طراحی بهترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک؛ دیزاین آشپزخانه مدرن و زیبا+50 تصویر ایده دکوراسیون آشپزخانه 2021 سه کنج-پارسیان دکور

وجود قاب برای درب ها و سرستون ها و پاخور های پرکار و پر از منبت، گواه برای این ادعای ماست. یکی از قسمت هایی که در هر خانه ای مورد توجه بیشتر خانم‌های خانه قرار دارد و سعی می کنند برای تزئین آن انرژی زیادی را صرف کنند، آشپزخانه و بخش های مربوط به غذا می باشد و در بین این ها میز غذاخوری .. بسیاری از خانم‌ها هنگام تزیین میز ناهارخوری بسیار سردرگم می‌شوند زیرا می‌خواهند چیدمان طوری باشد که خیلی شلوغ نشده و در عین حال جذاب و شیک باشد. چنانچه ابعاد کوچکی در اختیار دارید و قسمت های مختلف به یکدیگر دید دارند، بهتر است از یک سبک استفاده کنید تا آرامش در محیط برقرار باشد. اگر در خانه بزرگی زندگی میکنید، که قسمت های مجزایی دارد، میتوانید از چند سبک استفاده کنید. در این سبک شما می توانید شاهد گچ بری ها، آرک ها، پیش آمدگی های تزئینی، سطوح آنتیک، استفاده از لوستر و پایه های تراشیده شده ای در دکوراسیون و طراحی آشپزخانه ی خود باشید.

  • سبک آشپزخانه شما به طور مختصر منعکس کننده سلیقه شخصی شما است، خانواده و مهمانان جذب آن می شوند.
  • اگر آشپزخانه شما دارای پنجره می‌باشد، استفاده از پرده‌ای خاص و شیک نیز به زیبایی آن می‌افزاید.
  • به عنوان مثال اگر شما برای خانه خود سبک مدرن را برگزیده‌اید و رنگ‌هایی سرد یا خنثی همچون طوسی یا سفید به کار برده‌اید نباید وسایلی که در چیدمان سنتی کاربرد دارد استفاده کنید، مثل وسایل زرق و برق‌دار یا مسی و برنزی.
  • انتخاب جنس و رنگ کابینت ها با توجه به بودجه و سلیقه شما صورت خواهد گرفت.
  • در آشپزخانه های باید لوسترها، طرح اپن و آرک، نورپردازی، انتخاب رنگ و میز غذاخوری باید مدرن انتخاب شوند تا کاملاً هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون شما برقرار شود.

یک طراحی زیبا با افرادی که آنها را به خانه خود دعوت می کنید مانند این است که با آنها صحبت می کند و شخصیت شما را به نمایش می گذارد. سعی کنید هر طرحی را که برای خانه خود مدنظر دارید، بهترین آن را برای بهبود عملکرد آشپزخانه خود اجرا کنید و این کار را با حوصله و دقت بیشتری انجام دهید. صحنه ای را تصور کنید که در آن مدام از محل پخت و پز خود به سمت وسایل برقی حرکت می کنید تا غذا را آماده کنید. یک آشپزخانه با دکوراسیون خوب به شما این امکان را می دهد که کارها را سریع تر انجام دهید. اگر هم دلتان می‌خواهد کمی از سردی فضای آشپزخانه‌تان کم کنید، می‌توانید به شکل متعادل‌کننده‌ای از رنگ‌های گرم استفاده کنید؛ درست مثل عکس زیر. باید بدانید که مدرن بودن آشپزخانه، شما را در استفاده از رنگ‌ها محدود نمی‌کند اما آنچه که در این سبک اهمیت دارد تناسب رنگ‌ها با یکدیگر، رعایت حد اعتدال و انطباق آن با فضای مدرن است.

میزی که مشاهده میکنید با استفاده از صفحه یک تکه گردوی سیاه ساخته شده است. در واقع خانم ها دوست دارند در آشپزخانه بدون وجود عناصر مزاحم به فعالیت بپردازند. که هر چند از فضای آشپزخانه بزرگی برخوردار باشید باز هم وجودش دست و پا گیر است و راه حل آن در نظر گرفتن فضای ناهار خوری جدا از فضای آشپزخانه است.

