طراحی داخلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل-پارسیان دکور

این موضوع به‌خصوص هنگامی اهمیت می‌یابد که مثلاً پس از ازدواج یا نقل‌مکان به یک‌خانه‌ی بزرگ‌تر به دنبال تلفیق سبک‌های طراحی داخلی باشید. در سبک‌های طراحی داخلی همه‌چیز در افکار طراحی داخلی سنتی ریشه‌دارند. سبک‌های طراحی داخلی معاصر برخلاف سبک مدرن که بر پایه‌ی خطوط گرافیکی مربعی و مدرنیته مبنی است، آزادی بیشتری دارد. در ‌واقع یکی از مدرن‌ترین سبک‌های طراحی داخلی سبک مینیمال است. مهم‌ترین ویژگی سبک مینیمال خلوت بودن فضا است که باعث ایجاد یک آرامش خاصی در محیط می‌شود. باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین ویژگی سبک مدرن رنگ‌های ساده و خط‌های صاف و منظم است.

  • دکوراتیوهای چوبی به سبک هندی به همراه رنگهای متنوع مانند قفسه های چوبی ، کمد های چوبی می تواند نشاط و شادابی را در این سبک زنده می کند.
  • جمع شدن اعضای خانواده دور هم ، گپ زدن و اتفاقات ساده‌ی این‌ چنینی به ما انسان ها کمک می‌کنند تا خستگی ‌های روزانه را در جایی بیرون از خانه جا گذاشته و پر انرژی برای روز بعد آماده شویم.
  • در اولین مرحله قبل از طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ، باید از خود بپرسید که قرار است این فضا چند نفر را در خود جای دهد؟ تعداد مهمانان و مشتری ها قرار است حداکثر چقدر باشد.
  • همچنین باید سعی کنید مبلمان خود را نیز متناسب با ابعاد و اندازه‌ های حال و پذیرایی خود انتخاب کنید.
  • برای اینکه این شستشو در منزل صورت گیرد کارهای مختلفی میتوان انجام داد.

زمانیکه دکوراسیون مبل راحتی در دستورکار قرار می‌گیرد اولویت کار ایجاد یک حس آرامش و راحتی می‌باشد. پس جهت مبل‌ها باید پشت بر آشپزخانه، درب خروجی و جاهایی که در آن فعالیتی صورت می‌گیرد باشد، معمولا مبلمان به‌سمت پنجره و نمای بیرون و تلوزیون قرار می‌گیرند. طراحی فضای آشپزخانه بسته به شرایط فضا و به تبعیت از طراحی سایر بخش های خانه از دیزان متنوعی برخوردار می باشد.

در دکوراسیون داخلی چه موضوعات و عناصری نقش دارن؟

برای اجرای طراحی داخلی در ساختمانی که از قبل بنا شده به بازسازی نیاز هست چون در طی این پروسه اصلاحاتی در معماری سازه ایجاد خواهد شد. در یک تغییر کاربری جزئی به طور مثال یک اتاق خواب به یک آشپزخانه تبدیل می شود اما در یک تغییر کاربری کلی یک منزل مسکونی به یک فضای اداری… هنگامی که به طراحی داخلی مخصوصا طراحی نشیمن خانه خود بر می خورید، چیدمان مبل ها نقش عمده ای در زیبا سازی فضا دارد. در این مطلب اصول طراحی و چیدمان مبلمان را بررسی می کنیم تا بفهمیم جای مناسب هر وسیله کجاست وکدام وسیله ها را نباید در مجله خبری دکوراسیون

دیدن تصاویر دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف:

مینیمالیسم چیزی بیشتر از یک گزینه طراحی است؛ این‌یک سبک زندگی است. می‌توانید در این خانه از وسیله‌های کهنه و رنگ و رو رفته استفاده کنید تا این فضا را اصیل‌تر نشان دهید. یکی از تفاوت‌های اصلی آن‌ها این است که سبک مدرن قدمت بیشتری دارد . بهتر است بیشتر از شیشه و استیل و رنگ‌های سفید و نقره‌ای در فضا استفاده شود و هر چه وسایل صاف و صیقلی‌تر باشند این سبک جذابیت بیشتری خواهد داشت.

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی

کمتر سبکی پیدا میشه که اصل هماهنگی و وحدت اجزا رو نادیده بگیره. شاید شما سبک بوهمین رو آشفته بدونین، اما اون هم اصول خاص خودش رو داره تا از چنین آشفتگی جلوگیری کنه، حتی با اینکه در نگاه اول اینطور به نظر برسه. منظور از داشتن هماهنگی و وحدت این نیست که همه چیز باید شبیه به هم انتخاب بشن، اصلا! بلکه سعی کنید الگوها و رنگ‌های پراکنده نداشته باشین، یعنی چندین رنگ، الگو و طرح انتخاب کنید و اون رو در اجزای مختلف دکوراسیون پذیرایی و نشیمن تکرار کنین. رنگ‌هایی از یک تناژ معمولا بهترین راه‌حل ایجاد هماهنگی در فضا محسوب میشن. مساله دیگه‌ای که در تناسبات دکوراسیون داخلی اهمیت داره، رعایت نسبت در چیدمان هست.