها و طرح های زیبا و جذاب بهره برد. برای طراحی این بخش از آشپزخانه می توانید از شلف ها و یا تابلوهای هنری استفاده نمایید.

در قسمت هایی از آشپزخانه که کابینت بالا داریم، می توانیم به راحتی ایده ترکیب شلف و تابلو را برای دیزاین آن قسمت به کار ببریم. همانطورکه می بینید فاکتورهای زیادی وجود دارند که هر کدام هم به چندین بخش تقسیم میشوند. در ادامه سه کنج بای شما نمونه هایی باز طرح های ترند 2021 را جمع آوری کرده تا بتوانید از بین آن ها بهترین دیزایت آشپزخانه را انتخاب کنید. اگه از جمله افرادی هستین که رنگ‌های تیره رو نمی پسندن، ترکیب به اندازه رنگ طوسی با سفید علاوه بر متعادل کردن محیط، با ایجاد تضاد، دیگه خسته کنندگی آشپزخانه‌های تیره رو هم نداره. با اینکه طرح و نقش روی کابینت های دیواری و دیوار پشت گاز مقداری از بی روح بودن فضا کم کرده اما هنوز نتوانسته به سردی کل فضا غالب بشه.

پیشنهاد می شود این لوازم را از محیط آشپزخانه خارج کنید و در جایی مانند انباری قرار دهید. زیرا برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و ساده باید از داشتن وسایل دکوری بزرگ و جاگیر دوری کرد و درعوض سعی کرد از لوازم دکوری کوچک و ساده برای دیزاین استفاده کرد. جزیره ها می توانند طراحی های متفاوتی داشته باشند مثلا به صورت L شکل و T شکل و یا منحنی به کار برده شوند.

کافیست سفارش خود را در “خدمت از ما” ثبت کنید و از متخصصان برتر در شهر خودتان کمک بگیرید. از آن جایی که تنوع درمحصولات سنگی نیز بالا رفته است، کار گزینش سنگ یا صفحه مناسب برای پوشش روی کابینت آشپزخانه مهم و سخت می‌باشد. در معماری ایرانی آشپزخانه از اهمیت ویژه ایی برخورار بوده و معمولا فضایی بزرگ در خارج از ساختمان به آشپزخانه اختصاص داده می شد. اما اگر علاقمند به سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه سنتی ایرانی هستید با کمی تغییر و انعطاف می توانید طراحی ویژه ایی که نزدیک به سبک سنتی ایرانی باشد داشته باشید. البته استفاده از این سبک در آشپزخانه در صورتی به جذابیت فضا می افزاید که دکوراسیون داخلی شما نیز از این سبک پیروی کند.

یک طراحی منحصر به فرد با رنگ‌های خنثی می‌تواند انتظارات کدبانوی خانه را برآورده کند. استفاده از سنسور نور در داخل کابینت و زیر آن یکی از مزیت‌های طراحی کابینت‌های مدرن است. به طور معمول قسمت روی جزیره آشپزخانه یا خالی و صاف است و یا سینک ظرفشویی در قسمتی از روی آن تعبیه می‌شود و همچنین از قسمت زیرین آن برای قرارگیری وسایل استفاده می‌شود. البته شکل و شمایل جزیره آشپزخانه با توجه به دکوراسیون آشپزخانه هر منزلی دارای تفاوت می‌باشد.

چطور دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک و بدون اپن را طراحی کنیم؟

استفاده از رنگ های گرم، اشتها را زیاد می کند، رنگ های سرد آرامش بخشند و رنگ سفید نشان دهنده تمیزی و پاکیزگی محیط است. بیشتر وعده های غذایی را بیرون از خانه می خورید؟ پس چرا فضا را با یک گازفردار و کانتر عریض اشغال کنید؟ در حالی که می توانید با یک گاز رومیزی و کانتر باریکی برای نوشیدن چای نیازتان را رفع کنید. جهت نزدیکی قفسه‌های شناور به حس و حال سنتی و ایرانی می‌توانید درب آن را با شیشه‌های رنگی و یا لامپ‌های ال ای دی مخصوص تزیین کنید.

دردسرهای خانه آقای نخست وزیر

از طرفی محیط آشپزخانه های امروزی از سالن پذیرایی به وضوح آشکار است پس اهمیت ویژه ای دارد که کابینت های زیبایی برای دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنیم. در این مقاله قصد دارم تا کلی عکس دکوراسیون آشپزخانه به اشتراک بگذاریم و انواع مدل های روز کابینت را به همراه مشخصات به شما معرفی کنیم تا با دید بهتری مدل دکوراسیون آشپزخانه خود را انتخاب کنید. برای انتخاب این رنگ ها و همچنین میزان بکار رفتن هر یک از رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه بهتر است با یک طراح دکوراسیون حرفه ای مشورت نمایید. رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک نمایی دلباز و روشن ایجاد می کند و با انعکاس نور و نمایش سادگی رنگ سفید، می تواند گزینه ایده آل طراحی کابینت ها محسوب شود. احتمالاً سطوح صاف و براق پررنگ‌ترین تصویری است که اغلب ما از یک آشپزخانه مدرن در ذهنمان داریم!

وسایلی که برای این بخش از خانه تهیه می‌کنید باید همخوانی لازم را با استایل اصلی خانه داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما برای خانه خود سبک مدرن را برگزیده‌اید و رنگ‌هایی سرد یا خنثی همچون طوسی یا سفید به کار برده‌اید نباید وسایلی که در چیدمان سنتی کاربرد دارد استفاده کنید، مثل وسایل زرق و برق‌دار یا مسی و برنزی. حتی مدل پرده و سبک فرش شما در دکوراسیون آشپزخانه باید با استایل اصلی تناسب داشته باشد تا نظم و زیبایی خاص آن در دیده‌ها جلوه‌گر شود.