طراحی داخلی اتاق خواب دکوراسیون داخلی دکوگرند-پارسیان دکور

این روزها کاغذدیواری به محبوب ترین و پرطرفدارترین فاکتور در دکوراسیون منزل تبدیل می شود. دکوراسیون اتاق خواب است و استفاده از کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب می تواند در زیبایی بیشتر این فضا تأثیر چشمگیری داشته باشد. اینکه تخت خواب شما دارای پشتی بلند باشه و یا مانند تصویر زیر طراحی سقف هم جزو تخت باشد و از پرده استفاده شود تماماً به شما بستگی دارد و باید حس و سلیقه خود را در نظر بگیرید. رنگ و طرح های دیواری، برای اتاق خواب های باریک یکی از موارد مهم و اساسی به شمار می روند. طرح های عمودی و عمق دار باعث می شوند تا فضای اتاق خواب وسیع تر و دلباز تر احساس شود. برای ایجاد چنین فضایی استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های سه بعدی انتخاب مناسبی خواهد بود.

  • وقتی به یک رنگ علاقه­ مندید و به شما حس مثبتی می­ دهد؛ باعث آرامش بیشتر شما خواهد شد.
  • وجود دیواری با طراحی یا رنگ برجسته می تواند تبدیل به نقطه کانونی در چیدمان اتاق خواب شود.
  • رف یا قفسه‌های داخل دیوار وقتی به کارتان می‌آید که بخواهید خانه را بازسازی کنید.
  • از این که بخواهید رنگ‌های متمایز و تند برای دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید، نترسید.

راحتی و در دسترس بودن وسایل در کمد باید متناسب با استفاده شما باشد. رگال لباس ها نیز باید به گونه‌ای باشد که برای انواع لباس ها مناسب باشد. ابعاد، رنگ و مدل کمد در اتاق خواب را متناسب با فضا و ایده‌ی کلی طراحی در نظر بگیرید. رنگ، جنس و طرح کف اتاق خواب، بر اساس کلیت طرح، اندازه‌ی اتاق و هماهنگ با خواسته‌های ساکنین انتخاب می‌شود. برای کف اتاق خواب می‌توان از انواع کفپوش چوبی مثل پارکت یا سنگ، لمینیت و یا حتی سرامیک باشد.

بورس سرویس خواب نوزاد و نوجوان در تهران

پس شما در این مرحله همه ی اطلاعات جمع آوری شده را به طوری که بتوانید هر عکسی که خواستید را پیدا کنید، مرتب کنید. نوع وسایلی که برای اتاق خواب تان انتخاب می کنید تعیین کننده میزان بهینه بودن استفاده تان از محیط آن هستند. انتخاب تختخواب جک دار یا کشودار، میز کنسول و قرار دادن چند سبد حصیری یا باکس زیر آن و پاف صندوق دار از جمله مناسب ترین گزینه های پیش روی شما هستند. کشوها و کمدهای کنسول برای نگهداری وسایل شخصی به شکلی که هم در دسترس باشند و هم در معرض دید نباشند، بسیار مفید است. کنسول های آینه دار همزمان نقش میز توالت (میز آرایش) را نیز ایفا می‌کنند. لوازم دکوری در اتاق خواب مانند آینه، تابلو، آباژور، گلدان و … روح اتاق را به خود اختصاص می‌دهند.

همچنین سعی کنید این هماهنگی، بین اثاثیه اتاقتان نیز وجود داشته باشد. مثلا می توانید مانند تصویر زیر رنگ بالش، فرش و تابلو را در طیف رنگی مشابه انتخاب کنید. نور در زیبایی دکوراسیون طراحی منزل و همین‌طور دکوراسیون اتاق بسیار تأثیرگذار است. برای زیباتر شدن مجله خبری دکوراسیون خود، می‌توانید از ریسه‌ها و LED استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب را به متخصصش بسپار

ولی شما می توانید به هر رنگ دیگری هم فکر کنید، مهم این است که به اندازه و در جای مناسب از آن استفاده کنیم. با وجود خطوط ساده، رنگ‌های خنثی و وسایل تزئینی کم در اتاق خواب‌های مدرن متداول، ظاهر آنها ابدا خسته ‌کننده و بی‌روح نیست. فقط یک تغییر کوچک، مثل نصب این چراغ قاصدکی در اتاق، باعث می‌شود به جذابیت اتاق افزوده شود. با اینکه رنگ‌های ملایم و خنثی یکی از نشانه‌های دکوراسیون مدرن هستند، ولی جلوه‌هایی از رنگ‌های تند و تیز هم فضا را از بی‌روحی نجات می‌دهد. قرمز و نارنجی جزو رنگ‌های شادِ پرطرفدارند، ولی از رنگ‌های موردعلاقه‌ی دیگر هم می‌توان استفاده کرد. ببینید چطور استفاده از این رنگ‌ها باعث زنده شدن این اتاق خواب شده است.

معمولا طراحان از رنگ های بژ، سفید و کرم برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده می کنند. این رنگ ها هم کلاسیک است و هم حس آرامش را به خوبی به افراد منتقل می کنند. لازم به ذکر است که در سال های اخیر، رنگ هایی مانند قهوه ای تیره، خاکستری و حتی سیاه نیز در آن گنجانده شده است. رنگ خاکستری یکی از رایج ترین رنگ ها است و معمولا این رنگ را با رنگ سفید ست می کنند. تماشای عکس مدل اتاق خواب های خارجی و خانه هایی با مساحت اندک، می تواند ذهن شما را برای طراحی یک اتاق خواب کوچک از کلیشه ها رها کرده و ایده های جدیدی پیش رویتان بگذارد.

با بهترین و جدیدترین مدلها و طرحهای دکوراسیون اتاق خواب ساده آشنا شوید. با این حال برای دیوارهای اتاق خواب خود می توانید به ترکیب سقف سفید با دیوارهای آبی بسیار کمرنگ هم فکر کنید چرا که ترکیب حاصل بسیار زیبا به نظر برسد. اما مراقب رنگ سفید روشن باشید زیرا می تواند باعث ایجاد سردی و یکنواختی هم در هر اتاق خواب بشود. سبک مدرن به‌اندازه‌ای چندکاربردی و منعطف است که نیاز هرکسی را برآورده می‌کند. مناسب با خواسته‌ها و سلایق خود یک اتاق خواب مدرن ایجاد کنید، زیرا اساس سبک مدرنیسم، کارکردگرایی است.

کاربرد خطوط مستقیم، استفاده از آباژورهای متنوع و رنگ های روشن از اصلی ترین نکات در طراحی به سبک مینیمالیسم محسوب می شود. این اتاق خواب به دلیل سبک های مختلف مانند تخت مدرن، بالش های فیروزه ای رنگ و نور طبیعی دکوراسیون اتاق خواب زیبایی را فراهم کرده است. در این اتاق از پانل های چوبی تیره، تزئینات، کفپوش به عنوان عناصر اصلی دکوراسیون اتاق خواب استفاده شده است. استفاده از استندهای گلدانی یک راه ساده و ایده آل برای نظم دادن به گلدان های متعدد در دکوراسیون اتاق خواب است.