ارتفاع مناسب برای قرار دادن مایکرویو یا اجاق توکار رو پیدا کنید. ممکنه این ارتفاع به سن کودکان شما هم بستگی داشته باشد، پس حتما این مورد رو هم در نظر بگیرید. شاید بعدا بچه‌ها هم بخواهند در کارهای آشپزی کمک کنند، پس به نسبت قد و ارتفاع کابینت‌های پایین توجه کنید. با مشاهده عکسهای شیکِ مات و براقِ کابینت های گلاس به فکر خرید کابینت مدرن افتادین؟ قبل از خرید کابینت پیشنهاد می‌کنم مطلب در مورد کابینت های گلاس به همراه مزایا مجله خبری دکوراسیون و معایب این سبک کابینت رو مطالعه فرمایید. تنوع وسایل خانه و آشپزخانه به علت تقاضای بالای مشتری بسیار زیاد است و از بابت خرید نگرانی نداشته باشید، زیرا با هر سلیقه و بودجه ای می توانید بالاخره یک دکوراسیون زیبا داشته باشید. بعد از این مرحله، انتخاب سنگ یا صفحه ای که روی کابینت ها قرار می گیرد اهمیت پیدا می کند زیرا تنوع محصولات در این زمینه خیلی زیاد شده است و انتخاب مورد مناسب از بین انواع آنها کار سختی است.

در دکوراسیون آشپزخانه مدرن نور را به‌ درستی تنظیم کنید

در اون مطلب میتونین با مدل های کابینت گوشه آشپزخانه آشنا بشین و شیوه استفاده از فضای آشپزخانه در طراحی مدرن رو ببینین. یکی از مواردی که در طراحی آشپزخانه های مدرن دیده میشه، این است که معمولاً این آشپزخانه ها دارای فضای جدا کننده از سایر بخش های منزل نیستن. اکثر طراحی های آشپزخانه مدرن، با در نظر گرفتن یک جزیره برای آشپزخانه انجام میشه. این جزیره به عنوان عامل جداکننده فضای داخل آشپزخانه از فضای منزل عمل میکنه. اخیرا جزیره در اکثر آشپزخانه ها با سبک های مختلف دیده می شود.

فرش مناسب آشپزخانه چه ویژگی دارد؟

انتخاب کفپوش به اندازه دکوراسیون سایر قسمت های آشپزخانه از اهمیت برخوردار است. اگر برای کف سایر قسمت های خانه از سنگ یا سرامیک استفاده کرده اید، بهتر است برای کف آشپزخانه نیز از سنگ یا سرامیک استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از سنگ یا سرامیک برای کف آشپزخانه قابلیت شسته شدن آن می باشد. اگر در زمره افرادی قرار دارید که تردد بالایی در آشپزخانه دارند و یا کف آشپزخانه تان زود به زود لکه می گیرد و یا به هر علتی کثیف می شود، بهترین انتخاب برای کفپوش آشپزخانه شما استفاده از سنگ یا سرامیک می باشد. امروزه آشپزخانه‌ها به صورت باز و اوپن تعبیه می‌شوند و نور از سایر فضاهای منزل که نورگیر هستند، به درون آشپزخانه می‌تابد.

هر فرد با توجه به سلیقه خود می تواند یک سبک خاص را برای آشپزخانه خود انتخاب کند. در استفاده از رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه از رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی به صورت ملایم استفاده کنید. و از رنگ های کمرنگ و خنثی بپرهیزید زیرا حس بیمار گونه و ناخوشی را القا می کند و در نهایت از رنگی استفاده کنید که متناسب با دیگر رنگ های دکوراسیون خانه باشد. بنابراین در انتخاب وسایل و سرویس‌ها بهتر است همیشه رنگ‌های اصلی را مدنظر قرار داده و با توجه به آن‌ها از طیف رنگ‌های متناسب استفاده کنید. برای آگاهی از طیف رنگ‌هایی که با هم تناسب دارند می‌توانید نمودار چرخه‌ی رنگ را در اینترنت جستجو و بر اساس آن رنگ‌های نزدیک به هم را انتخاب کنید.